-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Noniin, jonkinlaisia kuvatuksia nyt gallerian puolella.
Jos huomenna muistaisi ottaa kanisterin mukaan, kun auton käyn tankkaamassa (kulkee muuten E85llä), niin saisi tuota etanolia kokeilukäyttöön. Jos ei TTS sekoitu, niin voihan tuon auton tankkiin kaataa.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Ihan offtopic kysymyksenä: Onko auton kanssa E85 ajaminen paljonkin halvempaa vrt. normipensaan?
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Sehän maksaa jonku 1€/l mutta kulutus kuulemma kasvaa jonkun verran. Lisäksi auton pitää olla Flexifuel tyyppiä. Mutta -99 Ford Focukseni edellinen omistaja kertoi ajaneensa 50/50 seoksella RE85:ta ja 95E10, hyvin kuulemma toimi ja toimii moitteettomasti edelleen. Eli sekin onnistuu.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Eikai sen tarvii olla mitään flexifuel tyyppiä kun tekee vaan jotain muutoksia.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Omalla ajotyylillä E85 kuluu 11,5L/100km, kun vastaavasti bensalla 9L/100km. Kyllähän tuossa säästää, bensalla kulut 100km kohden n. 15e, kun etanolilla tuon 11,5-12euroa. Autohan mulla on tommonen nuhanen lamaturbo Saab 9-3, etanolilla 240hp 360nm, kun taas bensalla 225hp ja 340nm. Auto toimii siis täysin flexifuelina, voi siis tankata bensaakin jos E85 ei ole saatavilla. Ei muuta muutoksia tarvinnut kuin softan, jonka teki Saab Klubin foorumien käyttä löytynyt kaveri 200euroon.
Ja takaisin aiheeseen, kone niputettu, vielä tarvitsisi imukaula askarrella, ainoa suurempi askartelu ennen koesavuja.
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Jaaha, mullakin on sitten 2kpl parmakitin kansia
Ties millä nimellä on ollut 20v sitten?
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Sen kuin tietäisi. Ei mulla mitään varmaa tietoa ole minkä kioskin kansi tuo alunperin on, mutta oli Parmakitin sinetöidyssä boksissa, niin nimesin sen mukaan sitten.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Reetuhai2 kirjoitti:Eikai sen tarvii olla mitään flexifuel tyyppiä kun tekee vaan jotain muutoksia.
Muutosten kanssa autosta tehdään Flexifuel tyyppinen
Throttle kirjoitti:Jaaha, mullakin on sitten 2kpl parmakitin kansia
Ties millä nimellä on ollut 20v sitten?
Mullakin oli tollanen kansi jossain vaiheessa, en muista missä nyt on. Joku merkki muistaakseni oli jossain rivassa?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Slerpa_ kirjoitti:Muutosten kanssa autosta tehdään Flexifuel tyyppinen
Ei välttämättä. Flexifuel ei tarkoita pelkästään E85-polttoainetta käyttävää autoa, vaan autoa joka kykenee käyttämään E85:sta, 95E10 ja 98E5:sta erikseen tai eri suhteissa. Tätä varten moottorissa on kehittynyt ohjauselektroniikka joka säätää seosta, sytytysennakkoa ja tekee muita asiaan liittyviä säätöjä polttoaineesta riippuen. Vanhempiin autoihin (kuten joihinkin mopoihinkin) on kylläkin tehty E85-konfiguraatioita joilla pystytään käyttämään etanolipolttoainetta.
™TRP
- Pyörä:
- Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
- Liittynyt:
- 27.6.2010 23:16
tuli tässä tämmönen mieleen että keuliiko kukaan näillä vanhoilla tunturi sport/supersport mopoilla? itellä tommonen sportti ja sillä oon keulinu jo vuosia ja ei oo vieläkään vanteet mutkalla/keula paskana että hyvin on ainaki kestäny... Sportissani 3v loota ja joka vaihteella nousee keula ilman kytkimellä avitusta kun nykäsee seisaaltaan, ei tartte ees kovin kovaa nykästä.
toivottavasti ei ala hirvee valitus "vanhan mopon raiskaamisesta" koska sitähän tämä ei ole hallitusti tehtynä!
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 24.3.2013 17:38, muokattu yhteensä 2 kertaa
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Videoo videoo
™TRP
- Pyörä:
- Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
- Liittynyt:
- 27.6.2010 23:16
tulee ehkä
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 15.9.2013 17:22, muokattu yhteensä 3 kertaa
™TRP
- Pyörä:
- Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
- Liittynyt:
- 27.6.2010 23:16
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 24.3.2013 17:30, muokattu yhteensä 1 kerran
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Itse en keulisi tuon kuntoisella ja ikäisellä Sportilla, mutta kukin tehköön omaisuudellaan mitä haluaa.
™TRP
- Pyörä:
- Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
- Liittynyt:
- 27.6.2010 23:16
nii no onhan tuo aika hyvä kuntonen mutta todella kaukana originaalista
solikan lokarit joista takalokari ilmeisesti katkaistu n.20cm?, pappiksen vanteet, raisun satula, leditakavalo, pappiksen putki, kone uudemmasta mallista eli väärä, ohjaustanko väärä(jostain vanhasta moottoripyörästä), tarvike peili, väärä jalkatappien runko ja jalkatapit, iskarit/jouset väärät jne jne
jos laittasin originaaliks ja entisöisin ni jäis keulimiset siihe
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 24.3.2013 17:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista