Puch-moottoriset Tunturit

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.8.2012 17:20

Oiski varmaa mukava projekti asentaa papiskan oman mittarin koteloon Sigma. Ainaki mulla menee koko ajan vaijerit ja mittarin jouset poikki ni digitaaline olis hyvä.
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Sako600 » 4.8.2012 17:41

Retroilija kirjoitti:Oiski varmaa mukava projekti asentaa papiskan oman mittarin koteloon Sigma. Ainaki mulla menee koko ajan vaijerit ja mittarin jouset poikki ni digitaaline olis hyvä.


Tännekin vielä että älä hajota sitä mittaria. Jos jouset ei kestä ota se mittari pois käytöstä ja laita sigma tankoon ja joskus kun siittä moposta saa ihan rahaakin otat sigman pois ja mittari käyttöö niin tulee heti enemmän rahaa ;)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.8.2012 18:18

Tännekin vielä että mittari kopio. Enkä mää ala ukin mopoo myymää, joskus hamas tulevaisuudes vannotan kakaroilleniki ettei myy sitä :D
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Sako600 » 4.8.2012 19:32

Retroilija kirjoitti:Tännekin vielä että mittari kopio. Enkä mää ala ukin mopoo myymää, joskus hamas tulevaisuudes vannotan kakaroilleniki ettei myy sitä :D


Jos onnistut hienosti sen saaman siihen koteloon on varmasti lopputulos sen arvoinen :)
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 5.8.2012 11:20

Elikkäs aiotko vaihtaa sekä vaihdepolkimen o-renkaan että vetoakselin stefan (=stefa eturattaan alla)? Vai onko sulla joku eri puchin malli jossa on stefa vaihdepolkimen akselillakin?[/quote]

Nii siis jos vaan vuoto sillä o-renkaalla loppuun niin se vain,ei vuoda etutattaan takaa vaan vaihdeakselin juuresta...onkos sen o-renkaan koosta muistikuvia??
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 5.8.2012 19:34

Sako600 kirjoitti:
Retroilija kirjoitti:Oiski varmaa mukava projekti asentaa papiskan oman mittarin koteloon Sigma. Ainaki mulla menee koko ajan vaijerit ja mittarin jouset poikki ni digitaaline olis hyvä.


Tännekin vielä että älä hajota sitä mittaria. Jos jouset ei kestä ota se mittari pois käytöstä ja laita sigma tankoon ja joskus kun siittä moposta saa ihan rahaakin otat sigman pois ja mittari käyttöö niin tulee heti enemmän rahaa ;)

Tai entä jos säästäisi mopoa tallissa niin kauan että suurin osa mopoista on hävinnyt ja sitten myisi (esim. 200 vuoden päästä?)? saisi varmasti enemmän rahaa!

Kyllä näitä rakennella kuuluu, Tuntureita on alkuperäiskuntosina jo niin tolkuttomasti säilötty, ettei sen puolesta kannata alkaa säästelemään.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 5.8.2012 20:43

Jees, itse samoilla kannoilla. Ei tietenkään ehdoin tahdoin pilata, mutta ei nyt jokaista tarvitse museoida... Ja jos kerran Tunturit ovat niin helvetin hyviä, niin miksi myydä pois? ;)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 5.8.2012 23:53

Omasta mielestäni museointi on tehokkain tapa saada ajoneuvo pois liikenteestä. Tunturit on hyviä, joten miksi ne pitäisi nuorilta liikkujilta hävittää?
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 6.8.2012 9:48

Kyllä Tunturia pitää saada rakentaa, vaikka Mobilistit siitä eivät tykkääkään. Itse pitäisin kuitenkin alkuperäisen mittarin ja laittaisin sen digitaalihärvelin johonkin muualle. Ei muuten mitään vikaa ideassa, mutta mä en tykkää mistään modernisoinnista. Oli kyseessä sit Auto, tai Tunturi. ;)

Mutta jos mittarin pilkot, niin laita ihmeessä kuvaa sitten lopputuloksesta, että miten onnistui. 8)

Ja kyllä, nuorisolle pitäis saada Lisää Tuntureita, noita nykyajan muovikoottereita on liikenteessä ihan tarpeeksi.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 6.8.2012 15:13

Noniin, nyt olisi Parmakit tullut, ihan kohtuullisen oloinen sylkkä, kanavat hieman rosoiset, mutta muuten viimeistelyltään vakuuttava. Mm kaikki tiivistepinnat on koneistettu suoriksi.
Samalla tilailin suutinkitit 15e/kpl, 10kpl lorton pääsuuttimia kätevässä muoviaskissa.
Myös tuollainen johonkin Sachs-koneiseen 50-80cc Ktm:ään tarkoitettu krominen tehoränni tuli ostettua, laipan vaihdolla passaa Puchiin. Silmämääräisesti väittäisin mittojen olevan suht lähellä MK Muffleria.
Puch-shopille täydet pisteet, tilauksen tein 28.7.ja maksoin Paypalilla ja tänään tosiaan tuli paketti perille.
Kaupan päälle sai vielä komian lehtiön, jossa tietenkin firman nettikaupan osoite ja teksti ''Puch you!''. :lol:
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 10.8.2012 10:48

Otahan kuvia Parmakitistä ihmeteltäväksi.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 10.8.2012 20:23

Voin ottaa, kerran jollain mielenkiintoa on. Jäänyt hieman tuo osien yms. kuvailu, kun tuntui etteivät ketään kiinnosta. :lol:
Eilen tuli muuten myös Kokusan CDI-sytkä, vaikuttaisi pikaisien testien perusteella passaavan magneetonkopan alle ilman, että korottaa koppaa.
Mielessä käynyt, että jos tuon säätäisi E85:llä toimimaan. Asiaa jarruttaa lähinnä se, ettei oikein ole tietoa, miten hyvin 2t-öljyn saa e85teen sekoamaan.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 10.8.2012 20:56

Kuulemma esteri-pohjaiset 2-t öljyt saa sekoittumaan RE:hen. Motonetissä ainakin oli moista värkkiä, mikroautoihin tarkoitettua ja säddänän kallista, oliko peräti 25€/1l. Mutta laita ihmeessä kuvaa osista, Puchin virikalikat kiinnostaa!
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.8.2012 21:06

Kellää ideaa miten sais vinkunan pois takaiskareista?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.8.2012 21:19

Risiiniöljyn pitöisi myös sekottua.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista