DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 23.6.2017 18:31

Mulla dt ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä, tk ruuvilla ei merkitystä, parhaiten tuntuisi toimivan ihan kiinni mutta ei silloinkaa pysy ollenkaan päällä. Ongelmat alkoivat kun vaihdoin vakioputsarin pipercrossiksi, asennuksen helpottamiseksi. Onko mulla nyt sitten liian pieni tksuutin?
E: ja pitäisikö kiinni käydä nopeiten vai?
E2: Myöskään seosruuvi ei vaikuttanut oikein mitenkään, vaikka aukaisi melkein irti ei meinannutkaan leijuttaa kierroksia.
E3: Miks nää tuli triplana???? Voisko joku kiltti mode poistaa kaks turhaa?
Viimeksi muokannut MinarelliAM päivämäärä 24.6.2017 12:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 5.7.2017 13:19

Tuli vaihdettua projektimopoon kytkinvaijeri sekä kytkimen käyttöäaksila (se jolla on tapana nousta) niin kylmillä öljyillä kytkin ei luista mutta kun öljyt notkistuu niin kytkin luistaa tosi pahasti ja mopo vetää itseääm eteenpäin. Kytkinlevyjä en ole vielä kurkannut mutta mistä voisi lähteä etsimään vikaa näin aluksi?
Detsi10
Liittynyt:
3.6.2017 0:24
Mittariston valoissa vikaa

ViestiKirjoittanut Detsi10 » 5.7.2017 22:16

Mikä vois olla 10vm mopodetsissä vikana kun tuli vaihdettua etukatteet (en sit tiiä oliko tämä syynä) ja tämän seurauksena heti mopon käynnistyksen jälkeen alkoi mittarissa palaa ylikuumentumisvalo sekä konevikavalo alkoi vilkkua. Mopohan ei siis oikeasti käy kuumana joten jotain muuta vikana. Elikkä irrotin penkin ja vaihdoin katteet vanhoista uusiin muuta ei tullut tehtyä. Kiitos jos autatte
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korsteeni » 6.7.2017 1:03

Oma huomio tuohon ylikuumenemisvaloon, että jos kontakti katoaa sylinterikannessa olevaan anturiin, alkaa juurikin kyseinen valo vilkkua...eli tarkista nyt aluksi lähtikö liitin irti lämpöanturista, tai sitten katteiden vaihdossa tulit pökänneeksi sen verran johtonippua ajovalon takana, että jokin liitos ei enää yhdistä, TAI siinä johtonipussa tankin oikealla puolella josta johdot taipuu rattia käännettäessä on johto poikki.

Tuohon kytkinvaijeriin....tarkoitatko luistamisella nyt kuitenkin sitä, että kytkin ei irroita? Jos kerran mopo pyrkii nykimällä eteenpäin kytkin pohjassa, niin silloin kytkin ei irroita, eli veto ei katkea ja pitää säätää vaijeria kireämmälle (syy voi olla myös rapulle kuluneessa kytkinmaljassa, jolloin levyt takertelee eikä irroita...eli tässä tapauksessa kytkinkoppa auki jne...). Jos taas kytkin luistaa, niin silloin mopo ei oikein tahdo liikkua ollenkaan...
Detsin omistaja
Liittynyt:
13.7.2017 19:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsin omistaja » 13.7.2017 19:36

Olisko vinkkejä mikä detsis vikana (vireinä porattu moric ja enox), kun lähtee vaan lykkäämällä käymään ja käy tyhjäkäyntiä noin 10sec ja sitten sammuu, ei kuitenkaan aina tee vaan välillä lähtee ekasta käymään muta kuitenki sammuu tyhjäkäynnillä kun on käyny n.minuutin. Vika tuli kesken ajon, ja on koitettu vaihtaa puola, kaasarin korjaussarja ja, kaasaria on yritetty säätää. KAIKKI APU ON TERVETULLETTA JA NOPEITA VASTAUKSIA!
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 14.7.2017 17:30

Eli 04 detsis tämmöne ropleemi: ongelmat alkoivat kun vaihdoin vakioputsarin pipercrossiks, mopo toimi mutta tuntui laiskemmalta kuin vakioputsarilla. Kaasariin ei tehty suuttimenvaihtoja tai muutakaan, mutta pipercrossilla tyhjäkäynti- ja ilmaruuvilla ei vaikutusta. Tyhjäkäyntiä ei saanut tarpeeksi suureksi. Suurempi ongelma alkoi pari päivää sitten: ajoin normaalisti ja mopo pätki hirveänä, huomasin tappokatkaisimen unohtuneen päälle, huokaisin helpotuksesta ja kytkin katkaisimen pois. Ei muuttanut mitään, ampui putkeen, pätki eikä kiertänyt. Vaihdoin tulpan, ja pesin putsarin, auttoi vähän, mutta silti pätkii korkeilla kierroksilla. Ihankuin CDI olisi alkanut rajoittamaan yhtäkkiä. Osaisiko joku auttaa?
E. Detsin omistaja, pääseekö tankkiin korvausilmaa, ja toimiiko bensahana kunnolla?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 14.7.2017 22:50

Vastaat itse itsellesi:
MinarelliAM kirjoitti:Ongelmat alkoivat kun vaihdoin vakioputsarin pipercrossiks, mopo toimi mutta tuntui laiskemmalta kuin vakioputsarilla. Kaasariin ei tehty suuttimenvaihtoja tai muutakaan.
Eli nyt kannattaa ihan alkuun laittaa se vakioputsari takaisin ja katsoa mitä tapahtuu.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Sjombe
Liittynyt:
13.7.2017 11:10
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Sjombe » 15.7.2017 4:07

Morjes! Omaan tollasen 04- Detsin, jossa kiinni Enox, vapari ja isompaa suutinta. Meinasin että saisko siihen jotenki väsättyy jotain nappirajotinta ku siinähän ei o sähköstä rajotinta? Semmone kelpais kyl...
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.7.2017 21:29

Toki saa. Tietopankista lisää infoa: http://www.motot.net/wiki/Kierrosrajoit ... kentaminen
Oma topic rajoittimista: viewtopic.php?f=15&t=83357
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 20.7.2017 14:22

Eli nyt dt ei enää pysy ollenkaan käynnis ilman kaasua, täyskaasulla kierrokset samanverran mitä norm. Tyhjäkäynnillä. Kun tiivistin pakoputken niin ettei vuoda sen jälkeen tehnyt tätä. Suutin kurilliselle vakioputkelle 92. Mahtaa olla aivanliian iso. Mutta ei kuitenkaan röpötä tai ammu putkeen?
valmet00
Liittynyt:
19.4.2015 19:59
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut valmet00 » 31.7.2017 7:05

Säädä kaasarista tyhjäkäyntiä. Jos ei auta niin tarkista ettei läpät vuoda.
Sjombe
Liittynyt:
13.7.2017 11:10
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Sjombe » 7.8.2017 16:17

Taitaa mennä jonkin verran ohi topicin mutta noh, kaverilla olis jonkun sortin Peugeot XPS ja mulla toi 04 Detsi jota oon nyt myymässä osissa nii kaveri haluais siitä ne smoto vanteet. Meneekö pösöön kuinka helposti?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.8.2017 19:34

Jos pösössä on 15mm akselit niin aikalailla bolt-on. Jos 12mm niin laakerit pitää vaihtaa ja tehdä uudet holkit
Dartteh
Liittynyt:
17.12.2016 20:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dartteh » 8.8.2017 2:03

Morjesta pöytää, semmosta kyselisin, et mikä mahtas olla 07 Detsis kun antaa kierroksia niin tyhjäkäynnil ku vaihteil ni kun ne kierrokset ylittää tietyn rajan niin koko mopo tärisee? Aattakee avutonta.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 8.8.2017 21:44

Jos ulkopuolelta ei löydy väljyyttä kiinnityksistä, vikana voi olla esimerkiksi väärin kohdistettu tasapainoakseli. Koneen aukaisu on kuitenkin tarpeen lisäselvyyden saamiseksi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista