Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Unohdinki laittaa joku aika sit et pätkinä katos yhtäkkii ku huudatin parikyt sekkaa
Mut juu, jos alkaa taas ni vaihdatan puolan samantien.
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Kaikki sytkäpuolen osat vaihtoon kerralla mikäli sieltä on jotain paskana.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Mulla oli Trialissa sama vika.
Vähän matkaa toimi hyvin, kulki normaalisti. Kun kone lämpesi hieman enemmän, se sammui eli puola kuumeni. Vähän aikaa kun odotti, lähti ihan normaalisti käyntiin ja toimi taas vähän matkaa moitteetta, kunnes taas sammui.
Kaikki sähklöosat vaihtoon, eli puola, konkka, kärjet, tulppa, tulpanhattu ja johto. Noilla sain omani toimimaan. Tosin sitten alkoikin ongelmat kiilauran ja kiilan kanssa, eli magneetto pääsi pyörähtämään akselilla rikkoen kaikki sähköosat.
Nyt on täysi koneremppa käynnissä, hitto toi vaihteisto on monimutkainen kasattava ja purettava...
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Laittakaa vaan vauhtipyörä kiinni ilman kiilaa. Näin vältytte rempoilta. Itse ajanut vuosia ilman kiilaa ja pelaa hyvon vieläkin.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Jotenkin kummallista, että siellä se kiila on jos se on täysin turha?
97heppatyttö
- Pyörä:
- Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 28.3.2010 18:38
lähinnä kohdistamista varten
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Millähän tavalla se kiila rempan aiheuttaa? Jos kampuran ja vauhtipyörän kartiopinnat ovat kunnossa, sekä vauhtipyörä on kiristetty kunnolla.
Jos sulla on kampuran tai vauhtipyörän kartiot niin huonossa hapessa, että vauhtipyörä pääsee pyöräyttämään kiilan hajalle, niin et varmasti saa vauhtipyörää pysymään paikoillaan ilman kiilaa. Ja onhan se vauhtipyörä mukavampi asentaa kiilan kanssa, kun ei tarvitse sihdata ajoitusta kohdilleen.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Kun mulla oli paikallaan huono kiila, ei kestänyt kun muutama kilometri kun kone oli taas mykkä. Hyvällä kiilalla ajeli pari päivää.
En todellakaan aja senttiäkään ilman kiilaa, tosta kyllä senverran viisastuneena. Patentteihin en oikein luota muutenkaan, teen mielummin kerralla ja kunnolla...
Mulla oli siis huono kiilaura jossa kiila pääsi hieman liikkumaan, jonka vaikutuksesta vauhtipyörä pyörähti hieman pois paikoiltaan niin meni sytty pieleen ja sähköosat rikki.
Nythän on uusi kampiakseli, pirun hieno on kyllä ja ero vanhaan on melkoinen. Samoin on uusi vauhtipyörä ja sähköosat. Pitäisi toimia.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Pistin neljä pytyn alapään tiivistettä, nytte kiihtyy komiasti. Saattaa kans johtuu siitä että mä pistin talvella tiivisteen väärinpäin ni huuhteluaukoista peitty puolet
Mut juu, taas alko nykii, nyt vaan ku ajellaa yli kolmeakymppiä. Vien kyllä kekelle että vaihtaa sytkäpuolan ja kärjet heti ku eläke tulee.
Tuge
- Paikkakunta:
- Vihanti
- Liittynyt:
- 2.4.2002 10:28
Osaisiko kukaan kertoa missä tunturissa on käytetty takana paiolin iskareita, joissa on paineilmasäätö?
Iskareiden alapäässä on ilmaventtiilit ja muutenkin iskarit on hieman järeämmät kuin tavalliset supersportin paiolit.
Nuo ovat myös purettavaa mallia eli tiivisteet ja öljyt voi tarvittaessa uusia.
Nuo ei ole tiger s monoiskareita, eri malliset.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Tarviiko kaasukahvan kiristysruuviks jonku erikoisen ruuvin vai menikö multa vaan jengat?
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Meni varmaan jengat, ihan M6 kierre siinä kiristys onaleessa on.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Humpparaakki
- Liittynyt:
- 10.3.2011 13:31
-vainio- kirjoitti:Jos sulla on kampuran tai vauhtipyörän kartiot niin huonossa hapessa, että vauhtipyörä pääsee pyöräyttämään kiilan hajalle, niin et varmasti saa vauhtipyörää pysymään paikoillaan ilman kiilaa.
Jos kartiot ovat niin huonossa kunnossa, niin ei vauhtipyörä kyllä pysy paikoillaan kiilan kanssakaan kuin hyvällä tuurilla. Huono kartioliitos on juuri se, joka rikkoo kiilaurat ja kiilan päästämällä vauhtipyörän hakkaamaan kiilaa vasten.
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Juurikin tuota koitin sanoa, ei ilmeisesti vain tekstiksi taipunut kunnolla.
Eihän se kiila siellä tosiaan ole mitään pitämässä, pelkästään kohdistamassa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista