prkls
- Liittynyt:
- 5.10.2019 17:05
Onko tommosesta vocan hiilikuituläppäsarjasta mitään iloa 50cc vakio sylinteriin. Jos mulla on tehoputki ja muuta ei oo tehty kulkee nyt sen ~75km/h. Mopo on gilera rcr vuosimallo 04. Lisääkö ne läpät vääntöä alemmille kierroksille vai miten on?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Perkele420
- Liittynyt:
- 13.10.2018 18:30
Täällä taas kyselemässä
Mites nyt ku otettii toi katalysaattori pois putkesta nii ei huiput noussu mutta kiihtyy paremmin. Voiko olla seoksista kiinni? Välit 12/53 suutin oli 90
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei vaikuta juurikaan suorituskykyyn, paitsi jos irtoaa ja tukkii putkea.
Anton Piipponen
- Liittynyt:
- 31.7.2019 14:22
Mitääs luulette paljoko huiputtas 07 senda 50 airsalilla, 17.5 lortolla, vapariputsarilla, rajottamattomalla cdillä, gianellilla ja 15-52 väleillä
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Optimistisesti jos jaksais kiertää noilla väleillä 10k niin jotain 90 km/h paikkeilla korkeammalla pakoaukolla olevalla versiolla. Sopivasti viilattuna ja muutenkin himmailtuna menee satkun paremmalle puolelle.
Helpompi elämä ku heittää suosiolla seiskakympin kiinni.
Oispamaitoa
- Pyörä:
- Suzuki PV vm97, Derbi senda vm 2006
- Liittynyt:
- 19.4.2020 12:53
Saisko UM derbiin mitään crossin pyttyä helposti tai pienellä modauksella kiinni lohkoihin? (haussa kovat tehot)
Vm 1997 Suzuki PV
Vm 2006 Derbi Senda
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Helppous on täysin kiinni käytettävissä olevista työkaluista ja suhteista.
Mahdollista? Kyllä.
Helppoa? Riippuu tekijästä ja pinkasta.
Tuleeko tehoa? Katso edellinen.
mopojonne47
- Liittynyt:
- 21.4.2020 22:57
tosiaa entiiä mopoista paljoo joten miten esim "välejä" vaihdetaan?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Välit=välitykset eli rattaiden hammaslukujen suhde.
Eteen isompi tai taakse pieneni = välitys pitenee jolloin samalla kierrosluvulla ja vaihteella kulkee enemmän (jos teho riittää).
Ja toisinpäin.
Eli rattaita vaihtamalla vaihdetaan välejä.
mopojonne47
- Liittynyt:
- 21.4.2020 22:57
Malagutisti kirjoitti:Välit=välitykset eli rattaiden hammaslukujen suhde.
Eteen isompi tai taakse pieneni = välitys pitenee jolloin samalla kierrosluvulla ja vaihteella kulkee enemmän (jos teho riittää).
Ja toisinpäin.
Eli rattaita vaihtamalla vaihdetaan välejä.
Viimeksi muokannut mopojonne47 päivämäärä 23.4.2020 23:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Derbi22
- Liittynyt:
- 1.5.2018 16:19
Rakentelin vakio derbin pohjalta mopon talven aikana. Minulla ei ole vaan yhtään ideaa kuinka kaasutin säätää sopivaksi. Osaan säätää mutta suuntaa antavaa suutimesta ja vastaavasta. Ei reikälevyä, 17.5mm ja valmiiksi oli 50cc vakion kanssa 94 suutin joka oli sopiva mutta entä 80cc airsalin ja vakio putken kanssa. Tiedän että airsal ja vakioputki ja 17.5mm kaasutin ei ole unelma yhdistelmä, mutta kyseiset osat olivat hyllyllä ja aikaa turhan paljon. Eli haluan tietää sen että paljonko muutan suutimia ja säätöjä ja tarvitseeko mitä tehdä.
Eilen testailin lisää ja mopo ei lähde millään käyntiin. Polkeminen on ihan turhatoivo ja mopon moottoria saa erittäin pitkään pyöritellä käyntiin yli 1500rpm nopeudella että edes käynnistyy ja silloinkin 5 sekuntia älyttömän kovat kierrokset ja sammuu. Mitä tekisin
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kunnon imuvuoto jossain oireiden perusteella. Koska ongelma ilmenee sylinterin vaihdon jälkeen lähtisin syyttämään alatiivistepintaa, joka on kyllä harvinainen aiheuttaja.
Suuttimen koon arvaamiseen tarvis kristallipallon. Veikkaan että sopiva on 95-120. Ostat jonku sarjan ja lähdet kokeilemaan vaikka 110:llä ja siitä eteenpäin.
mopojonne47 kirjoitti:
okei, mites esim ne kuristukset otetaan pois?
Riippuu mallista ja vuosimallista. Lue tämän langan ensimmäinen viesti nyt alkuun.
Derbi22
- Liittynyt:
- 1.5.2018 16:19
Mitäköhän mahtaa johtua se että kun ajoin 1 vaihteel ja yritin nostaa vaihetta niin se ei menny vapaan yläpuolelle vaikka mitä teki. Ajoin pihaan ja annoin jäähtyä ja tein kaiken. Sitten kun olin naputellut vasaralla hieman vaihde polkimen eri kohtia sain vaihdettua vaihteita tosin hieman karhean oloinen on vaihtaessa. Heitin hieman öljyä sinne ja sen jälkeen öljyn määrän tarkistamisen mukaan Derbin ollessa pystyssä min öljy kohdasta tulee just just öljyä. Se on kai ok silloin.
Tässä vielä linkki videoon siitä miten se nyt vaihtuu:
https://drive.google.com/file/d/12-9Dug ... p=drivesdk
Siitä huomaa että kyllä se ihan ok vaihtuu. Moposta kuuluu hieman outo ääni mutta se voi olla myös jokin muu. En tiedä
Ja kehtaako sillä ajella nytten?
Derbi22
- Liittynyt:
- 1.5.2018 16:19
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista