Slerpa_ kirjoitti:Jotenkin kummallista, että siellä se kiila on jos se on täysin turha?
Se todellakin on turha heti sen jälkeen kun se mutteri on saatu kiristettyä.
Ite oon joskus käyttäny vasaraa + lyömätamppia apuna jos magneetto ei meinaa pysyä paikoillaan. Elikkäs ensinnä kiristetään magneetto normaalisti ja sitten annetaan vasaralla vähän iskua magneeton sisäkehälle mutterin ympärille. Iskut saattavat auttaa (ja auttavatkin) magneettoa kiilautumaan tiukemmin kampiakselin ympärille. Tämän huomaa helpoiten siitä, että mutteri on löysä vasaroinnin jälkeen. Sitten ei muuta kuin mutteri kireälle ja lisää iskua kylkeen kunnes mutteri ei enää löysty. Ei mitään tolkuttomia iskuja, ihan normaalit napakat lyönnit pienellä pajavasaralla riittää.
Sitten käydään ajelemassa pari minuuttia ja tarkistetaan mutterin kireys. Prikkaa en ole käyttänyt mutterin alla. Jos magneetto on "pohjassa", ei mutterikaan aukea.