DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 31.3.2013 18:11

Deeteemann kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:No et kuule sieltä säätele mitää. Siittä vaijerin yläpäästä sääjät..

Ja niinkö mistä päättelet että saa liikaa ilmaa? säädä seosruuvia pienemmälle :D

ilmaruuvi on kiinni, kytkin luistaa vaikka työntäsin sen vaijerin sun perseeseen.

Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 31.3.2013 22:39

nii että työnnäppä se vaijeri vaa omaan perseeseen.
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 1.4.2013 13:17

siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 1.4.2013 13:27

siihen ei saa eikä tartte koskee ko vaihat uudet levyt tai jouset
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut arsori » 1.4.2013 13:37

Deeteemann kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa


Jos sulta puuttuu se kuula, mikä tulee niiden kahden metallitangon kanssa ulos siitä kytkinkruunun keskeltä, niin hankit jostain semmosen. Se kun toimii laakerina niiden kahden tangon välissä.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Iog
Liittynyt:
26.11.2012 23:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Iog » 1.4.2013 14:52

Eli mikä olis kun mopo kyllä antaa hanasta bensaa ku imasee alipaineesta mutta ei siltikään lähde käymää ? Kaasarin irrotus on aika vaikeata noin ahtaassa mopossa?
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 1.4.2013 15:05

Kyllä siihen vähän joutuu purkamaan että kaasarin saa helposti irti. Tankin irroitus helpottaa jo aika paljon.
Deeteemann kirjoitti:
siimo- kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset vois olla pop. Tai vaihtoehtoisesti lisäät toiset prikat siihen jousten päälle.
Ja tarkisteleppa ettei oo imuvuotoja joiden takia vetäis laihalle.


Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa
Eli onko sulla kahvan päästä nyt vaijerin säätö niin löysällä kuin mahdollista ja silti luistaa kun ottaa piikin? Mopo ei taida ihan vakio olla niin helpottaa jos sanot mitä viritystä sulta löytyy ja onko kytkinjousia ja levyjä vaihdettu?
Siitä kierretappimutteriviritelmästä on hyötyä vain jos vaijerin säädöt on kahvasta jo tapissa. Se ei poista luistamisongelmaa jos se ei ole säädöistä johtuvaa. Tällöin mahdollinen syyllinen voi olla liian löysät kytkinjouset kyseiselle viritysasteelle.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
R@utsikk@
Liittynyt:
19.11.2011 19:17
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut R@utsikk@ » 1.4.2013 19:18

Nonnii eli kertokaas mikä 07 detukassa vikana. Mopo ollu täysin atomeina talvella kun maalaus ym fiksaukset. Samalla vaihdoin todella hyväkuntoisen johtosarjan purkupyörästä ostettuna. johdot on ollu täysin toimivia. Kaikki toimi myös silloin kun aloin mopoani purkamaan. Nytten on tullut semmonen vika että valot vittuilee. välillä ei pala pienillä kierroksilla mutta sittenkun antaa kaasua niin palaa. välillä polttaa etuvalopolttimoa. Välillä taas kierrättämisen jälkeen palaa valot tyhjäkäynnilläkin. takavalo palaa mutta himmeämmin kuin ennen. Oisko kellään ideoita? :D
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 1.4.2013 19:29

Deeteemann kirjoitti:Eikös sillä kruunun keskellä olevalla kierretangolla joka lukitaan sitten mutterilla, ole mittän merkitystä? Senhän päälle tulee se "tutti" joka sitten menee vaihteistonläpi.. Kun se pallokin puuttuu sieltä akselin sisältä nii eikö sille voi muka mitään tehdä säätämällä sitä osaa
siimo- kirjoitti: Eli onko sulla kahvan päästä nyt vaijerin säätö niin löysällä kuin mahdollista ja silti luistaa kun ottaa piikin? Mopo ei taida ihan vakio olla niin helpottaa jos sanot mitä viritystä sulta löytyy ja onko kytkinjousia ja levyjä vaihdettu?
Siitä kierretappimutteriviritelmästä on hyötyä vain jos vaijerin säädöt on kahvasta jo tapissa. Se ei poista luistamisongelmaa jos se ei ole säädöistä johtuvaa. Tällöin mahdollinen syyllinen voi olla liian löysät kytkinjouset kyseiselle viritysasteelle.


Virityksinä ei ole kuin kuriton putki. Ennen koneremottia kytkin toimi loistavasti. Nyt vaikka säätäisin kytkinkahvasta vaijerin tiukimalle, siihen jää aika suuri "välys" ennen kuin kytkin ottaa. Levyjä tai kytkinjousia ei ole vaihdettu.
Viimeksi muokannut Deeteemann päivämäärä 2.4.2013 16:06, muokattu yhteensä 2 kertaa
Iog
Liittynyt:
26.11.2012 23:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Iog » 1.4.2013 20:12

Eli mikäköhän on kun lähtee käymää vaan tulpan reikään bensaa laittamalla, tulppa on märkä,tulee kipinä, saa bensaa mutta bensaletkun lopussa oli pieniä ilmakuplia (haittaako?)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.4.2013 22:27

Putsaa kaasari.

Mikähän tuossa kaverin detsissä on kun savuttaa aika paljon lämpimälläkin koneella? Öljypumpun säädön katoin ja oli kohdillaan. Saattaa kyllä johtua siitä että putki on aivan karstassa ja öljyssä kun ajettu niin kauan kurin kanssa. Pitää käryttää siitä karstat tässä joku päivä, voin kuvitella mikä savupilvi tulee. Oli kyllä vittumainen huollettava tämä mopo. Kirosin kaasarin irrotuksen ja takaisin laiton kanssa varmaan tunnin ja puoli mopoa piti purkaa että sai ilmanputsarin pois :D

Paljonko noiden pitäisi kulkea kurittomana? Otettiin kuri pois ja laitettiin 100 suutin(hitusen liian iso vielä) niin meni munakuppiasennossa 87 mittariin. Tuohan on 2006 vuosimalli missä on rajottamaton cdi, aika hyvin kyllä kierroksia ottaa :D Ja mäntä vissiin 16500 ajettu mutta hyvin lähtee kyllä kädelläkin käyntiin ekalla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 3.4.2013 0:06

Palezu kirjoitti: Oli kyllä vittumainen huollettava tämä mopo. Kirosin kaasarin irrotuksen ja takaisin laiton kanssa varmaan tunnin ja puoli mopoa piti purkaa että sai ilmanputsarin pois :D

Paljonko noiden pitäisi kulkea kurittomana? Otettiin kuri pois ja laitettiin 100 suutin(hitusen liian iso vielä) niin meni munakuppiasennossa 87 mittariin.


Mitä vittua..? Oma retsoni 96 suutin peltikuri kiinni 11-65 väleillä hikiseen muna-asennossa 60, ei yhtään pienempi suutin saisi olla, ilmanputsari putsattu, kaasari putsattu ja karstat juuri poltettu :D
Millä vitulla sait sen ilmanputsarin edes pois o.O? Itselle oli mahdoton homma, puhdistelin sitten niin kuin pystyin kun se oli sielä omassa paikassaan :D
Olisi vielä kysymyskin, mitkä jarrupalat taakse? Eteen vaihdan vain nämä http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... -5494.html mutta taakse en löytäny mitään..
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 3.4.2013 7:40

Sulla onkin aika löysät välit niin ei kulje kovempaa.

Saa sen putsarin viimeistään silloin pois kun irroittaa takahäkin. :D
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.4.2013 11:37

Jep takahäkki piti irrottaa ja nostaa ylös niin sai sen putsarin keploteltua sieltä ulos :D On siinä sentään semmonen hyvä juttu että sen pelkän suodatinelementin saa sieltä helposti ulos irrottamalla ne 2 ruuvia siitä putsarikotelon päältä niin ei tarvi koko putsaria irrottaa mutta tuossa oli siellä kotelon sisällä hiekkaa ja havunneulasia niin piti irrottaa kokonaan että sai putsattua sen kotelon :D

Ilmanputsarin kiinnitys kaasariin vaikutti täydeltä mahdottomuudelta mutta se onnistui siten että otin siitä sen putsarin ja kaasarin välissä olevan kumiholkin pois, laitoin sen kiinni ensin kaasariin ja sitten tungin putsarin perään. Onneksi sentään suuttimen saa vaihdettua kääntämällä kaasarin ylösalaisin paikoillaan. Jos se pitäis irrottaa suuttimen vaihtoa varten niin oisin polttanu jo koko mopon.

Joo tuossa on sm mallin pitkähköt vakiovälit 11-48. Tuo suutinhomma vaikuttaa kummalliselta kun se välillä röpöttää pahasti eikä ota täysiä kiekkoja mutta ajossa sitten yleensä toimii ja ajon jälkeen ottaa vapaallakin kierrosta mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin alkaa taas röpöttää. Kumminkin katti irti putkessa :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 3.4.2013 13:29

Jooh, tuo oli vittumainen tuo iliman putsari putsata, oli mullakin nyt viikonloppuna se että ehin jo alkaa kasaamaan muita osia deteeseen, kun muistin että ilmanputsari pittää jo laittaa.. Onneks aikasessa :D
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista