Puch-moottoriset Tunturit

-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 18.8.2012 22:11

Lähinnä tuon kromitankin takia totesin, ei meinaan kovin usein tuon kuntoisia nää.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ™TRP » 18.8.2012 23:45

tankki on kyllä hyvä sitä ei voi kieltää :)
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 15.9.2013 17:23, muokattu yhteensä 3 kertaa
Tunturi SS - projekti
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.8.2012 14:29

-vainio- kirjoitti:Itse en keulisi tuon kuntoisella ja ikäisellä Sportilla, mutta kukin tehköön omaisuudellaan mitä haluaa. :)

Niimpäniin, näin kärjuistettynä: hyvä kuntosella Tunalla ei saa ajaa, se tulee säilyttää tallissa yhdeksän lukon takana ja vahata kerran kuukaudessa. Kesällä maksimissaan yksi kilometrin lenkki on sallittu oikean ilmankosteuden ja lämpötilan vallitessa. Tämä on sitä entisöijäpappojen "viisautta". Ehkä taas alan turhaan tästä valittamaan, mutta tollanen asenne ihan suolesta ja mielestäni täysin väärä.

Tulee taas mieleen se juttu kun olin pensa-asemalla, ja joku tuli puhelemaan mulle samalla kun tankkasin -79 saabbia. Sanoi että hieno kesäauto sulla, tähän itse aloin sanomaan että ihan talviauto tämä enemmän on. Tähän alkoi tämä tyyppi sanomaan ettei noin hyvä kuntosta saa hajottaa Suomen suolasilla teillä, tässä on niin hyvä pohjakin ja moottorikin hyvä...

Eli vanhalla mopolla/autolla ei saa tehdä mitään mikä sille on joskus ollut normaalia?
zamppade
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie. Tunturi Trial.....
Paikkakunta:
vihti
Liittynyt:
17.4.2009 16:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut zamppade » 19.8.2012 14:31

Onko kellään tietoa tosta 2pakoaukkoisesta tunturin pytystä?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.8.2012 14:32

Sarvella on sellanen, ja Throttlella ehkä.

Muistelisin ettei Sarvi kovin hyvänä pyttyä pitänyt?
zamppade
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie. Tunturi Trial.....
Paikkakunta:
vihti
Liittynyt:
17.4.2009 16:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut zamppade » 19.8.2012 14:40

minultakin löytyy sellainen meinaan :/
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 19.8.2012 16:34

Itse en miellä keulimista normaaliksi ajoksi, mieltäni en pahoita jos joku on erimieltä. ;)
Missään tapauksessa en ole sitä mieltä, etteikö hyväkuntoisella vanhemmalla mopolla/autolla/mp saisi ajaa, mutta ns ''turha rymyäminen'' olisi hyvä jättää uudemmille.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ™TRP » 19.8.2012 16:57

ohan tuossaki jotain perää :)
Viimeksi muokannut ™TRP päivämäärä 15.9.2013 17:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
Tunturi SS - projekti
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 19.8.2012 17:13

Mun oma ennätys keulimisessa on ehkä pari kolme metriä mutta se tapa miten mä keulin ei ole terveellistä kytkimelle. Kuminpoltto on kivaa varsinkin asfaltilla kun nojaa eteenpäin :D . Saa nähä miten talvella sutii.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.8.2012 23:31

-vainio- kirjoitti:Itse en miellä keulimista normaaliksi ajoksi, mieltäni en pahoita jos joku on erimieltä. ;)
Missään tapauksessa en ole sitä mieltä, etteikö hyväkuntoisella vanhemmalla mopolla/autolla/mp saisi ajaa, mutta ns ''turha rymyäminen'' olisi hyvä jättää uudemmille.
Se, mitä mopolla on joskus tehty (eli se sama mitä nykyään) on mopolle normaalia. Eli kaikki keuliminen yms. rymyäminen on ihan normaalia mopoajoa, sitä on nuoret harrastaneet aina ja tulevat harrastamaan.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 20.8.2012 0:02

Ymmärrätkö lukeemasi ollenkaan? Totesin, etten itse pidä sitä normaalina ajona, missä kohtaa tässä on ongelma? :lol: Henkiläkohtaisesti minulle on aivan sama mitä kukin omaisuudellaan tekee, kunhan totesin että itse harkitsisin +40vuotiaalla mopedilla kikkailua suht tarkkaan.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 20.8.2012 0:20

Lukemani ymmärrän, en vaan ymmärrä logikkaasi. Jos sillä mopolla, joka nyt on 40 vuotta tällähetkellä (ei ehkä juuri tolla yksilöllä, muttayleisesti), on aina nuoret kikkailleet, keulineet ja rässineet mettässä, miten se sitten yht'äkkiä muuttuisi epänormaaliksi ja joissain tapauksissa tuomittavaksi? Etenkin mopoon, johon saa ainakin vielä todella kattavasti varaosia? Tämä on se, mikä on mielestäni kummaa.

Normaali on eri asia kuin se, mitä sinä (tai minä) sillä mopolla mahdollisesti teet.

En itsekkään papiskalla kumia polta, keuli tai vastaavaa, mutta pidän silti normaalina ajona sellasta missä noita tehdään. Puhutaan kuitenkin mopoista, kovinkaan montaa mopoa en tiedä millä noita ei ole paljoa harrastettu, jonkun tyttöjen skootterit ehkä.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 20.8.2012 16:41

Itsehän ajoin kouluajoni -73 Sportilla. Siis 2007-2008. -08 eteenpäin lähinnä talvet kevarikortin saatuani 2010 asti, kunnes sain autokortin. Mopo sai sikaa siinä missä muutkin, sillä kierrettiin kylärinkiä, tongittiin enduroa ja muuta vastaavaa. Onhan se nykyään aika lohduttomassa kunnossa, mutta mitään ei ole pilattu tai hukattu, kaikki osat löytyy, jopa uudet orggis lokasuojat, kun kaaduin etulokosuojan banaanille ja tilalle piti laittaa Solifer SM:n loksu. Ja takalokasuoja on poikki, ympärihän se tuli joskus keulittua, onneksi Lucia takavalo säästyi ehjänä. Kone räjähti toissa keväänä, kun 65cc JPC Autisa päätti tiputtaa imuhelmansa n.75km/h vauhdista sekaan. Nyt mopoparka makaa ilman moottoria ja etupyörää tallissa. Suunta on vain ylöspäin. Ja se kaikkine taisteluarpineen muistuttaa niistä hyvistä ajoista, jolloin ei tarvinnut kaikesta paskasta murehtia, laskuista, veroista, yms. Niin ja kyllähän sillä parikertaa tuli vastakkaisen sukupuolen edustajaakin kyydittyä, kyllä enskapojat karehti...
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 20.8.2012 21:05

Täytynee nyt itekki liittyä keskusteluun. Iteni mielipide on että voi sillä keulia kun nyt ei mitään mahottomia kytkinpommeja anna mutta. Ja tunturin kestäyyteen että Breikillä oon kaikki ojanphjat tönkiny läpitte, hiekkamontut kierretty ja kylällä derbit ja gilerat jätetty. Tosin 70 derbit painelee ohitte mutta ohan niissä kuutioitaki enempi. btw. Youtuben puolella on meitin ajo videoita ja kyllä sielä keulimistakin esiintyy.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 20.8.2012 21:36

Itseltäni viimeinen postaus tähän aiheeseen. Totesin etten itse tekisi noin ja muutenkin, koska kyseessä on -69Sportti, mikä suhteellisen harvinainen verrattuna uudempiin Sportteihin, supersporteista, pappiksista, tigereistä yms nyt puhumattakaan. Totesin myös, etten pidä keulimista normaalina ajona, mutta myös, ettei minua haittaa mitä muut omaisuudellaan tekevät.
Slerpa tästä tuli vänkäämään, mikä on normaali ja mikä ei, aivan kuin haittaisi etten minä pidä keulimista normaalina toimintana,sekä se että minusta harvinaisempia pitäisi hieman sääliä.
Jos tuosta -69 Sportista nyt kromitankin saat lommolle tai hajalle, niin milläs korjaat? Eipä noita ole myynnissä ihmeemmin näkynyt hyväkuntoisina.
En aikaisemmissa viesteissä maininnut tuosta -69 Sportin harvinaisuudesta, koska ajattelin että tässä topikissa pyörivät sen nyt tietävät, mutta ilmeisesti sekin piti vääntää nyt ratakiskosta...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista