Onko muuten muilla sitä ongelmaa että etujarrun se vaijeriin kiinni tuleva kikkare (joka kiritetään vaijeriin kiinni ja joka vetää sen navassa olevan vivun jarrutuksessa) ei pysy paikallaan vaan liikkuu siinä vaijerilla aina vaijerin päätä kohti niin että jarruteho heikkenee?
Kyseenalaistaa saa, kuten pitääkin, mutta tarvitseeko sitä sitten postaus kaupalla vängätä ja koittaa todistaa toisen näkemys vääräksi?
Tämä on se mistä keskustelu syntyy, itseäni ei kiinnostaisi lukea foorumia jossa vaan listataan eri mielipiteitä eikä sniistä keskusteltaisiin ollenkaan. Vielä kun kantamme ovat täysin päinvastaiset, olisi todella outoa jos niistä ei keskusteltaisi, saatikka väiteltäisi. Luultavasti sinä pidät minun kantaani yhtä käsittämättömänä mitä minä pidän sinun.
Väitätkö tosissasi, ettei ole olemassa vaihtoehtoa-C:Mopolla ajetaan liikenteessä ihmisiksi, eikä oteta turhia riskejä?
Liikenteessä ajetaan ihmisiksi, mutta muualla kikkailua ja keulimista tarkotin. Väitän, että jos 15 vuotias mopopoika tykkää kikkailla mopollaan, hän lähtee kylälle ja ajaa sillä mopolla millä saa kikkailla, eikä sillä mikä on entisöity. Entisöity pölyttyy talliin ja jää sinne maleksimaan niin pitkäksi aikaa että mahdollisesti parin kymmenen vuoden päästä meidän ikäpolven muksut lähtee sitä korjaamaan seisonnan jäljiltä.
Antamistasi vaihtoehdoista (jos itselläni olisi nyt vaikkapa tämä sportti, mistä alkoi), niin B. ''Kenellä onni on, se onnen kätkeköön''
Eli edustat juuri sitä koulukuntaa joka on minusta eniten vaaraksi Suomen mopokulttuurille, ja jolla vanhat mopot saadaan varmasti hävitettyä jokasesta katukuvasta? ENtisöinnin ja säilömisen käyttötarkotukset on hyviä, mutta jossain kohtaa se alkaa toimimaan itseään vastaan. On tärkeää että säilötään mopoja, ja että niitä entistetään vielä kun voidaan. Toine tärkeä osa on pitää mopot liikenteessä näkyvillä. Jos entisöinti menee liiallisuuksiin (jokanen yksilö entisöitävä, pappatuntureiden tyyliin) se alkaa puhumaan sitä vastaan että näkyykö niitä liikenteessä. Hinnat nousee kun papparaiset hamstraa osia, ja netissä on myynnissä pelkästään huippukuntoisia, täysin entisöityjä pappamopoja, tai sitten täysin romuja. Yksikään nuori ei tälläisiä osta, jonka seurauksena ei näillä kukaan aja, sillä papparaiset ei näillä ala aktiivisesti ajamaan. Mopo häviää katukuvasta, ja pian kukaan ei edes tiedä mikä pappatunturi on.
Jonkunnäkönen keskitie pitäisi löytää, jossa mopoja näkyisi liikenteessä, sekä säilöttyinä, eikä pelkästään jommassa kummassa (tyyliin PV liikenteessä ja pappatunat talleissa)
Näin oli 1960-luvulla, 1990-luvulla ja nähtävästi nykyäänkin, ainakin kun katselee missä kuosissa muutaman vuoden ikäiset mopot Nettimotossa ovat.
niin no, nettimopossa on ne ääritapaukset, joita on, ja tulee olemaan aina. Ei kovin moni mopoaan tarkotuksella hajota. Et tuskin voi sanoa että "Nuoret tuhoavat mopoja koska nettimopossa on pari huonokuntosta mopoa"