Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Mä oon ainaki kuullu vaan sen, että niillä saa helvetin nopeesti pytyn soikeeks, että täytyy pyöräyttää vaan nopeesti eikä jynssätä kauaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Henemoi
- Pyörä:
- peugeot xps 06 sm.kawasaki kmx125R
- Paikkakunta:
- jkl
- Liittynyt:
- 11.7.2011 12:13
http://www.arf33.com/Special_Parts_New.htm Tuolta simoneita uutena jos joku semmosta etsii
Mustikkasoppa
- Pyörä:
- Aprilia MX 2002
- Liittynyt:
- 10.7.2011 18:14
Sopiiko am6:sen kytkinjouset tunturiin
? kun tuo mun kytkin luistaa
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Muuten jees, mutta tuo on ihan eri moottoriin. Ei sovi Tigeriin alkuunkaan, pakoputken kiinnitys holkilla ja muutenkin erimallinen. Lähimpänä totuttua Simoninia on se 50cc.nl sivuilta saatava Proma Gran Prix.
Mustikkasoppa kirjoitti:Sopiiko am6:sen kytkinjouset tunturiin
? kun tuo mun kytkin luistaa
Ei sovi. Am6:ssa on lyhyemmät ja ohuemmat jouset. Sehän on ihan normaalia, että Morinissa luistaa kytkin. Uudet levyt, hiotut välilevyt, prikat jousien ja pulttien alla auttaa jonkinverran asiaa. Öljynä käytin itse Iponen R4000 10W-40 öljyä, sillä pelasi loota ja kytkin melkohyvin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Reetuhai2 kirjoitti:Mä oon ainaki kuullu vaan sen, että niillä saa helvetin nopeesti pytyn soikeeks, että täytyy pyöräyttää vaan nopeesti eikä jynssätä kauaa.
Tollasta itekkin oon kuullu, oikeestaan en oo mitään muuta hyvää sanaa kuullu pallohoonista kun se että on halpa.
Minkä takia pitäs hoonata? Nicasil (=lue kovakromi) pinnotettuja pyttyjä ei yleensä edes hoonata. Ne toimii ilmankin. Ehkä jos on leiponut, ja männästä jäänyt paskaa niin voi hoonausta koittaa, jos ei muu auta.
Kyllä näitä ihan samalla lailla pitää hoonata kun valupyttyjäkin. Öljy jää paremmin kiinni seinämiin ja puristuksetkin voi jopa kasvaa. Se on pinnotteesta riippumatta se pahin kun sylkän seinämä on semmonen kiiltävä.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
No tota en oo kuullukkaa. Kuin paljon Nicasil sit kestää hoonia? Jostain muistaakseni lukenu että se on niin helvetin kovaa että hoonilla saa hinkata helvetin kauan ennenkun mitään pahaa tapahtuu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
En siitä hoonauksen kestävyydestä sitten sen enempää tiiä, ite olen yhden tigerin pytyn ja yhden sportin kovakromipytyn hoonannut tollasella pikkasella kiintohoonilla, alunperin varmaan jollekkin jarrusylinterille tarkotettu hooni. En mitään sen kummempaa tarkkuutta käyttänyt, enkä kovin rajusti sitä hoonannut, kunhan edes vähän sain sitä kiiltoa siitä pois. Kuitenkin näitä voi hoonata (ja varmasti parempi tulee kunnon vehkeillä ja taidoilla mitä mun kälyset hoonaukseni), moposporttikin näitä hoonailee.
Ihmiset jaksaa vieläkin kinata tosta Nicasillin ja kovakromin hoonauksesta. Toiset on sitä mieltä että ei, ja toiset sitä mieltä että kyllä, ja kolmannet sitä mieltä että kovakromia saa hoonata, Nicasilia ei. Netissäkin on tästä ties miten paljon (yleensä aika hedelmätöntä juupas-eipäs-"olen tehnyt näitä 30 vuatta"...) keskustelua.
Itse olen sitä mieltä, että jos pytty on kulunut, ja jos puhutaan jostain mopon koneesta, kannattaa sitä koittaa mieluummin hoonata kun laittaa johonkin kalliiseen pinnotukseen (tai käytännössä heittää menemään, ei mitään mopon pyttyä kukaan tohdi pinnotaa..). Kuitenkaan kunnei noita kovakromipyttyjä enää niin kauheesti ole. Tigerin pyttyjen tilanteesta en tiiä onko niitä paljon vai ei. Kuitenkin ainakin noita kovakromipyttyjä on aikanaan hoonattu paljon ihan kotikonsteilla.
Jos taas puhutaan jostain krossipyörästä, tai viripytystä, kannattaa lähettää johonkin ammattilaiselle hoonattavaksi (ja moponkin pytty kannattaa, ellei ole joku äärimmäinen hätä tai rahapula). Kuitenkin se pinnote on niin ohutta, ettei päästä lainkaan kotikonstein edes lähelle sitä tarkkuutta mikä näitten hoonauksessa pitäisi olla.
Juugis96
- Pyörä:
- Yamaha Dt 50x 2011
- Paikkakunta:
- Oripää
- Liittynyt:
- 13.11.2011 22:35
Ei ketään satu tietämään tunturi tiger aquaan minkä arvoinen ois 75cc eurocilindro leikannu pytty?
ei kuulemma tahdo saada enää mistään.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
No se riippuu ihan siitä, kuinka pahoin se on leiponut. Jos se nyt edes jollakinlailla ajoon välttää niin mikäs siinä. Suurin ongelma on se 47mm PV:n Malossin näköinen mäntä, ei ole vielä tullut vastaan sen kokoista 1-renkaista mäntää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Juugis96 kirjoitti:Ei ketään satu tietämään tunturi tiger aquaan minkä arvoinen ois 75cc eurocilindro leikannu pytty?
ei kuulemma tahdo saada enää mistään.
Jos on pahasti leikannut, eli pytty soikea ja urilla, ei tolla ole mitään arvoa.
Juugis96
- Pyörä:
- Yamaha Dt 50x 2011
- Paikkakunta:
- Oripää
- Liittynyt:
- 13.11.2011 22:35
siinä on pienet viillot ei ole soikea mielestäni männästä puuttuu rengas.. en tiiä sitte välttääkö ajoon?
solifer sm 86
- Pyörä:
- solifer sm ja jincheng manki
- Paikkakunta:
- vieremä
- Liittynyt:
- 6.3.2011 23:08
Olen kuullut huhuja että näissä air/agua tigereissä olis kahen laista magneettoo käytetty. Mitäs eroja niissä on?
Olen etiskellyt tuommoista aguan kärjetöntä magneettoo ja hilippeitä jotka menis solikkaan. Sattuisikos kellään olemaan yl määräsiä?
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Tigeriin on kolmenlaista virtapäätä. Vanhimmissa on Ducatin 18W, uudemmissa vastaava 85W. Valoteho ja käämitys näissä on erona, 18W ei tahdo jaksaa polttaa edes 6V15W polttimioa, 85W ilman säädintä pimentää moisen jo käyntiin polkiessa.
Sitten on se IDM 85W tarvikevirtapää, jota saa ainakin Voimakoneelta. Itselläni on jemmassa 85W Ducatit pahanpäivän varalle, saattaa olla, että heitän ne Raisuun kiinni.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mustikkasoppa
- Pyörä:
- Aprilia MX 2002
- Liittynyt:
- 10.7.2011 18:14
Ostin uuden kytkinlevysarjan, mutta ei tullut mukaan niitä välilevyjä
niin pitäiskö laittaa ne vanhat sinne tai vain ne kytkinlevyt ?
2tahtipoika
- Liittynyt:
- 10.8.2011 22:09
laita vaan ne vanhat välilevyt takaasi ja yleensä ne välilevyt pitää tilata erikseen jos haluaa nekin vaihtaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista