Suzuki PV huolto/tekniikka

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 29.10.2012 18:32

Löytyy rakotulkki.

Juuh selvä. Kiitoksia !
Pöö
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 29.10.2012 19:45

siimo- kirjoitti:Auttais aika paljon asiaa kun vaan löytäisit jostakin sen skootterin sähkökaavion


http://www.jm-racing.fi/kasikirjat/BT49QT-12.pdf sivu 20 :)
Tsekkaa pv proju!
_otou_
Pyörä:
Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.5.2010 21:38
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut _otou_ » 29.10.2012 22:08

sasumeil kirjoitti:Lähteekö sitten vielä lämpösenä käymään ? onko apua jos ryyppy päällä ?


Ja edelleen tuohon haluaisin vastauksia :

sasumeil kirjoitti:Terveeks! Itellä ois ideana laittaa PVseen skootterin 12 voltin jännitteensäädin. PV tällä hetkellä osissa eikä mitään sähköjohtoja ole. Joten kun mun säätimeen tulee skootterissa ollessaan, magneettolta valkonen ja keltanen, ja lähtee pois punanen ja maa. Niin miten mun pitää pv valojohto kytkee ? Tod näk keltaseen tai valkoseen ja sitten punaselta valoille ? mut kumminko, vai oonko aivan hakoteillä ? :lol:

Ei oikeen lähe lämpösenä enää käymään, lähtee paremmin käymään ryypyllä ja mopo täytyy työntää käymään. Onko mäntä liian pieni jos on 44,5mm ja pytyn poraus on 45mm?
[peltsi
Pyörä:
Ex. Suzuki TS 50 XK nyk. Suzuki PV-97 ja Suzuki PV-92
Paikkakunta:
KMaa
Liittynyt:
4.10.2009 2:52
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut [peltsi » 29.10.2012 23:11

No mietippä vähän... :roll:
Puolen millin välys... Kun käyntivälys on näissä porauksen ja hoonauksen jälkeen jotain 5-8 sadasosamilliä.
Japanilainen se olla pitää. PV-Foorumi
kawasakiii
Pyörä:
Peugeot XPS sm -08, Suzuki PV -94, KTM 125 Duke
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
3.6.2008 20:37
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut kawasakiii » 30.10.2012 18:51

Reetuhai2 kirjoitti:Jos ny säädät sen kaasarin kunnolla ja laitat pytyn kuntoo.

ei se kaasarista eikä pytystäkään pitäisi ollla. itse epäilisin sähköistä vikaa.
mistäs muuten tietää onko cdi paskana? :roll:
Kierrokset saattaa jopa pätkiä tyhjäkäynnillä kierrätyksessä.
ei kierrä piikille asti. ja huiput nyt joku 40kmh kun ennen oli vakioputkella 65kmh...
ja valotkin välkkyy kun kierroksia nostattaa.
ostakaa poikkee hyvä pösö
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/peugeot/xps_50/id28833
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut siimo- » 30.10.2012 21:54

No jos se kerran on jo leikannut niin onko siinä jotain erikoista että se ei kierrä eikä kulje mihinkään? Pistä se sylinteri ja mäntä kuntoon kuten jo aiemmin sulle on neuvottu.
sasumeil kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Auttais aika paljon asiaa kun vaan löytäisit jostakin sen skootterin sähkökaavion


http://www.jm-racing.fi/kasikirjat/BT49QT-12.pdf sivu 20 :)

En oo kyllä varma saako sitä laitettua peeveeseen koska skootteri on akulla varustettu, niin se saattaa vaatia tasavirtaa toimiakseen. Mutta mää koittaisin kytkeä tuon johtosarjan mukaan sen siten, että valkonen maahan, keltanen magneetolta keltaseen ja vihreästä sitten valoille virrat. Eli punaisen jättäisin kokonaan kytkemättä, koska se tulee suoraan akulta jota sulla ei todennäköisesti oo jos ei -00 vuosimalli oo.
Viimeksi muokannut siimo- päivämäärä 30.10.2012 22:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
kawasakiii
Pyörä:
Peugeot XPS sm -08, Suzuki PV -94, KTM 125 Duke
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
3.6.2008 20:37
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut kawasakiii » 30.10.2012 21:59

siimo- kirjoitti:No jos se kerran on jo leikannut niin onko siinä jotain erikoista että se ei kierrä eikä kulje mihinkään? Pistä se sylinteri ja mäntä kuntoon kuten jo aiemmin sulle on neuvottu.

no kun sen toimi sen leikkauksen jälkeenki vielä tähän asti (pari sataa kilsaa) lähes yhtähyvin kuin ennen leikkausta.
ostakaa poikkee hyvä pösö
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/peugeot/xps_50/id28833
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut siimo- » 30.10.2012 22:04

Tulpan oot vaihtanu?
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
kawasakiii
Pyörä:
Peugeot XPS sm -08, Suzuki PV -94, KTM 125 Duke
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
3.6.2008 20:37
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut kawasakiii » 30.10.2012 22:06

kyllä
ostakaa poikkee hyvä pösö
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/peugeot/xps_50/id28833
trollol
Pyörä:
Gilera SMT 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2011 15:26
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut trollol » 30.10.2012 22:44

siimo- kirjoitti:Auttais aika paljon asiaa kun vaan löytäisit jostakin sen skootterin sähkökaavion.
Mmakkee kirjoitti:Onko ihan normi homma kun uudessa viiskymppisessä läppiksessä on niin tiukka sovite tuo mäntä ja sylinteri? Kokeilin tökätä pelkän männänrenkaan sylinteriin, mutta ei jäänyt yhtään väljää? Onks se ihan normi homma näissä vai mitävittua. Sehän lämpöleikkaa alta aikayksikön ku lyö käyntiin? Vai paksulla seoksella ja rauhallista ajoa alkuun?

Kyllä siinä välystä kuuluis olla 0,75mm, joten jos löytyy rakotulkki (välysmitta) niin kannattaa sillä tarkistella ja jos on alle niin hiot hiomapaperilla välyksen kohilleen.



Vitut kuulu olla 0.75mm välyksiä siinä.. Tuolla välyksellä se ei edes käynnisty. Pikemminkin 0.07mm.

Ja sitten sasumeil : Mulla on itelläki jonkun pösön skootterin jännitteensäädin, ei pitäis olla liian iso haaste yhdistellä niitä johtoja niin kauan että toimii (jos toimii)
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 30.10.2012 22:45

siimo- kirjoitti:En oo kyllä varma saako sitä laitettua peeveeseen koska skootteri on akulla varustettu, niin se saattaa vaatia tasavirtaa toimiakseen. Mutta mää koittaisin kytkeä tuon johtosarjan mukaan sen siten, että valkonen maahan, keltanen magneetolta keltaseen ja vihreästä sitten valoille virrat. Eli punaisen jättäisin kokonaan kytkemättä, koska se tulee suoraan akulta jota sulla ei todennäköisesti oo jos ei -00 vuosimalli oo.


Mut vihree pitäs ainakin olla miinus ? nii miks valkonen maahan ja vihreeltä virrat ? :eek: Vai tulkitaanko me tota erilailla ?

Nii ja Trollol, idea nimeomaa onki siinä kun en niitä pääse kokeilemaan, kuten ylhäällä ilmaisin :roll:
Tsekkaa pv proju!
trollol
Pyörä:
Gilera SMT 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2011 15:26
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut trollol » 30.10.2012 22:52

No joo tulipas taas luettua huolellisesti.. Mutta ton viestin ohjeilla jonka lainasit voisit lähteä koittamaan.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut siimo- » 30.10.2012 23:02

trollol kirjoitti:...Vitut kuulu olla 0.75mm välyksiä siinä.. Tuolla välyksellä se ei edes käynnisty. Pikemminkin 0.07mm...

Nippelitietoa ja mittausarvoja remontteja varten
...
Jotain muuta moottorista (maksimiarvot, arvojen paukkuessa osien vaihtoa suositellaan)
...
Männänrenkaiden katoskohdan välys: 0,75mm
...
Eli siis suoraan kopioitu alotusviestistä tuo tieto. Ja eiköhän se 3/4mm oo aika sopiva. 0.07mm ois jo aika älyttömän pieni ilmajäähdytteisessä.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 30.10.2012 23:23

Tarviiko pv:ssä alkaa vahvistelemaan mitään ennenku lyö 80cc ja isomman kaasarin kiini?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.10.2012 23:36

PV:eessä ei oikeen edes voi vahvistella mitään, joten ei. Paitsi kytkinjouset voi vaihtaa jäykempiin. Tai lyödä prikkoja ruuvien alle vakiojousilla.

Toki jos kampura ja laakerit on ajettu vuodesta -92 asti, niin todennäköstä on ettei ne kestä. Jos kone on kunnossa, niin kestää kyllä.

Kawasakiii, yleensä kuuluu ihmetellä vikoja, kun kaiken pitäs olla kunnossa. Mutta jos et ole säätäny kaasaria ja vehje on leiponukkin joskus, ei näin....

Leipominen voi hyvin aiheuttaa sen ettei kierrä loppuun asti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista