Derbin huolto ja ongelmat #2

pellu
Pyörä:
Jincheng monkey
Liittynyt:
29.3.2013 20:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut pellu » 30.7.2013 4:41

Nyt tarttis nopeesti apua. Meni siis derbin pytystä kierteet, ettei saa putkea enää kiinni. Käänsin sinne sitten 8mm kierteet ja pulteilla kiinni, mutta nyt putki ei ole ihan kohillaan ja pääsee vuotamaan. Millä helvetillä mä saan 6mm kierteet ja pultit jotka kestää siellä? Tai voiko olla 8mm pulteilla, mutta saa silti kohilleen..?
Ride one day, fix two

Kortti [x], kilvet [x], pysäytetty [x], sakot [ ], kuumotus [x],
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 30.7.2013 5:11

pellu kirjoitti:Nyt tarttis nopeesti apua. Meni siis derbin pytystä kierteet, ettei saa putkea enää kiinni. Käänsin sinne sitten 8mm kierteet ja pulteilla kiinni, mutta nyt putki ei ole ihan kohillaan ja pääsee vuotamaan. Millä helvetillä mä saan 6mm kierteet ja pultit jotka kestää siellä? Tai voiko olla 8mm pulteilla, mutta saa silti kohilleen..?


Helpoin tapa varmaankin on viilata laipan sitä reikää sen verran siihen suuntaan mistä ahdistaa, mutta jos se reikä on liikaa vinossa ja sulla on valurautapytty niin joku näppärä joka myös osaa hitsaa sen nykyisen kolon umpeen. Tämän jälkeen lyöt putken paikoilleen siitä ehjästä kierteestä ja sitten poraat uuden reiän laipan reiän läpi, täten saat reiän oikealle kohdalle. Alumiinipytyllä varmaankin itse hakisin kaupasta irtokierteitä saa biltemasta ainakin ja poraisin uuden vielä isomman reiän ja tällä kertaa oikealle kohdalle ja ruuvaisin irtokierteen sitten siihen ja muista laittaa ainakin kilo kierreliimaa väliin että pysyy. Pulttikoolla ei ole mitään väliä, mitä isompi nii sitä paremminhan se kestää..
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 30.7.2013 5:18

Superwalzu kirjoitti:Moro moro. Huomasin tänää et Derbistäni vuotaa alakannen tiiviste, mitä aiheuttaa? Saattaisiko se olla ongelman ratkaisu siihen, että kun ajaa pitkää pätkää mopolla ni alkaa savuttaan tosi paljon? Myös kaasarin imukaula vuotaa jäähyvettä siitä kumista vähän ku on halkeillu. Kiitos etukäteen!


Se tiivisteen vuotaminen aiheuttaa sitä että jäähdytysnesteet pääsee palotilaan ja pitemmän päälle mopo saattaa leipoa, koska jäähynesteet loppu, tämä myös aiheuttaa juuri tuon savuttamisen. Ja kaasarin imukaula ei voi vuotaa jäähdytysnestettä, koska sielä kulkee vain seokset. Halkeillut imukaula kannattaa vaihtaa uuteen ettei ala käymään laihalla ja tämäkin johtaa pitemmän päälle leipomiseen.
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 30.7.2013 5:32

toncha123 kirjoitti:Osaisko joku sanoo et mistä sais -10 vuoden derbii barikit 80cc männän halkasija on 49,95mm siis.. :D


Käyhän vielä tarkistamassa se männän halkaisija? En nimittäin ainakaan itse löytäny mistään tuon kokoista, kaikkia tuon ympäriltä toki
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 30.7.2013 5:36

JusHond kirjoitti:Joo pikku hiljaa alkaa olla 10000km täynnä. Ja nyt pitäsis tietää minkä kokoinen on Derbin vakio mäntä? :D (Derbi Drd Racing 11)


Noilla kilometreillä suosittelen ehdottomasti pytyn hoonauttamista ja ostat 39,86 koon männän. Tilaat/haet liikkeestä tuon kokoisen männän ja annat sen mukaan johonkin autokorjaamolle/koneistamolle ja he tekevät loput. Ja vakiomäntä on kokoa 39,85
toncha123
Liittynyt:
27.10.2012 14:41
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut toncha123 » 30.7.2013 13:21

Tuppuman kirjoitti:
toncha123 kirjoitti:Osaisko joku sanoo et mistä sais -10 vuoden derbii barikit 80cc männän halkasija on 49,95mm siis.. :D


Käyhän vielä tarkistamassa se männän halkaisija? En nimittäin ainakaan itse löytäny mistään tuon kokoista, kaikkia tuon ympäriltä toki



Ainaki vanhan männän päällä tämmöne lukema on ja jostain kattelin/lueskelin et airsalin 80cc mäntä ois samankokone mutta opvoerenilla ainakin ilmottaa airsalin 80cc männän kooksi tasan 50mm. Pitäis varmaa kaverilla käydä mittaan ku itellä ei niin tarkkoja laitteita ole.. :D
LassiSa
Liittynyt:
18.8.2012 10:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut LassiSa » 31.7.2013 3:33

Mikäs vois olla derbis ku kerää paintetta paisuntasäiliöön ja samalla pulputtaa ? Ihan uus kannentiiviste vaihoin just Narakun sylinterisarjan.
LassiSa
Liittynyt:
18.8.2012 10:59
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut LassiSa » 31.7.2013 4:03

Aiheuttaa myös koneen lämpenemistä ja välijäähdytinki käy aika kuumana. Voisko kansi olla kiero ja voiko sitä kantta korjata jos on kiero ?
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -MJU- » 31.7.2013 22:19

LassiSa kirjoitti:välijäähdytinki


Turbo intterkuuler hyrskhyrsk

Mutta siiis kansipahvi voi olla palanut ja kansi kierossa josset kiristänyt ristiin ja tasaisesti niitä pultteja. Kannen suoruuden näkee suoraa lasilevyä vasten.
Tsekkaa galleria
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vegemon » 1.8.2013 3:09

LassiSa kirjoitti:välijäähdytin


Voi pojat :D

Koita nyt ekana vaihtaa se kannentiiviste nimittäin mulla oli sama ongelma ja korjaantui tiivisteen vaihtamalla.
Raredzi
Pyörä:
Derbi DRD Pro sm, Honda Monkey z50
Liittynyt:
27.7.2013 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Raredzi » 1.8.2013 16:39

Juuh elikkäs.. Kun derbillä ajaa vähänkään pitempää ajoa, niin alkaa tulemaan sitä valkoista savua putkesta ja haisee semmonen palanut. Ja jäähdytysneste vähenee säiliöstä.. Onkohan tuosta siis kannentiivisteet mennyt?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nevssons » 1.8.2013 17:00

Hyvin luultavasti juurikin näin
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 1.8.2013 18:13

Kertokaapa poijjaat mitä tehhään ku just vaihoin terpiin takajarrupalat (käytin jarrumännät ulkona, putsasin, löin takas ja kokosin jarrun) ja nyt ku oon ilmaillu sitä jarrua nii ei tuu ollenkaa tuntoa siihen jarruun, ja siitä jarrusatulan keskeltä, liitoskohdasta, tulee ihan vähän jarrunestettä kun painan jarrua :s

Käytin vielä yhesti satulan irti, putsasin koko homman, 600p hiomapaperilla hinkkasin pikkusen sitä ''keskiosaa'' ja putsasin sen o-renkaankin, mutta vieläkin vuotaa :s

Tiiän, oon tosi huono selittää tämmösiä juttuja :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Superwalzu
Pyörä:
Derbi Senda R -01
Liittynyt:
14.6.2013 18:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Superwalzu » 1.8.2013 18:18

Raredzi kirjoitti:Juuh elikkäs.. Kun derbillä ajaa vähänkään pitempää ajoa, niin alkaa tulemaan sitä valkoista savua putkesta ja haisee semmonen palanut. Ja jäähdytysneste vähenee säiliöstä.. Onkohan tuosta siis kannentiivisteet mennyt?


Mitäköhä ihmettä, kun mulla on ihan sama ongelma mut kannentiiviste just eilen vaihdeettiin, mikä ihme siinä vois olla ku koko kesä menny ton romun huoltoon....
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 1.8.2013 20:43

Miten näistä paskoista saa tankin irti!? pitääkö öljysäiliöki ottaa pois tieltä eka ko ei mahdu tankki nousemaan sieltä, vai pitääkö vaa voimalla repiä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista