Derbien virittäminen

terpi22
Liittynyt:
29.5.2019 16:19
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut terpi22 » 2.6.2019 11:58

Rytkö kirjoitti:Mites ku kaveri sano et uuden mallin (11-15) putki o tehottomampi kuin 06-10 putki? onko näin? ku ei vissii muuta eroa ookku se et uudemmas se alkukäyrä pulteilla kiinni ku toi vanhempi o yhtenäistä sylkästä änkän kiinnityksee.

kurillisena voi olla vähän eroa, lussujahan ne on kaikki kurillisena. tyhjänä/kurittomana taas melko samoja. mulla on 2010 mallin putki, kurittomana 72kmh 14/65 väleillä. kaverilla taas on 2014 mallin putki, kurittomana 71km/h 14/65 väleillä. :lol:
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 16.6.2019 11:35

Mikäs derbissä vois olla? Kuristus ja hukkaputki on otettu pois käytöstä, suutin 95 kokonen(17,5mm kaasari) ja välit on 12/62. Minkä takia mopo on aika laiska, jää aikalailla kaikille :lol: . Voiko olla liian iso suutin? Malli DRD EVO limited edition vm2010
terpi22
Liittynyt:
29.5.2019 16:19
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut terpi22 » 23.6.2019 20:01

Perkele420 kirjoitti:Mikäs derbissä vois olla? Kuristus ja hukkaputki on otettu pois käytöstä, suutin 95 kokonen(17,5mm kaasari) ja välit on 12/62. Minkä takia mopo on aika laiska, jää aikalailla kaikille :lol: . Voiko olla liian iso suutin? Malli DRD EVO limited edition vm2010

Mikä ilmanputsari sulla on? Mulla on itellä power filter (derbi drd evo 2010 mopona, eli sama kuin sulla :lol:). viriä on:
power filter
kurit pois
86 suutin
15/65 välit. huippuja kerää 77 gepsii. eli sulla on liian iso suutin,laita vaikka 85 ja kokeile sillä. :eek:
HaWe
Liittynyt:
25.6.2019 16:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut HaWe » 25.6.2019 16:46

Saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos hommaan isomman sylinterin mun derbiin niin tuoks se paljoa nopeutta lisää vai pelkkää vääntöä?
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 29.6.2019 15:43

mulla on siinä vakio ilmanputsari. Pitääkö siinä säätää seosruuvia kun sen vaihtaa?
Ja oon kyllä itekki aika isokokonen äijä, 100kg läskia ja lihasta XD
Siel on putkessa katalysaattori viel, mut muut putken kurit otettu pois. Ja kaasarist on myös reikälevy hävinny. Putki on derbi drd extremen putki ku se vakio vähä lahos käsii
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 29.6.2019 18:46

HaWe kirjoitti:Saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos hommaan isomman sylinterin mun derbiin niin tuoks se paljoa nopeutta lisää vai pelkkää vääntöä?


Kylhä siin tulee jonkuverra vauhtii ja vittuna vääntöö, mut sun pitää samal ostaa isompi soppatykki, joku tehari, isompi imukaula ja parempi ilmanputsari. Kannattaa myös vahvistaa alakertaa jos on yli 70cc. Ja sakkoo tulee vitusti jos jää kytäl kii, kortti lähtee varmasti ja menee eteenpäi vuodel tai kahel.
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 29.6.2019 18:52

terpi22 kirjoitti:
Perkele420 kirjoitti:Mikäs derbissä vois olla? Kuristus ja hukkaputki on otettu pois käytöstä, suutin 95 kokonen(17,5mm kaasari) ja välit on 12/62. Minkä takia mopo on aika laiska, jää aikalailla kaikille :lol: . Voiko olla liian iso suutin? Malli DRD EVO limited edition vm2010

Mikä ilmanputsari sulla on? Mulla on itellä power filter (derbi drd evo 2010 mopona, eli sama kuin sulla :lol:). viriä on:
power filter
kurit pois
86 suutin
15/65 välit. huippuja kerää 77 gepsii. eli sulla on liian iso suutin,laita vaikka 85 ja kokeile sillä. :eek:


mulla on siinä vakio ilmanputsari. Pitääkö siinä säätää seosruuvia kun sen vaihtaa?
Ja oon kyllä itekki aika isokokonen äijä, 100kg läskia ja lihasta XD
Siel on putkessa katalysaattori viel, mut muut putken kurit otettu pois. Ja kaasarist on myös reikälevy hävinny. Putki on derbi drd extremen putki ku se vakio vähä lahos käsii
Ei oikee wörkkiny sil 85 suuttimel, oli viel enemmä laiskempi ja huippui tippu sen 5km
Voiks se laiskuus johtua imukaulasta ku sitä ei oo koskaa viilattu?
terpi22
Liittynyt:
29.5.2019 16:19
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut terpi22 » 8.7.2019 5:39

Perkele420 kirjoitti:
terpi22 kirjoitti:
Perkele420 kirjoitti:Mikäs derbissä vois olla? Kuristus ja hukkaputki on otettu pois käytöstä, suutin 95 kokonen(17,5mm kaasari) ja välit on 12/62. Minkä takia mopo on aika laiska, jää aikalailla kaikille :lol: . Voiko olla liian iso suutin? Malli DRD EVO limited edition vm2010

Mikä ilmanputsari sulla on? Mulla on itellä power filter (derbi drd evo 2010 mopona, eli sama kuin sulla :lol:). viriä on:
power filter
kurit pois
86 suutin
15/65 välit. huippuja kerää 77 gepsii. eli sulla on liian iso suutin,laita vaikka 85 ja kokeile sillä. :eek:


mulla on siinä vakio ilmanputsari. Pitääkö siinä säätää seosruuvia kun sen vaihtaa?


Ja oon kyllä itekki aika isokokonen äijä, 100kg läskia ja lihasta XD
Siel on putkessa katalysaattori viel, mut muut putken kurit otettu pois. Ja kaasarist on myös reikälevy hävinny. Putki on derbi drd extremen putki ku se vakio vähä lahos käsii
Ei oikee wörkkiny sil 85 suuttimel, oli viel enemmä laiskempi ja huippui tippu sen 5km
Voiks se laiskuus johtua imukaulasta ku sitä ei oo koskaa viilattu?


Mulla ei oo itelläkään mitään imukauloja viilailtu. Kokeileppa semmosta että alotat melko pienestä suuttimesta (vaikka 85), ja ajat täysiä 6 vaihteella. sitten laitat ryypyn päälle. ryyppy päällä jos kulkee kovempaa, niin isompaa suutinta kehiin. sittenkun kulkee ryyppy päällä huonommin, niin suutin on sopiva. ;) ja mitä oireita muuten sillä 85 suuttimella oli? Jäikö kierrokset leijumaan? Booasko? Ja paljonko se kulki 85 suuttimella ja 12/62 välityksillä?
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 8.7.2019 15:15

terpi22 kirjoitti:
Perkele420 kirjoitti:
terpi22 kirjoitti:
Perkele420 kirjoitti:Mikäs derbissä vois olla? Kuristus ja hukkaputki on otettu pois käytöstä, suutin 95 kokonen(17,5mm kaasari) ja välit on 12/62. Minkä takia mopo on aika laiska, jää aikalailla kaikille :lol: . Voiko olla liian iso suutin? Malli DRD EVO limited edition vm2010

Mikä ilmanputsari sulla on? Mulla on itellä power filter (derbi drd evo 2010 mopona, eli sama kuin sulla :lol:). viriä on:
power filter
kurit pois
86 suutin
15/65 välit. huippuja kerää 77 gepsii. eli sulla on liian iso suutin,laita vaikka 85 ja kokeile sillä. :eek:


mulla on siinä vakio ilmanputsari. Pitääkö siinä säätää seosruuvia kun sen vaihtaa?


Ja oon kyllä itekki aika isokokonen äijä, 100kg läskia ja lihasta XD
Siel on putkessa katalysaattori viel, mut muut putken kurit otettu pois. Ja kaasarist on myös reikälevy hävinny. Putki on derbi drd extremen putki ku se vakio vähä lahos käsii
Ei oikee wörkkiny sil 85 suuttimel, oli viel enemmä laiskempi ja huippui tippu sen 5km
Voiks se laiskuus johtua imukaulasta ku sitä ei oo koskaa viilattu?


Mulla ei oo itelläkään mitään imukauloja viilailtu. Kokeileppa semmosta että alotat melko pienestä suuttimesta (vaikka 85), ja ajat täysiä 6 vaihteella. sitten laitat ryypyn päälle. ryyppy päällä jos kulkee kovempaa, niin isompaa suutinta kehiin. sittenkun kulkee ryyppy päällä huonommin, niin suutin on sopiva. ;) ja mitä oireita muuten sillä 85 suuttimella oli? Jäikö kierrokset leijumaan? Booasko? Ja paljonko se kulki 85 suuttimella ja 12/62 välityksillä?


Huiput sillo tipahti sen 5 kilsaa (meni 95 suuttimella ja 12/62 väleile joku 55kmh)
Huiput ei tullu nii nopeasti ja siit tuli laiskempi en tiiä et oliko se huonojen ilmaseoksien syytä. Nyt olin laittanu 90 kokose suuttime ja 11 piikkise eturattaan nii kiihtyy kohtuu hyvi ja menee sallittuja nopeuksia että voi vakiona myyä :D Ryypystä ei kyllä mitään tapahdu, onkoha vielä liia iso suutin?
jonnemies7
Liittynyt:
11.7.2019 21:09
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jonnemies7 » 11.7.2019 21:19

Eli siis mulla on Derbi drd pro sm 06. Vireinä vakioputkesta kuri pois, 17.5mm kaasari josta reikälevy pois, vaahtomuovi putsari, 100 suutin (liian iso) ja rajottamaton cdi. Eli haluisin jonku 70cc esim airsal jossa ei tarvis alakertaa vahvistaa. Eli pitääkö mun osta isompi kaasari vai pärjääkö 17.5mm kaasarilla. Mulla on myös tallissa gianelli/arrow paisari eli toimisko 70cc paremmin sillä?
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 13.7.2019 2:03

jonnemies7 kirjoitti:Eli siis mulla on Derbi drd pro sm 06. Vireinä vakioputkesta kuri pois, 17.5mm kaasari josta reikälevy pois, vaahtomuovi putsari, 100 suutin (liian iso) ja rajottamaton cdi. Eli haluisin jonku 70cc esim airsal jossa ei tarvis alakertaa vahvistaa. Eli pitääkö mun osta isompi kaasari vai pärjääkö 17.5mm kaasarilla. Mulla on myös tallissa gianelli/arrow paisari eli toimisko 70cc paremmin sillä?


Kannattaa ostaa isompi kaasari, joku 21mm varmaa toimii tehari kiinni myös
Deizzzz
Liittynyt:
15.7.2019 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Deizzzz » 15.7.2019 13:54

Mikäs mahtaa olla vikana kun pyöränä on Derbi senda x-treme 2004. Mopo oli muuten ihan vakio paitsi että vakioputkesta oli kurit otettu pois ja kulki sen n.60kmh nyt kun ostin gianellin tehoputken ja äänenvaimentimen nii ei ota kierroksia ja kulkee sen 30kmh????
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 15.7.2019 14:07

Deizzzz kirjoitti:Mikäs mahtaa olla vikana kun pyöränä on Derbi senda x-treme 2004. Mopo oli muuten ihan vakio paitsi että vakioputkesta oli kurit otettu pois ja kulki sen n.60kmh nyt kun ostin gianellin tehoputken ja äänenvaimentimen nii ei ota kierroksia ja kulkee sen 30kmh????

Voi olla liian pieni suutin tai liia pieni kaasari tai seokset huonosti. Alotappa sillä et laitat isomma suuttimen, puhistat kaasarin paineilmal, peset ja öljyyt ilmasuodattimen nii ja kaasarista reikälevy pois. Jossei niillä ala toimimaa nii sit varmaa isompaa kaasaria tarttis
Deizzzz
Liittynyt:
15.7.2019 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Deizzzz » 15.7.2019 16:33

Perkele420 kirjoitti:
Deizzzz kirjoitti:Mikäs mahtaa olla vikana kun pyöränä on Derbi senda x-treme 2004. Mopo oli muuten ihan vakio paitsi että vakioputkesta oli kurit otettu pois ja kulki sen n.60kmh nyt kun ostin gianellin tehoputken ja äänenvaimentimen nii ei ota kierroksia ja kulkee sen 30kmh????

Voi olla liian pieni suutin tai liia pieni kaasari tai seokset huonosti. Alotappa sillä et laitat isomma suuttimen, puhistat kaasarin paineilmal, peset ja öljyyt ilmasuodattimen nii ja kaasarista reikälevy pois. Jossei niillä ala toimimaa nii sit varmaa isompaa kaasaria tarttis

En ite oo iha mikää mopo ekspertti enkä oo varma noist nii minkäs kokone suutin pitäis hommata ja mikä niist sopii toho derbin vakio kaasariin? Oisin kiitollinen jos joku vois laittaa linkin suuttimeen joka olis hyvä tohon ongelmaan ja sopii tohon kaasariin
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.7.2019 18:16

Kaasutin on Dellorton PHVA 14 mm.

Tästä sarjasta löytynee sopiva. Eli 6mm kierteellä olevat dellorton suuttimet sopivat.

Sopiva lienee 80-90.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista