DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 8.9.2012 21:27

WP Jousi kirjoitti:Mikähän mahtas olla Yamaha DT 50 -07 ku kastelee tulppaa kokoajan?


Mikä tulppa sulla on? Ootko kokeillu toisella tulpalla? Itellä teki samaa kun tulppana oli B9ES mutta kun vaihoin BR9ES ni rupes toimimaa.

Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 9.9.2012 17:04

käy sillee että viilee kone pelaa hyvin, mut sit ku on kuumana ja otan vappaalla kierroksii niin laitan tasasen kaasun johonki 7000, nii se silleen vähä ottaa niitä ,sit se eimitää ja taas ottaa ja sit ei mitää, eli pätkii sillee. voiko johtua liia isosta suuttimesta, : 100 ja vakioputki kurit paikallaa ??? mut tekee kyllä enoxin ki kaa
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 9.9.2012 20:15

Koitappa tiputtaa neulaa yhellä pykälällä.
varpaat_suussa kirjoitti:Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.
[quote="varpaat_suussa"]
Sulla on ketjut venyneet ja uuden rattaan kanssa ei enään sovi kunnolla jaolle. Eli vaihdappa ne ketjutkin uuteen ja mielellään vielä se takarataski.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 9.9.2012 20:15

siimo- kirjoitti:Koitappa tiputtaa neulaa yhellä pykälällä.
varpaat_suussa kirjoitti:Sitten oma kysymys: Vaihoin tänää eturattaan jonka jälkeen rupes moottori tärisemää, tärinä loppu aina ku paino kytkintä. Jos ajo vähänkään pitempään niin piti ihme ääntä. Katottii et ratas on kunnolla kiinne siellä mut teki vaa samaa. Vaihettii sit takas alkuperäne ratas niin tärinä väheni eikä enää kuulunu ääntä. Se tärinä on samanlaista ku ajais liian suurella vaihteella liian pienis nopeuksis. Mut se tärinä jatkuu aina sinne 6500rpm asti, sit ku pääsee tehoalueelle ni ei enää tärise.
Sulla on ketjut venyneet ja uuden rattaan kanssa ei enään sovi kunnolla jaolle. Eli vaihdappa ne ketjutkin uuteen ja mielellään vielä se takarataski.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.4.2011 12:11
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut RiZu » 10.9.2012 16:20

Mikä helvetti tota mun DT:tä vaivaa ku takalaakerit vaihdoin ekan kerran muutama viikko sitte, no paripäivää ne oli ehjät ja sitte meni taas toinen.. Vaihdoin ne sillon ja nyt taas rupes takapyörä linkuttamaa eikä takajarru toimi.. Voiko vika olla jossain muuallakin kun laakereissa tai mikä ne laakerit rikkoo? :paha:


Edit: Vika löyty.
GAS OR ASS, no free rides!
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MikluW » 11.9.2012 12:55

Mikäs vois olla kun tänään aamulla laitoin detsin käyntiin ja aloin lämmittämään sitä. Vähän aikaa siinä sitä lämmitettyäni laitoin ykkösen silmään ja lähin liikkelle, ja heti liikkeelle lähdettyäni moottorin vikavalo alkoi palamaan. Sammutin mopon ja laitoin virrat takaisin päälle, mutta mittariin ei tullut valoja ja pelkkä moottorin vikavalo paloi...
Eilen vaihdoin takavalon detsiin, mutta olen varma että liitännät meni oikein, musta mustaan, punainen punaiseen ja keltainen sellaseen haalean pinkkiin. Takuuta on vielä jäljellä, mutta haluan vielä tietää onko mitään tehtävissä ennen kuin vien mopon huoltoon.

Kiitos
Kawasaki kx 85 -04
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2012 13:00

Vikavalonhan pitäs vilkkua. Selvitä se koodi mitä se vilkuttaa, soita huoltoon ja kysy mitä se meinaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MikluW » 11.9.2012 13:59

Se ei vilkuta, vaan se vaan palaa yhtäjaksoisesti.

E: Voisko häikkää olla siinä mittarissa?! Se vaihdettiin viikko sitten koska entisen mittarin näyttö oli huurtunut. Käynnistäessä valot palaa hyvin ja moottorikin kuulostaa ihan normaalilta. Eli mittarissa ei näy muutakuin se moottorin vikavalo, joka ei vilku vaan palaa yhtäjaksoisesti.
Kawasaki kx 85 -04
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 11.9.2012 15:20

kato sulake. Ei ne johdot aina mene väriväriin...
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MikluW » 11.9.2012 15:30

En mitään erikoista siinä sulakkeessa huomannut, mutta modenappia paineltuani sain sen mittariston näyttään taas kierrokset yms, niin kun laitoin siihen sen mikä näyttää akun virran määrän, se pomppelehti ne pykälät miten sattuu... Huhuh mitä hommaa tälläne.
Kawasaki kx 85 -04
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2012 17:41

Jos löytyy toista akkua niin koitappa sillä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MikluW » 11.9.2012 18:03

Ei oo toista akkua. Sulakkeen vaihdettua toimi kaikki vähän aikaa, mutta sekin meni heti poikki. Tarkistin kyllä johdot, eikä niitten pitäis olla oikkarissa...
Kawasaki kx 85 -04
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2012 23:19

Jos sulake palaa, niin oikosulku on jossain. Sen takia varmaan se virtamääräki sekoilee. Toki vika saattais olla myös rikkinäinen akku. Jos on mahollista jostain lainata toimivaa akkua, niin olis hyvä koittaa sillä. Vaikka kaverilta tai joltain lainaisit.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 12.9.2012 14:51

Sellaasia ongelmia omassa dt:ssä että kytkin ei irrota tarpeeksi vaieria koitettu säätää mutta ei silti toimi ja kytkintappi nousee kytkintä painaessa ja siinä on joku edellisen omistajan tekemä patentti mikä ei kyllä pidä sitä tappia alhaalla, ja toinen juttu on että kun tyhjäkäyntiä säätää sen saa täysin kohdilleen helposti säädettyä mutta sitten kun kääntää tankoa oikealle päin mopo sammuu sen jälkeen kun laittaa takaisin käyntiin ei meinaa taas pysyä tyhjäkäynnillä. Osaisiko kukaan sanoa mistä nuo kyseiset viat johtuu ja millä ne saisi kuntoon?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 12.9.2012 15:32

vaihda jäykemmät kytkinjouset

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista