Magneetto on helppo saada auki: tulppa irti, ruuvarilla sieltä tunnustelet ja pyörität magneettoa aukaisusuuntaan nii että mäntä on n. puolessavälissä. Sit vaan kangasta/kengännauhaa tms (jonka saat pois) palotila tulpanreiästä täyteen ja väännät auki. Lukittaa männän ettei pääse pyörähtämään eikä riko mitään paikkoja. Kiristys sit samalla tavalla.
Moro taas! Eli vaihdoin bensahanan manuaaliseen mutta nyt bensaa valuu kokoajan vähän ulos siitä tankin ja hanan liitoskohdasta :/ yritin laittaa tiivisteen siihen muttei auttanut, olisko joku tiivistemassa tms toimivaa tohon käyttöön?
Joo elikkäs toi kengän-nauhojen laittamine tulpanreiästä autto ja sillee sain magneeton auki. Laitoin kiilan paikalleen ja asensin uuden kiilan, ja nyt saa kipinää, ja lähti käyntiin, mutta toi kiksin akseli oli huonosti, jote se pitäs saada takas kunnolla. Eli oliks täällä jtn linkkii mite sen sais kunnolla paikallee, että ei putois?
Kellään ideoita mistä saisi järkihintaan derbiin uuden kytkinkruunun ja ensiörattaan? Ei kehtaisi mitään 300-400€ ruveta maksamaan kun halvemmalla saa jo käytettyjä kokonaisia toimivia moottoreita. Alkanut kytkin pitämään melko eläimellistä metakkaa (kruunu väljä) ja kahvatuntumakin muuttunut parin viime viikon aikana ihan omituiseksi. Kytkin toimii kyllä jotenkin, mutta irrottaa kehnosti varsinkin lämpöisenä.
Melko paskaa laatua kyllä nuo derbin kytkinkruunut, itellä on kahdesta UM koneesta samalla tavalla kruunu mennyt väljäksi.
Juu ei tosiaankaan kannata uutena varaosana ostaa. Katso purkaamot (varsinkin MP-pitstop) läpi ja etsi sieltä, joku kolme-neljäkymppiä lienee sopuhinta. Luulisin että ne kruunun niitit saa prässättyä uudelleen ensiavuks jossei löydy (ja kolojen hionta päälle). Laatu on kyllä huonoa, itellä ollu sama...
johnnyw kirjoitti:Kellään ideoita mistä saisi järkihintaan derbiin uuden kytkinkruunun ja ensiörattaan? Ei kehtaisi mitään 300-400€ ruveta maksamaan kun halvemmalla saa jo käytettyjä kokonaisia toimivia moottoreita. Alkanut kytkin pitämään melko eläimellistä metakkaa (kruunu väljä) ja kahvatuntumakin muuttunut parin viime viikon aikana ihan omituiseksi. Kytkin toimii kyllä jotenkin, mutta irrottaa kehnosti varsinkin lämpöisenä.
Melko paskaa laatua kyllä nuo derbin kytkinkruunut, itellä on kahdesta UM koneesta samalla tavalla kruunu mennyt väljäksi.
Tomi-50:
Tossa video miten kicksin akseli laitetaan :
Aa kiitos videosta, eli siis se langan pätkä asennetaa sinne ns lohkojen väliin? Ku enne se kiksi vaa jääny alas ja pyöriny kampuran mukana. Testaan tota tänään.
Ja kantsii josta purkukaupoista ostaa ku uutena maksaa niin paljon.
tientuk3 kirjoitti:Juu ei tosiaankaan kannata uutena varaosana ostaa. Katso purkaamot (varsinkin MP-pitstop) läpi ja etsi sieltä, joku kolme-neljäkymppiä lienee sopuhinta. Luulisin että ne kruunun niitit saa prässättyä uudelleen ensiavuks jossei löydy (ja kolojen hionta päälle). Laatu on kyllä huonoa, itellä ollu sama...
Jeps, no pitää katsella jos jostain purkaamosta löytyisi. Yleensä noissa on vaan pelkkä kytkinkruunu & olisi hyvä saada samasta koneesta irrotettu kruunu & ensiöratas parina.
mikäs vois olla derbissä vikana kun tulppa ei kastu millään vaikka kuinka paljon polkee tulppa paikallaan ilman virtoja ? kaasarille tulee kyllä bensaa kun avaa kohokammion tyhjennysruuvin alkaa kohokammiosta valua bensaa. Virrat päällä kun polkee niin välillä "iskee putkeen" (Ajotus päin mäntyä ?). Missä vika voisi olla ?
Mistähän vikaa etsisi kun hajottanut jo 3 kampuraa muutaman kuun sisään... Voiko airsalia varovasti hioa että pienet naarmut häviäisivät, minkä kokoinen mäntä on airsal 50cc, yksi m-renkainen.
döööbi07 kirjoitti:Mistähän vikaa etsisi kun hajottanut jo 3 kampuraa muutaman kuun sisään... Voiko airsalia varovasti hioa että pienet naarmut häviäisivät, minkä kokoinen mäntä on airsal 50cc, yksi m-renkainen.
Sylinteriä voi hoonata, ei hioa. Tuollainen pallohooni on parempi 2-tahti sylintereissä missä on huuhtelukanavien aukkoja. Ne hiomakivellä varustetut varrelliset vain tökkii kanavien reunoihin, kyllä sellaisellakin saa, mutta vaatii hieman tarkkuutta.
Muistaakseni jostain luin että jollain karkeudella voi varovasti hioa sylinteriä Uskaltaako tuollaisella vetää airsalia, kun siinä on kuitenkin se nicasil pinnoite