Monkey viritys ja tekniikka

hulkkmi
Pyörä:
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Paikkakunta:
Taivalkoski
Liittynyt:
14.7.2011 19:09
Re: Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hulkkmi » 28.5.2012 19:41

Mutta mulla ei ole se metalliverkko-oravafiltteri (jolla ei tee mitään), vaan tälläinen: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=155-535, eikä tuokaan mikään kaikkein hiljaisin ole ja tarkoitus olisi vaihtaa tuo hiljaisempaan tai hiljentää tuota.
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 28.5.2012 20:25

No äkkipäätä mitä keksin nii oisko Skyteam Mankin vakioputsari ? Siinä on kuitenki isommalle kaasarille se aukko nii menee varmaanki vähintäänki sovittamalla toho mikuniin. On ainaki huomattavasti hiljasempi
Tsekkaa pv proju!
hulkkmi
Pyörä:
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Paikkakunta:
Taivalkoski
Liittynyt:
14.7.2011 19:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hulkkmi » 28.5.2012 20:56

Aivan aivan, pitää melkein ensin koittaa tuota nykyistä ilmanputsarin ilman saantia rajoittaa...

Mutta asiasta toiseen: riittäisikö tuo 14mm mikuni syöttämään soppaa 72cc pytylle? Jos kesätyöasiat menee hyvin (selviää huomenna), niin voisin laittaa mankeliin 72cc kitin (tämän: http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=610&category_id=6), mutta mitä sille pitäisi uusia koneesta? Pari kesää sitten on vaihdelaatikko remontti tehty, muuta ei ole koneelle tehty, eikä aukaistu ja rullattu n. 17 tkm nyt. Uusia varmaankin pitäisi laittaa stefat, laakerit, kampiakseli (?), tiivisteet, kytkinlevyt ja -jouset (?), tarviiko muuta? Ja jos suoria linkkejä saisi netistä, niin olisin kiitollinen :)
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.5.2012 23:29

Kyllä se 14mm riittää, joku 18mm vois kuitenki olla parempi tehojen kannalta. Jos koneessa kaikki toimii, eikä oo välyksiä yms. niin en mä ainakaa nää tarpeelliseks uusia mitää. Ei sillä 72cc:llä nyt niin hirveesti tehoja saa, jos ei oikeesti laita. Ja sitten jos alkaa kytkin luistaa tms. niin siitä huomaa että uusimaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 29.5.2012 1:07

14mm on ihan hyvä, itellä oli viime kesänä kun piti vähän rajottaa menohaluja isompien korttien takia, olis se silläkin kulkenu aika reippaasti mutta pistin lyhyet välit. Aikaisemmin oli 18mm Walbro samannäköisen setin kanssa ja pirun pitkät välit, pääs päälle 80km/h ja tehoa piisas mopoks ihan tarpeeks.

Ite uusisin ehkä nuo kytkinlevyt ja -jouset, tai sit laittaa jostain kiinanpelistä kakslevyisen kytkimen joka kestää pirusti paremmin. Tosin oma rupes jo viime kesänä prakaamaan Skyteamin vakiokytkimellä, ajettu kans sen 17tkm ja lyhyet välit niin pääs öljyt varmaan kans aika kuumiks...

Tai jos oikein haluaa hifistellä niin MBFmotolta saa Takegawan kolmelevyistä primary-kytkintä satasen hintaan, mutta kestääpä varmasti.
hulkkmi
Pyörä:
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Paikkakunta:
Taivalkoski
Liittynyt:
14.7.2011 19:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hulkkmi » 29.5.2012 16:39

Menohaluja rajoittamaan tuon 14mm Mikunin jättäisinkin, kun itsellekin on tulossa ensi vuonna B-kortti (mahdollisesti myös A-kortti), joten ei olisi kiva saada nyt veroja viimeisenä vuonna :) Ja ei mulla sitten varmaan kannatakaan alkaa vaihtamaan koneesta mitään (jos ei välystä missään), kun 72cc kitti + 14mm Mikuni ja kierroksia ottaa sen 6500 rpm, niin tuskin se mitään sieltä rikkoo noilla tehoilla. Mutta entä sitten 22mm Mikuni? (tämä:http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=546&category_id=21), tarvitsisiko tälle uusia mitään, jos tuollaisen ostaisi kokeilun vuoksi, että miten se mankeli lähtee? Ja mikä putsi olisi hyvä? Paras varmaan budjettiluokassa kuriton vakioputki? On mulla myös tallissa Honlei mankin vakioputki, joten sen voisin "pyhittää" ja pilkkoa "viriputkeksi".

Ihan btw, tänään aamulla piti "tehdä" uusi ilmanputsari mankiin :) Siinä on "normaalin oravafiltterin" alkuosa (klemmari + se kumi + metallilevy), joka on kiinnitetty vakioputsarin kopan sisään rautalangalla ja jesarilla. Ja nämä "patentit" sen takia, että jos tarvii saada vakioputsarin koppa irti siitä ja vakio kaasariin, kun ei ole kuin yksi vakioputsari, mutta liimailen sen ja muutenkin tiivistelen sen paremmaksi, kunhan (ehkä) tilaan sen 72cc kitin + uuden vakioputsarin kopan.

Mitkä muuten olisi hyvät välit tuolle mankille nyt, kun on pelkästään se 14mm Mikuni virinä? Nyt on 16/42 ja kuten jo edellä mainitsin, että menee hikisesti sen 52-53 km/h alamäkeen "muna-asennossa" ja tasaisella tuntuu, että jää puolet "kaasusta" käyttämättä, kun ei mene kovempaa (n. 45-49 km/h).
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 29.5.2012 16:54

Ei kannata rahaa tuohon kaasariin tuhlata josset kierrostenrajotinta ohita, 22mm on jo isoin mitä ikinä laittaisin 72cc:n kanssa. Nousee vaan kulutus turhaan ja tuo kaasari toimii hieman huonosti vakiosäädöillä, mulla on tuollainen tossa 125cc:ssä kiinni. Varsinkin jos jätät muuten vakioputken niin tuo isompi kaasari on aika hyödytön, putki kuristaa mukavasti.

Välityksiin en sano mitään kun en oo muita ku noita pitemmillä ensiöväleillä olleita (= kiinalaisia) omistanu.
hulkkmi
Pyörä:
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Paikkakunta:
Taivalkoski
Liittynyt:
14.7.2011 19:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hulkkmi » 29.5.2012 20:03

No miltä välitä kannattaisi alkaa ostamaan suuttimia 72cc kitin ja 14mm mikunin kanssa (ja honlein kurittoman putken kanssa), ettei tarvitsisi kaupasta ostaa kaikkia mikunin kaasuttimeen sopivia suuttimia? :)

Edit. Ja mikä olisi hyvä "tehari" tuolle setille? Giannelliakin olen harkinnut, mutta sitten luin, et se olisi "nuhainen", mutta riittäisikö se tuolle setille? Ja ehkä sille 22mm Mikunille? jos sen ja ohittimen ostaisin ens kesänä...
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
hulkkmi
Pyörä:
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Paikkakunta:
Taivalkoski
Liittynyt:
14.7.2011 19:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hulkkmi » 6.6.2012 16:35

Tuohon suutinhommaanko ei kellään ole edes suuntaa antavaa arviota suuttimen koosta? :O

Mutta sitten vielä putkiasiaa mankista: Saako mistään liikkeestä (Suomessa siis) kiinalaisten mankien (skyteam tai jinkku) vakioputkia uutena, vai pitääkö ostaa käytetty vakioputki? Kun ei kehtais alkaa tuota Hondan orkkisputkeakaan muokkailemaan... Skygo mankin putkea myydään (ainakin) MC-Scatterilla, mutta miten on, soveltuisiko se mankiin 72cc kitin kanssa ja onko siinä millaisia kureja? Entä mikä on alkukäyrän sisähalkaisija, Mbf-moton kitissä pakoaukko on muistaakseni sen 19 mm....


Ja jos jollakin on esim. Skyteam tai jinkku mankin vakioputki ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut.
Honda Monkey vm. -93 + Mikuni 14mm
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.6.2012 20:15

Osta kiinamankin vakioputki käytettynä (nettivaraosa, monkeyt.net) tai sitten jonkun itsetekemä mankiin taivuteltu avara putki. Itsellänikin on yksi keskeneräinen putki, vaatii pari hitsausta vielä niin on valmis änkkä sekä putki. Voisin luopua halvalla, mutten usko että ketään kiinnostaa puolivalmis putki.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Joqq
Liittynyt:
22.12.2011 16:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Joqq » 8.6.2012 16:53

Minkä kokonen imukaula ois sopiva, kun ostaisin mankiin Lorton 15 PHBG? Ja mitkä suuttimet ois sopiva Tekniikkana vakiopytty, jinkku-mankin putki, ja rajoitin ohitettu. :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 8.6.2012 17:45

Älä perkale osta lorttoa mankiin. Ennemmin kiinakaasari.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
RipuRapJ
Pyörä:
Yamaha Fzr 600, Kawa kx 80, Mankit : tuninki"käyttis", vm76 pikkutankki, 125cc rässi ja minimoto
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.8.2010 17:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut RipuRapJ » 28.6.2012 1:43

mikäs vika lortossa? Kalliimpihan se toki on mut kiinakaasareihin ei saa mitään varaosia. Paitsi tietysti kopioihin. Ostat mbf motolta alaimukaasarin niin et tartte mitään kauloja :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.6.2012 1:48

Monet sanoo ettei lorttoa saa säätöihin. Ihmettelen kyllä miks ei sais.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 28.6.2012 21:30

Sen sysipaskan imukaulan kiinnityksen takia. Imasee siitä ilmaa + täristessä liikkuu nii se ilmabensa seos muuttuu päivittäin. Ja lorttoon käyvä imukaula on aika iso vakiokannelle et ottaa vähä pyörrettä.
Tsekkaa pv proju!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista