Derbin huolto ja ongelmat #1

Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 16.1.2013 18:35

Juu tuo kyllä savuttaa aika reilusti. Eikö PHVA 14mm kaasarissa ole tyhjäkäyntiruuvin kanssa samalla puolella seosruuvi?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.1.2013 19:02

On, siinä ihan imutorven juuressa.
E: ja jos savuttaa paljon niin voi olla, että saa liikaa öljyä->menee tukkoon-> käy huonosti
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 16.1.2013 19:24

Noh, nyt laitoin seosruuvia suht reilulla kädellä aukipäin-> ei vaikutusta... Kiersi ehkä vähän paremmin, eikä savuttanut, mutta ei pysynyt tyhjäkäynnillä.

Tilannehan on siis se, että mopo on suoraan käytöstä viety lämpimään talliin ja sillä on ajettu viimeksi n.2-3kk sitten, ja tällöin mopo toimi hyvin. Kuitenkin jo tuolloin tyhjäkäynti oli hyvin pieni, vaikka t-käyntiruuvi oli säädetty niin hyvin kuin mahdollista, joskin pysyi tyhjäkäynnillä Onko siis näissäkin niin että tyhjäkäynti suurenee kun ruuvia avaa, kun ei tuolla tunnu mitään vaikutusta olevan. Alkaa pikkuhiljaa kyllä epätoivo iskemään...

Ja mulla kyllä seosruuvi sijaitsee tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella, eikä imukurkun vieressä :s
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.1.2013 19:52

Ettet vaan oo sekottanu niitä ruuveja? :D Tuossa tuo taaempi on seosruuvi ja keskellä oleva tyhjäkäynti ruuvi. Keskimmäistä kun ruuvaat kiireemmälle niin tyhjäkäynti nousee ;)
Kuva
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
maaaza96
Liittynyt:
17.1.2013 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut maaaza96 » 17.1.2013 17:05

Eli mulla on Derbi Senda vm.03. Vikana on että mopo booaa kun painaa kaasun pohjaa ja käytääs kunnolla kun päästään vähän kaasua. Mopo tekee tätä silloin tällöin. Mopo toimii kunnolla kun on ryyppy päällä. Eli voisiko vika olla kaasarissa?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.1.2013 17:15

Isompaa suutinta.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
maaaza96
Liittynyt:
17.1.2013 16:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut maaaza96 » 17.1.2013 17:25

Rajis- kirjoitti:Isompaa suutinta.

Voiko siinä olla vika kun ostin mopo muutama vuosi sitten niin toimi moitteettomasti ja en ole kertaakaan vaihtanut suutinta
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.1.2013 17:38

Voi olla että kaasarikin on paskanen. Mutta täyskaasulla booaaminen tarkottaa, että ei saa kunnolla soppaa eli isompaa suutinta.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
masentaja
Pyörä:
Derbi senda x-race 08
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.8.2012 19:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut masentaja » 20.1.2013 20:57

Vaihtaisin etupumppuhin stefat, pyörä 08vm x-race, voisiko joku laittaa linkin stefoihin jotka käy niihin? Ja öljyä per pumppu n.2,5dl?
jaani3
Liittynyt:
9.6.2011 0:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jaani3 » 21.1.2013 19:13

masentaja kirjoitti:Vaihtaisin etupumppuhin stefat, pyörä 08vm x-race, voisiko joku laittaa linkin stefoihin jotka käy niihin? Ja öljyä per pumppu n.2,5dl?

Pienellä googletuksella löytyy... http://www.sstbike.fi/tuotteet.html?id=/1955
Öljymäärä näkyy ohjekirjassa, ainakin muistaakseni... Öljyn määrä siinä 2,0-2,5dl paikkeilla
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 22.1.2013 1:24

Kirjotan kaverin puolesta.
Eli siis lähtee käymän hyvin tallissa sit ku lähtee ajaa 500m nii sammmuu. Sen jälkee lähtee muutamaks sekunniks sillo tällö päälle ryyppy päällä ja eiota yhtää kiekkoi. Sit ku vei takas lämpösee hetkeks nii taas toimi sen 500m abaut. Just vaihettu mäntä ja laitettu 92suutin ja ei oo alkukäyrä prikkaa. Tämä mopo siis muistaakseni -06 drd pro 17.5mm kaasarilla.
jaani3
Liittynyt:
9.6.2011 0:08
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jaani3 » 22.1.2013 19:44

Konkari97 kirjoitti:Kirjotan kaverin puolesta.
Eli siis lähtee käymän hyvin tallissa sit ku lähtee ajaa 500m nii sammmuu. Sen jälkee lähtee muutamaks sekunniks sillo tällö päälle ryyppy päällä ja eiota yhtää kiekkoi. Sit ku vei takas lämpösee hetkeks nii taas toimi sen 500m abaut. Just vaihettu mäntä ja laitettu 92suutin ja ei oo alkukäyrä prikkaa. Tämä mopo siis muistaakseni -06 drd pro 17.5mm kaasarilla.

Lämpimässä ja kylmässä ajaminen vaatii aina erikokosen suuttimen eli tallissa ilma on lämmin, suutin on sopiva -> lähdet kylmään ajamaan, vääränkokonen suutin :lol: .. Kokeile erikokosta suutinta.
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 22.1.2013 20:42

maaaza96 kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Isompaa suutinta.

Voiko siinä olla vika kun ostin mopo muutama vuosi sitten niin toimi moitteettomasti ja en ole kertaakaan vaihtanut suutinta


Joo isompi suutin vain tupiin. Talvella muutenkin pitäis olla isompi suutin.
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 22.1.2013 22:08

Pitää olla viel isompi kaveril derbis ? Ku sil oli vakio suuti viel kesälopus alle 80 kai muistaakseni nii laitoin sille 92 ettei konettaa hajota :D mut lähtiskö kokeilee 100suuttimel ?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 22.1.2013 22:25

jep, tuo 92 on varmaan ollu kesällä passeli. Eli 10-15 numeroo isompi tuosta sunnilleen.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista