Derbin huolto ja ongelmat #3

agjuu
Pyörä:
Derbi Senda R 50 -98
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.12.2014 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut agjuu » 11.5.2015 22:47

rautasahalla viilto pulttiin ja talttaruuvarilla auki ja uutta pulttii tilalle.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata. -Shape
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut arsori » 12.5.2015 11:01

Pientä offtopiccia mutta jos täältä löytäisivät ostaja ja myyjä toisensa... Eli jos jollain pyörii ylmääräsenä derbin flektiä ja on siitä valmis luopumaan pientä rahakorvausta vastaan niin nakkaskaa yyveetä!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Jzoona55
Pyörä:
Derbi drd R 05
Liittynyt:
7.2.2014 15:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Jzoona55 » 12.5.2015 18:04

Mulla on tuosa derbissä nyt semmonen ongelma että lähtee hyvin käymään ja pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä ja antaa aluksi kierroksia normaalisti kun kaasuttaa. Sitten ku lähtee ajamaan niin pääsee sen 50 metriä ja booaa ja sammuu.

Suuttimen puhdistin kaksi kertaa eikä auttanut, sitten kokonaan kaasari + ilmanputsari puhdistettu, tulpankin vaihdoin muttei toimi siltikään.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 12.5.2015 18:51

Sulla taitaa olla bensahana tukossa.
¿
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 12.5.2015 20:47

Meillä oli kiusana seuraava oireilu ( viittaan edellisen kirjoittajan viestiin ) : Mopo alkoi ajoittain booaamaan ja lopuksi aina sammui, käyntiin ei meinannut lähteä millään ja jos lähti, toimi huonosti kunnes sammui taas. Oireilu saattoi tulla lyhyen ajon jälkeen tai vasta n. 70km ajon jälkeen. Aina kuitenkin lähti käyntiin normaalisti kunhan oli ollut sammuneena riittävän kauan ja tästä syystä epäiltiin oireiden poistumisen liittyvän jäähtymiseen. Kaikkea kokeiltiin mutta vikaa ei tahtonut löytyä.
Mutta löytyi sitten lopulta, syynä oli tankin avaimella lukittava korkki. Ongelma korjaantui siis tiepäällä tämän jälkeen aina kun avasi korkin ja laittoi takaisin kiinni.
Jostain syystä korvausilman saaminen estyi ajoittain ja ilmeisesti tankin täyttöaste vaikutti kuinka herkästi tankkiin syntynyt alipaine aiheutti polttoaineen saamisen loppumisen. Fyysistä vikaa korkista ei löytynyt eikä korkin purku/puhdistus riittänyt mutta oireilu loppui vasta kun poistin korkin sisällä olleet kaksi kumista "yksisuuntaventtiiliä" ja porasin varmuuden vuoksi alkuperäiset ilmareiät hieman isommaksi.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 12.5.2015 21:13

Joulupukki9 kato onko sytytyksen ajoitus oikein. Staattorin pohjalevyssä ja lohkossa on merkit kun on oikein.
Addeq
Liittynyt:
4.4.2015 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Addeq » 12.5.2015 21:31

Ei taia kuulua tänne palstalle mutta toisella palstalla en ole saanut vastausta. Juu elikkäs derbiin (drd pro sm 2010) tuli koneremontti ja ostettiin forten kampiakseli, onko se yhtä hyvä/kestävä kun vakio, vai onko parempi vai huonompi? Alkoi hieman epäilyttämään halpa hinta (86e) niin päätin kysyä. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 12.5.2015 22:55

Vakiossa Forte käy vallan hyvin, ei moittimista.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Addeq
Liittynyt:
4.4.2015 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Addeq » 13.5.2015 15:06

Shape kirjoitti:Vakiossa Forte käy vallan hyvin, ei moittimista.


Joo kiitos vastauksesta. Arrowin tehari, tietysti isompi suutin ja 11/65 välit on "vireinä"
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 14.5.2015 11:24

Jarrupolkimesta kun lähtee tollanen letku jonka päässä on tollanen vähän bensansuodatinta suurempi säiliö niin mitäs sinne pitäis laittaa ku ei oo rumpujarrujen kanssa tollasia vastaan. Siinä säiliössä siis min. ja max. rajat ja se nesteen määrä on reippaasti alle minimirajan. Oon siis uus näitten mopojen kaa :D
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 14.5.2015 11:59

Siihen kuuluu laittaa jarrunestettä. Sopiva laatu on DOT4, löytyy varsin hyvin kaupoista, joissa on jotain autoon tai moottoripyöriin liittyvää.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
mopoilija00
Liittynyt:
14.5.2015 15:30
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut mopoilija00 » 14.5.2015 15:40

Mikä vikana kun ajon jälkeen jäähdytysnesteletkut ovat lämpimät, paitsi se letku mikä menee takaisin jäähdytysnestesäiliölle. Ja sitte ku kokeilee nestettä säiliöstä, niin neste on ihan kylmää.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 14.5.2015 17:03

Se jäähdytinnestesäiliö on toiselta nimeltä paisuntasäiliö. Sinne menee jäähdyttimestä nestettä ja myös tulee nestettä jäähdyttimelle riippuen kuinka jäähdytinneste laajenee lämmetessään. Sen kautta ei kierrä neste, joten sen ei kuulukkaan aina lämmetä. Ihan normaalia toimintaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 14.5.2015 20:48

Meillä siinä paisuntasäiliössä kyllä kiertää neste koko ajan ja lämpiää, eli sylinterinkannessa olevasta pienestä nipasta menee letku paisuntasäiliöön ja säiliöstä toista letkua pitkin syylärin yläreunaan, kierto näkyy säiliön läpikuultavan kannen läpi. Alkuperäisenä se kannesta lähtevä pikkuletku kiertää vielä kaasarin kautta estäen jäätymistä. Voimakkaimillaan kierto säiliöön on kylmänä jolloin termostaatti on kiinni mutta lämpimänäkin osa kierrosta menee säiliön kautta. Sillä ei jäähdytyksen kannalta ole merkitystä koska kaikki neste palaa pumpulle jäähdyttimen kautta.
Monet ovat poistaneet kaasuttimen tuosta kierrosta ja jotkut jopa tämän kierron kokonaan ottaen pikkuletkun pois tukkien niiden yhteet. Itse tykkään että kierto säiliöön on tallessa koska silloin näkee yhdellä simäyksellä pumpun toimivuuden samalla kun tarkistaa nesteen määrän.
klaxxi
Liittynyt:
6.12.2013 20:16
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut klaxxi » 14.5.2015 21:25

oisko kellään ideoita mistä lähtis vikaa ehtimään ku mulla syö derbi jäähdytysnesteet noin 5km ajon aikana kokonaan.syyläri vuoti mutta paikkasin sen joten ei näyttäs ainakaan että vuotas mistään ja syyläri kuumuu tosi nopeasti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista