Monkey viritys ja tekniikka

eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 1.10.2012 14:13

Katafori, scatter ymsyms.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
mertzii97
Liittynyt:
28.5.2012 21:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut mertzii97 » 4.10.2012 21:05

Oon kattellu tommosta 70cc konetta manki projektiin http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=5859
Minkä kokonen kaasutin olis hyvä ja ennen kaikkea minkä merkkinen? Dellortostakin ollaan montaa mieltä.
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 4.10.2012 21:42

Uskaltaisko nyt sanoa jotain 19mm / 20mm... itellä lortto ja ainoa ongelmana on 2 kertaa vetänyt roskat sisään, tosin ei enää uudella putsarilla.

Säätöihin saa jos jaksaa säätää. Se ainoa miinus on vaan se imukaulan kiinnitys, täytyy nimittäin olla just eikä melkeen sopiva imukaula.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.10.2012 22:34

Jep, millanen kansi tietysti on, paljonko tavaraa mahtuu virtaa. Mutta mielummin ostaisin 72cc:n ja laittaisin ite koneen, tai hommaisin isomman koneen.

Ja varsinkin kun toi on puolari. Erityisesti jossain kaupunkiliikenteessä en vois kuvitellakkaa ajavani puolarilla. Menee vielä, jos on että nakataan vaihteet sisään ja ajetaan matkaa, mutta jos pitää vaihdella vähäki enemmän ni ei...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
mertzii97
Liittynyt:
28.5.2012 21:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut mertzii97 » 5.10.2012 15:34

Tästä monkeystä ei oo tarkotuskaan tehdä mitään teho myllyä. Ei oo kilvis, eikä tuu kaupunki käyttöön.
hussemiäs96
Pyörä:
husqvarna 125 -09
Paikkakunta:
pori
Liittynyt:
24.6.2012 18:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hussemiäs96 » 7.10.2012 19:27

mimmoset nasta renkaat on parhaat tämmösii ? voiks joku pistää linkkii
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 7.10.2012 19:50

http://moposport.fi/fi/rengas-3.50-8-na ... HGyvVHZJc4

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3716
Tsekkaa pv proju!
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 8.10.2012 18:14

Kellää kokemusta siitä että kaua kestää jonku 125cc venat jos avartaa ja vetää venttiilin ohjurit matalaksi kanavan edestä?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 9.10.2012 16:00

avarruksella ei ole merkitystä ventiilien kestävyyteen,mutta jos rupeet sileeks vetää ohjurit niin venttiilit rupee klappaamaan aika nopeastikin.suosittelen vain ohentamaan ohjureita.
samasama
Pyörä:
rieju rr50 + honda xl 125 varadero -03 + jincheng monkey
Paikkakunta:
pirkanmaa
Liittynyt:
26.3.2011 22:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut samasama » 9.10.2012 16:52

onkos kukaan käyttänyt mankissa re85 etanolibensaa tai muokannut konetta sille sopivaksi?

tuli idea, että voisi tehdä mankin koneesta käypäsen etanolille ja vain etanolille, koska puristusten nostamisen jälkeen ei muuta oikein voi laittaa :roll:

jos kantta laskisi niin että saisi puristukset mahdollisimman korkeiksi
joten kysynkin kuika paljon mankin koneet kestää puristuksia?

eikä tässä mitään korkee viritteistä peliä olla tekemässä :roll:
ainakaan vielä :lol:
Pers'aukiset virittelee poppakonsteilla ja rahamiehet maksaa turhasta
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut No1 » 9.10.2012 22:48

viewtopic.php?f=19&t=83165&start=90

tuollahan siitä e85 on jotain juttua, joku tais olla käyttänytkin sitä..
samasama
Pyörä:
rieju rr50 + honda xl 125 varadero -03 + jincheng monkey
Paikkakunta:
pirkanmaa
Liittynyt:
26.3.2011 22:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut samasama » 9.10.2012 23:32

koulussa on kyllä kerinnyt lukemaan paljon mitä re85 vaikuttaa ja mitä koneelle täytyy tehdä. lähimpään tankkauspisteeseen mistä tuota saa niin on 50km ja saman verran takasinpäin :eek: muuten oisinkin jo kokeillut.
nyt kiinnostaisi tietää kuinka mankin koneet kestää puristuksia? paljonko kannesta on mahdollista ottaa pois ja kuinka sytytys ennakkoa säädetään ja muita neuvoja
Pers'aukiset virittelee poppakonsteilla ja rahamiehet maksaa turhasta
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 10.10.2012 1:16

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... &start=200

Tolla sivulla on ainakin seikkaperäinen selostus jotta saadaan manki toimimaan E85:lla. Ennakon säätäminen menee aika hankalaksi, tossa topikissa kuvaillulla tavalla saa ainakin vähän aikaan, eli viilaa impulssikäämin kiinnitysreikiä isommaksi. Toinen vaihtoehto vois olla säädettävä nokkaratas, sen kanssa kyllä saa sit olla tarkkana ettei pääse livahtamaan väärin.
samasama
Pyörä:
rieju rr50 + honda xl 125 varadero -03 + jincheng monkey
Paikkakunta:
pirkanmaa
Liittynyt:
26.3.2011 22:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut samasama » 10.10.2012 2:22

:lol: eiköhän noilla ohjeilla alkuun pääse :lol:
Pers'aukiset virittelee poppakonsteilla ja rahamiehet maksaa turhasta
Samuelo45
Liittynyt:
19.6.2012 18:57
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Samuelo45 » 12.10.2012 17:53

Mulla on honda monkey mis on skyteam 50cc moottori, paljo se kulkis jos laitan 16mm pyöreäkurkuisen kaasarin ja imukaulan , teharin , ohittimen ja hieman raskaammat välit, kuski n. 57kg

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista