Derbin huolto ja ongelmat #1

poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut poekka » 30.12.2012 0:10

Miinux kirjoitti:Joo elikkäs varmaan derbin sähköt on taas vähän ulapalla kun nyt jo kaks merkkivaloa rupee palamaan ajossa... Kokeilen vielä laittaa vähän öljyä tankkiin jos se ois siitä kiinni


Siihen aiempaan viestiin että kannataako termostaattia ottaa pois, ite kysyin joskus liikkeeestä ja sanoivat ,että hyvähän se on olla että kone lämpenee käyntilämpöön, mutta jos ottaa pois, niin varsinkin talvella konetta pitäisi lämmittä helvetin kauan koska nesteet kiertää kokoajan. Kannattaa kattoa pakkasnestemittarilla että missä lämpötilassa nesteet mahdollisesti hyhmettyy/jäätyy. jäähdytys neste ei välttämättä jäädy vaan se saatta "hyhmettyä" jolloin se ei kierrä kunnolla
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.12.2012 0:38

Ja sen termarin voi ottaa sieltä irti ja tarkistaa toimivuuden laittamalla sen kiehuvaan veteen ja sitten katsoo aukeeko sen kunnolla ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 30.12.2012 17:17

Hmmh... Voiks se termari sitten aueta vain puoliks että ne nesteet/letkut lämpiää muttei se jäähdytä riittävästi sylinterii?
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut poekka » 30.12.2012 17:58

kyllä voi jos esim jumittaa ennen kun on kokonaan auki
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 31.12.2012 0:03

Edelleen kaverin gilerassa mystinen probleema, tehtiin koneremppa jossa uusi kampiakseli + laakerit ja mäntä, kasattiin kone ja käynnistyi kyllä mutta kun sammutettiin hetken päästä niin ei käynykkään enään ollenkaan, kipinä tulee, koitettu kolmella eri tulpalla ja tulee kyllä ihan kunnon kipinä, bensaa saa ainakin kun tulppa kastuu jos kauan polkee, ei vaan käy yksinkertasesti?! :s
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 31.12.2012 22:00

Ei mulla taida se termostaatti jumissa olla kun letkut lämpee ihan reilusti. Äsken pysähyin pari kertaa parin kilsa matka aikana ja heitin vaa lunta sylinteri päälle ja jatkoin :D Mutta eikös liian vähäinen öljyn saantikin aiheuta ylikuumentumista? Kaadoin varmaan 3 desii öljyä tankkiin ennen ku lähin ajamaan niin loppumatkasta se tais ruveta kiertään se sekottunut bensa ja ei enää ylikuumentunut, tosin en oo varma että eikö se vaan kerenny syttyä se valo kun viimesen pysähyksen jälkeen en kovin pitkää matkaa ajanut kunnes olin jo perillä. Ja flekti rupeaa sittenkin käymään, en vain ajossa sitä koskaan kuullut äänien alta.
eemelih
Pyörä:
Derbi DRD PRO 09 OSTETAAN TAKAKATTEET!
Paikkakunta:
Ii
Liittynyt:
6.12.2011 18:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut eemelih » 1.1.2013 20:37

Henkka]] kirjoitti:Edelleen kaverin gilerassa mystinen probleema, tehtiin koneremppa jossa uusi kampiakseli + laakerit ja mäntä, kasattiin kone ja käynnistyi kyllä mutta kun sammutettiin hetken päästä niin ei käynykkään enään ollenkaan, kipinä tulee, koitettu kolmella eri tulpalla ja tulee kyllä ihan kunnon kipinä, bensaa saa ainakin kun tulppa kastuu jos kauan polkee, ei vaan käy yksinkertasesti?! :s


Itellä oli sama ongelma ja oli huonoa bensaa, jossa oli vettä ja oli kampikammio täynä ööliä :D tulppa ja putki pois ja reilusti polkaisuja ja oikiaa bensaa ja käymään! :roll: Voi toki olla joku muuki vika ;)
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 2.1.2013 14:56

Bensa on uutta ja pytty katottu jo kertaalleen eikä mitään vikaa ollu :/
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 2.1.2013 21:15

Mäntä varmasti oikeinpäin? :lol:
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Valeksi
Pyörä:
Husqvarna WR 250 1994
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.7.2011 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Valeksi » 2.1.2013 22:30

Taka-akselissa on yks holkki? Tuleeks se takaa katottun oikeel vai vasemmal? Jos tulee oikeel ni jarrusatulan vasemmal puolel vai oikeel puolel takaa katottun?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.1.2013 23:34

Takaata ku kattoo, niin vasemmalle(eli takarattaan puolelle) tulee levee holkki ja oikeelle(jarrusatulan puolelle) ohkanen holkki, oikeestaan prikan kokonen. Oletan, eetä kyseessä perus xrace/xtreme swingillä oleva derbil.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 2.1.2013 23:41

Hmm maagista, kun toi derbi valittaa että ylikuumenee. Se merkkivalo syttyy siis just sillon kun huudatan tai niiku ihan oikein eli sillon kun se just on kuumimmillaan. Mutta mistä se mahtais johtua, letkut on lämpimät, laitoin öljyä enemmän kuin liikaa, ei vaikutusta. Voiko se johtuu jostain esim, kun saa ilmaa liikaa tjsp? Niin ja onko se varmaa että se neste kiertää kun letkut ovat lämpimät? Tarkotan niinku että voiko se sylinterin päällä oleva neste olla kiertämättä mutta että se silti lämmittää ne letkut. :)
Henkka]]
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 3.1.2013 0:11

Yam4ha kirjoitti:Mäntä varmasti oikeinpäin? :lol:

On se
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 3.1.2013 0:28

Miinux kirjoitti:Hmm maagista, kun toi derbi valittaa että ylikuumenee. Se merkkivalo syttyy siis just sillon kun huudatan tai niiku ihan oikein eli sillon kun se just on kuumimmillaan. Mutta mistä se mahtais johtua, letkut on lämpimät, laitoin öljyä enemmän kuin liikaa, ei vaikutusta. Voiko se johtuu jostain esim, kun saa ilmaa liikaa tjsp? Niin ja onko se varmaa että se neste kiertää kun letkut ovat lämpimät? Tarkotan niinku että voiko se sylinterin päällä oleva neste olla kiertämättä mutta että se silti lämmittää ne letkut. :)

Voi olla, että siellä on ilmaa tai termari ei aukee kunnolla. Ootkos kattonu nesteitten pakkaskestävyyden? Ja ei oo iso homma ottaa termaria irti ja koittaa aukeeko se kokonaan, kannesta letku irti ja ruuvaat termarin irti sieltä. Sitten vaan lasket vaikka johonkin kippoon hanasta niin kuumaa, vettä kun sieltä vaan tulee tiputat termarin sinne.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Valeksi
Pyörä:
Husqvarna WR 250 1994
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.7.2011 21:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Valeksi » 3.1.2013 0:31

eli siihen jarrusatulan ja vanteen väliin tulee holkki? kuinka levee se mahtaa olla?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista