GasGas EC50 Rookie

Ligettah
Liittynyt:
25.12.2007 2:02

ViestiKirjoittanut Ligettah » 1.2.2011 23:25

Kytkin lakkasi toimimasta joten vaihdoin kytkinlevyt, öljyt ja tiivisteen. Huomasin että yläpäästä oli mäntä jäänyt jumiin, koska paulautusjousi oli kolmessa osassa --> uusijousi ja kasaan. NYT kytkin tuntuu raskaalta menee kyllä sulavasti koko liikeradan, mutta ei toimi ollenkaan. Missä vois olla vikaa?

Saattaa irrota aika halvalle jollekkin innokkaalle ;).
Ajettu n.8000km.
2006.
Seissyt KAKSI vuotta.
Turussa päin.
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 8.2.2011 17:15

Oletteko laittaneet pyöriinne rajottimia?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 8.2.2011 19:02

Eipä ole tarvinnut, kerran poliisit on pysäyttäny kun oli vakiona vielä, sen jälkeen tuli monta tapausta että oli vain tuuria, yhden kerran eivät saaneet pysäytettyä :D
Rajottimen asennus edessä? :D
Tuli ostettua Turbokitti ihan mielenkiinnosta,katsoo miten saa kulkemaan :)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 8.2.2011 23:52

Topsa15 kirjoitti:Eipä ole tarvinnut, kerran poliisit on pysäyttäny kun oli vakiona vielä, sen jälkeen tuli monta tapausta että oli vain tuuria, yhden kerran eivät saaneet pysäytettyä :D
Rajottimen asennus edessä? :D
Tuli ostettua Turbokitti ihan mielenkiinnosta,katsoo miten saa kulkemaan :)

Joo niin tässä aattelin että voisin vaikka laittaakkin vaan olen kuullut semmosta että moriniin ei rajottimet kävisi että joillakin toimii ja joillakin ei. oletteko vastaavaa kuulleet?
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30

ViestiKirjoittanut TooByAas » 9.2.2011 15:54

Topsa15 kirjoitti:Tuli ostettua Turbokitti ihan mielenkiinnosta,katsoo miten saa kulkemaan :)

Mulla kulki tklla vaan huonommin ku leovincellä... Ja tässä kun konetta kasasin niin huomasin että vakiopyttyä sais korottaa melkein 2mm että pakoaukko aukeais kokonaan. :roll: Siinä taitaa olla syy vakiopytyn laiskuuteen :D
tolonext kirjoitti:...vaan olen kuullut semmosta että moriniin ei rajottimet kävisi että joillakin toimii ja joillakin ei. oletteko vastaavaa kuulleet?
Käy ihan samat rajoittemet kuin Derbeihin jne. Ducatin sytytys niin cdin punaiseen johtoon vaan tuikkaat rajoittimen kiinni.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
jonääs
Pyörä:
Aprilia RS 125 -01, Derbi Black Devil -04 EX: GasGas 50cc ja Hopper
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
5.9.2010 18:15

ViestiKirjoittanut jonääs » 9.2.2011 17:55

mulle kyllä toimii ihan hyvin toi phot eco rajoitin :)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 10.2.2011 19:06

TooByAas kirjoitti:
Topsa15 kirjoitti:Tuli ostettua Turbokitti ihan mielenkiinnosta,katsoo miten saa kulkemaan :)

Mulla kulki tklla vaan huonommin ku leovincellä... Ja tässä kun konetta kasasin niin huomasin että vakiopyttyä sais korottaa melkein 2mm että pakoaukko aukeais kokonaan. :roll: Siinä taitaa olla syy vakiopytyn laiskuuteen :D


Jep,olen huomannut myös =D no,pitää tilata joku kolme kappaletta 0.6mm tiivisteitä tai sitten 0.6mm, 0.8mm, ja 1.0 mm,vois ruveta toimimaan (pitäis sitten ottaa pytyn yläpäästä pois mutta ei oikeen voi :/ )
Kannesta vois ottaa millin pois =D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30

ViestiKirjoittanut TooByAas » 11.2.2011 13:31

Topsa15 kirjoitti:
TooByAas kirjoitti:Jep,olen huomannut myös =D no,pitää tilata joku kolme kappaletta 0.6mm tiivisteitä tai sitten 0.6mm, 0.8mm, ja 1.0 mm,vois ruveta toimimaan (pitäis sitten ottaa pytyn yläpäästä pois mutta ei oikeen voi :/ )
Kannesta vois ottaa millin pois =D

Ittellä olis koulus mahdollisuus tehdä koropala pytyn alle ja koneistaa pytystä saman verran pois :) Kannessa on tosiaan semmonen porras mistä vois ottaa jonkin verran kans pois, mutta melkeimpä kannattais ottaa siitä pytystä. Saattaa ruveta kansi vuotamaan kun siinä on se ura peltitiivisteelle. Toki vois vetää kannen tiivistepinnan tasaiseksi ja tehdä o-rengas ura pyttyyn :D

Mullakin oli suunnitteilla vakiopytyn viilausta ja pytyn korotusta jne. mutta sitten tuli metran 75cc ja koneremppa... Nyt pitäis vaan saada myytyä tuo niin ei viitsisi ruveta virittelemään :D

BTW. Ostakaa joku viilattu ja porattu metra! Korkeintaan 200km ajettu. 100e niin vien saman tien postiin. Olis myös leovince ja turbokitti myynnis 50e kappale. Sori mainostus :| yv:tä tulemaan jos kiinnostaa!
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 11.2.2011 20:07

Juu on itelläkin mahdollisuus koulussa tehä vaikka mitä mopoon mutta mielummin teen isän työpaikalla kun on kunnon koneistamo :D voihan siitä pytystä juu ottaa pois se milli tai pari,kannesta vois lähtee ainakin milli niin jää vielä o-rengas ura ja se pieni syvennys kannentiivisteelle. Pytystä jos ottaa niin on vaan saatava hiottua aika hyvin se ylälaita ettei kromaus lähde kävelemään :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30

ViestiKirjoittanut TooByAas » 12.2.2011 3:19

Voi kyllä tulla jo melko kovat puristukset jos kannesta millin siipaisee pois... Mutta tosiaan, jos pyttyä jyrsii niin eihän se periaatteessa haittaa jos yläreunasta pinnoitetta lähtisi, koska männänrenkaat ei sinne asti tule. Toinen vaihtoehto olis laskea sorvissa sitä, siinä ei varmaan pinnoite lohkeilisi. :)
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 12.2.2011 16:21

Nyt on vihdoin ja viimein gas gasista kuvia ;)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 12.2.2011 20:27

TooByAas kirjoitti:Voi kyllä tulla jo melko kovat puristukset jos kannesta millin siipaisee pois... Mutta tosiaan, jos pyttyä jyrsii niin eihän se periaatteessa haittaa jos yläreunasta pinnoitetta lähtisi, koska männänrenkaat ei sinne asti tule. Toinen vaihtoehto olis laskea sorvissa sitä, siinä ei varmaan pinnoite lohkeilisi. :)

No en nyt tiedä kovista puristuksista,normaalit on jotai 11kilon luokkaa ja esim. mulla oli männänvaihdon jälkeen siinä 9 kilon tienoolla :D
Niinno,sorvissa mielummin otan pois,jyrsimellä tulee turhan karheahkot reunat koneistuksen jälkeen,verrattuna sorviin :) Mutta samanlainen ura pytyssä on tiivisteelle... hmm,ruvettava tutkimaan maaliskuussa asiaa kun saa osat kotiin easyltä ja koneen kasattua :D Pitäis ostaa uus kampiakseli kans, kytkimenpuolen laakeripinta alkaa olla väljä :(
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
jollevihannes
Liittynyt:
13.2.2011 20:28

ViestiKirjoittanut jollevihannes » 13.2.2011 20:38

Morjesta kaikille. Autotallin tyhjennyksessä löytyi mopoajoilta jäänyttä tavaraa ja olis tarkotus hävittää niitä pois. Tarjolla olis:

Gasgasin virheetön vakiosylinteri + kansi + mäntä

Kampura joka vaatii uuden kiertokangen.

Virheetön vakiokaasari

Siupermoton vakioputk. Katti ja kuri poistettu, alkukäyrästä lohjennut palanen irti.
jollevihannes
Liittynyt:
13.2.2011 20:28

ViestiKirjoittanut jollevihannes » 13.2.2011 20:42

tolonext kirjoitti:Semmonen vielä että onko jätkät laitellu h4 kiinni vakio maskiin ? sulaako maskin sisäosa?

Kannattaa laittaa h4 kannalla oleva 35 watin tuikku sinne vakioumpioon, löytyi (joskus muinoin) vakionaan vanhoista gilera H@k:eista. Menee paikalleen pienellä modaamisella ja tulee semmoset valot että näkee ;)
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 13.2.2011 22:49

jollevihannes kirjoitti:
tolonext kirjoitti:Semmonen vielä että onko jätkät laitellu h4 kiinni vakio maskiin ? sulaako maskin sisäosa?

Kannattaa laittaa h4 kannalla oleva 35 watin tuikku sinne vakioumpioon, löytyi (joskus muinoin) vakionaan vanhoista gilera H@k:eista. Menee paikalleen pienellä modaamisella ja tulee semmoset valot että näkee ;)

Juu kiitos! täytyypä koittaa!
Itse asiaan pitäisi nyt saada sähkökaavio että saan sähköt tarkasteltua. Löytyykö keneltäkään?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista