Aprilia SX / RX 2006 ->

Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 11.3.2017 16:20

Rälläköit sen kurin kokonaan pois vaan ja putsaat reunat viilalla/dremelillä.
apikkaboih
Liittynyt:
11.3.2017 14:50
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut apikkaboih » 11.3.2017 17:57

Paljonkoha menis jos poistas kokonaan kurin ja 85 suutin?
Piiroone
Pyörä:
Aprilia Sx50 -14
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
18.5.2015 20:25
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Piiroone » 11.3.2017 18:08

Riippuu toki väleistä, mut itel meni vakioil eli 11/53 jotai 75km/h
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 11.3.2017 18:18

Itel meni taas vakioväleil jotai 63 just ja just suoral gepsiin.
apikkaboih
Liittynyt:
11.3.2017 14:50
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut apikkaboih » 18.3.2017 13:23

voiko kurin katkasta vaan siitä puolesta valistä että siit reiästä ei tuu kovi isoo? :D
juhocc
Pyörä:
Aprilia sx 2010[ex] HusQ sm 125 2010
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2017 18:00
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut juhocc » 10.4.2017 18:03

50cc airsal,e-nox,17.5 mm kaasari,suutin kait 85? ja alkaa pätkimää kun antaa tarpeeks kierroksia. Mikä mahtasi olla? :roll:
Piiroone
Pyörä:
Aprilia Sx50 -14
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
18.5.2015 20:25
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Piiroone » 10.4.2017 18:30

Suutin nyt ainaki on liian pieni. Lähe koittaa jotain 90-94. Jos ei se auta ni sit voi ruveta ettii vikaa muualta.
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut johnnyw » 10.4.2017 19:38

No ei kyl välttämättä ole liian pieni, voi olla jopa liian iso jos kerran röpöttää isoilla kierroksilla. Ihan mopokohtaista tuo suuttimen koko.

Itellä oli big one teharin ja 50cc airsalin & 17.5mm kaasarin kanssa sopiva suutin juurikin 85 kun käytössä oli vakio putsari.
Piiroone
Pyörä:
Aprilia Sx50 -14
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
18.5.2015 20:25
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Piiroone » 10.4.2017 20:22

Juu tottahan tuokin, kannattaa varmaan ensin lähtee koittamaan sitä suutinta molempiin suuntiin ja kattoo muuttuuko miksikään
äkänen_apikka
Liittynyt:
11.4.2017 18:33
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut äkänen_apikka » 11.4.2017 18:38

Tuli sellane ongelma ku oli vähä happee antanu ei siis mitenkää liikaa nii hetke pääst ku ajo nii kytkin lakkas toimimast kokonaa ja kokeilin jos pelkillä levyjen vaihol selviäis mut ei auttanu nii mikä mahtais olla? :x
kurkkumopedi
Liittynyt:
18.4.2017 16:55
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut kurkkumopedi » 18.4.2017 17:03

Heipsun :D Suositelkaas hyviä smotovanteita ja ite smotokumeja apikkaan hintalaatu suhteeltaan :lol:
ukormi
Liittynyt:
7.4.2016 20:27
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut ukormi » 23.4.2017 23:06

Pieniä haasteita takajarrupalojen vaihdossa.
Kyseessä vissiin uusin Apriliaversio tuosta takajarrusta.
Mopo on vuosimallia 2013.
Siis tällainen:
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... -takajarru

Tuolla on kaksi liukua jotka taitavat olla yhtä puuta kannakkeen kanssa.
Se liuku, jossa on kumi läpi satulan, liikkuu herkästi, mutta toinen ei liiku yhtään mihinkään.
Pitäisikö tuossa tuo kannake liikkua tappien varassa pois, että saa sen leveämmän palankin ( jonka läpi liukutappien toiset päät menevät ) vaihdettua?

Meinaa kyllä usko loppua moiseen vehkeeseen.

Kiitokset neuvoista jo etukäteen.
ukormi
Liittynyt:
7.4.2016 20:27
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut ukormi » 24.4.2017 23:10

ukormi kirjoitti:Pieniä haasteita takajarrupalojen vaihdossa.
Kyseessä vissiin uusin Apriliaversio tuosta takajarrusta.
Mopo on vuosimallia 2013.
Siis tällainen:
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... -takajarru

Tuolla on kaksi liukua jotka taitavat olla yhtä puuta kannakkeen kanssa.
Se liuku, jossa on kumi läpi satulan, liikkuu herkästi, mutta toinen ei liiku yhtään mihinkään.
Pitäisikö tuossa tuo kannake liikkua tappien varassa pois, että saa sen leveämmän palankin ( jonka läpi liukutappien toiset päät menevät ) vaihdettua?

Meinaa kyllä usko loppua moiseen vehkeeseen.

Kiitokset neuvoista jo etukäteen.


Yksinpuhelu jatkuu.
Jarru purettu, kiinnike oikaistu, liut putsattu ja voideltu kuparitahnalla.
Tapeilla kiinni oleva isompi jarrupala lähtee irti, kunhan saa kiinnikkeen liutettua ala-asentoonsa. Tiukkaa se tekee mutta irti lähtee. Tuossa pojan apikassa toinen liukutappi oli totaalijumissa ja sain sen viimein irti liuottelemalla yön yli WD40 öljyllä ja sen jälkeen naputtelemalla liukuvasaralla jarrusatulan puolelta. Kolmeen vuoteen tuo oli siis osannut jumia oikein kunnolla kiinni, vaikka on olevinaan kumilla suojattu.
Nyt se liukuu hyvin ja uudet palatkin tuntuvat ottavan hyvin.
Vielä pitää muutamaan otteeseen ilmata, kas kun satula piti tyhjentää kokonaan tuossa operaatiossa.

On kyllä ollut vekkuli suunnittelija kuka lie sitten onkaan tuon konstruktion suunnitellut. Kitinänestojousi peltiläkkäröineenkin on erittäin hauska laittaa paikoilleen ensimmäistä kertaa sitä tehdessään.

Mutta nyt siis homma on bueno.

Tässä samalla rempalla tuli vaihdettua etupumppujen stefat ja laitettua uudet öölit sisään.

Öljymäärää etsiskelin netistä, eipä oikein vastauksia löytynyt.
Entisistä pudotin pois hieman vajaa 450ml, joten oikea määrä lienee tuo 450ml.

Tuo määrä siis 2014 Aprilia SX50 mopossa, jossa 41mm keula. Sama määrä oli Derbi DRD Racing 2010 mopossa, joka on samalla keulalla.
jarvinenaaro
Pyörä:
Aprilia SX-50 -2016
Liittynyt:
25.4.2017 16:44

ViestiKirjoittanut jarvinenaaro » 25.4.2017 21:52

Hyvä
Viimeksi muokannut jarvinenaaro päivämäärä 29.4.2017 13:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 26.4.2017 12:29

Alotusviestissä lukee viritysohjeet. Eli putken kurin vedät rälläkällä pois ja isompaa suutinta nii pitäs mennä noita nopeuksia.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista