DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 22.4.2017 12:29

Tuli laitettua Detsiin Metrakitin uudet kytkinlevyt, mutta sitten tuli pari ongelmaa. 1. Painelevy nousee normaalisti kun kahvasta painaa, mutta levyt ei nouse ollenkaan. 2. Kun laittaa 1.vaihteelle ja työntää ja sitten päästää kytkimen niin välilevyt vaan hankaavat massalevyjä. Ja siis on mun 1.kerta kun teen tämän homman niin ideat on loppu. Apu olisi siis arvostettua! :s
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 22.4.2017 12:53

Eli kytkin ei irroita kunnolla? Ootko kokeillut ajaa, käynnissä voi olla että irroittaa ihan normaalisti. Ei se levypaketti pomppaa auki vaan paineen puute saa levyt luistamaan toistensa välissä. Liottelitko kytkinlevyjä öljyssä ennen asennusta?
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 22.4.2017 13:24

Joo liotin Metrakitin ohjeiden mukaan noin 5h ennen laittamista ja ajaa en ole vielä kokeillut...ehkä johtuu varmaan siitä että ei ole öljyä yhtään kun lohko auki... :)
Juhohola
Liittynyt:
27.4.2017 8:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juhohola » 27.4.2017 8:47

Osaisko kukaan sanoa että missä vois olla vika ku koneesta vaihdoin kampiakselin niin sen jälkee ei enää vaihteet toimi. Elikkäs jäänyt joku vaihde päälle ja vaihe polin vaan jumittaa eikä vaihda vaihdetta. Onko siinä vaihderummussa joku oma asento missä pitää kasata. Ei puutu yhtään rikkaa ja kasasin räjäytys kuvilla että kaikki pitäs olla iha normaalisti kasattu.
Juhohola
Liittynyt:
27.4.2017 8:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juhohola » 28.4.2017 18:28

Juhohola kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa että missä vois olla vika ku koneesta vaihdoin kampiakselin niin sen jälkee ei enää vaihteet toimi. Elikkäs jäänyt joku vaihde päälle ja vaihe polin vaan jumittaa eikä vaihda vaihdetta. Onko siinä vaihderummussa joku oma asento missä pitää kasata. Ei puutu yhtään rikkaa ja kasasin räjäytys kuvilla että kaikki pitäs olla iha normaalisti kasattu.

Sain tämän vian korjattua oli yksi rikka väärässä kohti. Mutta nyt tuli uus vika, kun lähtee ajamaan niin kone menee lukkoon ja vaikka painaa kytkimen pohjaan niin booaa ja sammuu ja kuuluu pieni kolina tämän booamisen ohessa. Voiko olla että kampiakselinlaakeri lämmetessä laajenee ja alkaa ahistamaan kampiakselia. Itse ainakin oon tämmösen johto päätöksen saanut ku on kaikki puristukset tallellakin.
mrsapsa
Liittynyt:
21.12.2016 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mrsapsa » 30.4.2017 13:26

Moro mulla meni tossa mittari hajalle (lähti näyttö irti kolarin seurauksena).Niin onko noissa mittareissa jotain eroja, kun mulla oli kaverilta kaksi mittaria testissä eikä kumpikaan osoittanut mitään muita elonmerkkejä muuta kun moottorin vikavalo välähti ja vilkkujen valo toimi.
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 3.5.2017 21:43

Joo eli nyt sitte tuli sellanen tapaus missä olen ihan pihalla. Ajelin normaalisti ja laskin vaihteita alas normaalista (kytkin pohjassa ja tietenkin) ja 1.vaihde tuntui oudon jämäkältä...no annoin vähän enemmän jalkaa sille ja sitten koko mopo nytkähti ja rupesi pätkimään vaihteista. Mopo kiihtyy ja kulkee mutta en nytkyttämisen takia ajanut yhtään enempää. Mistä tää nykiminen voisi johtua? Ja vaihteistopuolen hommista mulla ei ole mitään hajua :itku:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 3.5.2017 22:03

Voi olla että kytkin ei irroita kunnolla kytkinkruunun hakkautumien takia.
Dtpoika34
Liittynyt:
10.5.2017 22:12
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dtpoika34 » 10.5.2017 22:39

Elikkäs minulla on Yamaha Dt 50r 07. Otin moposta putken kurin pois ja sitten päätin että vaihdan pääsuuttimen tohon kaasuttimeen. No eipäs mennykkään suuttimen vaihto niikun strömsössä. Kokeilin käynnistää detsiä eipä lähtenyt käyntiin ja kohokammio alko vuotaa bensaa. En tiedä että miten tää on mahdollista kun en muutaku vaa käänsin kaasuttimen toisinpäin. Että osaisko joku auttaa?
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 10.5.2017 23:07

Katso että se koho on oikein ja ei jumissa, ja puhdista neulaventtiili. Jos ei auta, säädä kohon sulkevuutta taivuttamalla kohtaa, jolla se kiinnittyy neulaan.
Dtpoika34
Liittynyt:
10.5.2017 22:12
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dtpoika34 » 10.5.2017 23:24

Pitää kokeilla :)
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 14.5.2017 20:31

Maalailen Dt:tä, ja pitäisi saada alempi t-pala irti. Olen ottanut ylemmän t-palan mutterin, ja sen alla olevan "mutterin" ja kumisuojan pois, onko se vielä kiinni jostain muualta? On hakattu ja väännetty, alusta kierteet lyttääntyivät jo hieman, kenellään mitää pro-tipsei tuon korjaukseen?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 14.5.2017 22:04

En muista onko siinä jotain muuta kuin 2 mutteria. Jos ylempi laakeri näkyy niin lyömällä lähtee. Kierteet voi korjata esim. pienellä viilalla, saa vaikka biltsusta. Kannattaa pitää mutteria siinä kierteiden yläpäässä lyötäessä tai sitten puunpala väliin niin ei kierteet tuhoudu.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 14.5.2017 22:36

Ylin laakeri näkyy kyllä, mutta en uskaltanut lyödä lujaa kun ei halunnut liikkua.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 14.5.2017 22:47

Laakerille lämpöä kuumailmapuhaltimella ja jääsprayta akselille niin voi lähteä helpommin. Lyömällä se lähtee. Kannattaa ehkä hommata kumivasara niin on massaa ja ei tuhoa paikkoja niin helposti.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista