Derbien virittäminen

vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut vetko » 28.6.2020 0:18

joo noi on ne uusmopot kun vaihat putken ja otat mahdolliset kurit pois kiertää maailman äärin ja kulkee joku 70-80.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 26.8.2020 17:06

Joo elikkäs, olis tarkotus ottaa pakoputkesta holkki pois ja reikälevy kaasarista. Mites tuon holkin pystyy poraamaan etten hajota putkea, kun en ole ennen tehnyt reikälevyn osaan ottaa pois mutta tuon holkin poraus vähä mietityttää.

Putkessa on myös hukkaputki mutta sitä en aio tukkia, suutin kokoja saisi myös suositella tuollaiseen 17,5phva nykyinen muistaakseni kokoa 64

Mopohan on Derbi senda drd racing, vm 06 mutta en sano varmaksi, 06-09 on kuitenkin
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut vetko » 27.8.2020 19:19

No mikset ostaisi jotain käytettyä teharia niin ei tarvitsisi vakioputkea pilkkoa jos olet vähän epävarma siitä. Ja läppärungossa on mieslestäni sellainen muovikuristin. laita vaikka 80 ekaks ja kokeile varovasti. Ja se pitäisi lähteä jollakin taltalla irti se kuri tai poraqamalla.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 28.8.2020 12:36

r0aster kirjoitti:Joo elikkäs, olis tarkotus ottaa pakoputkesta holkki pois ja reikälevy kaasarista. Mites tuon holkin pystyy poraamaan etten hajota putkea, kun en ole ennen tehnyt reikälevyn osaan ottaa pois mutta tuon holkin poraus vähä mietityttää.

Putkessa on myös hukkaputki mutta sitä en aio tukkia, suutin kokoja saisi myös suositella tuollaiseen 17,5phva nykyinen muistaakseni kokoa 64

Mopohan on Derbi senda drd racing, vm 06 mutta en sano varmaksi, 06-09 on kuitenkin

Ton vuotisissa DRD:ssä se kuri taitaa olla ihan siinä alkukäyrän alussa. Sen poistamiseksi tarvitset porakoneen ja järeän metalliterän. Tai jos sulla on Dremeli, niin sillä taitaa saada helpommin poistettua kurin.

Noi vakioputket on kyllä aika arvokkaita, että jos se on hyvässä kunnossa, niin jätä se suosiolla rauhaan ja osta joku halpa tehari.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 28.8.2020 12:56

Nyt on holkki ja reikälevy poistettu ja toimii, suutin on 92 neulaan ei ole koskettu, mutta tulppa näyttää tuolta. eikös tuo käykin vähän laihalla, mutta mielestäni silti röpöttää pienellä kaasulla joka mielestä viittaa liian rikkaalla käymiseen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 28.8.2020 14:32

Laihalla on.
Kuulus olla kahvinruskea tuo tulpan posliini.
Jos on musta niin rikkaalla.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 28.8.2020 14:50

Riejuilija kirjoitti:Laihalla on.
Kuulus olla kahvinruskea tuo tulpan posliini.
Jos on musta niin rikkaalla.

Pitää varmaan kokeilla isompaa suutinta, vai pitääkö neulaan koskea, entäs tuo röpöttäminen pienillä kierroksilla jos se edes on röpöttämistä kun en ole mikään viritys pro
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 28.8.2020 15:49

Nyt tarvisi vastauksia :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 28.8.2020 15:54

Isompaa suutinta, ei vaikuta röpeltelyyn pienellä kaasunavaumalla.

Riippuen nyt vähän millä avaamalla röpöttely ilmenee niin tk-suutin, ilmaruuvi ja neulan korkeus vaikuttavat.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 28.8.2020 15:58

Malagutisti kirjoitti:Isompaa suutinta, ei vaikuta röpeltelyyn pienellä kaasunavaumalla.

Riippuen nyt vähän millä avaamalla röpöttely ilmenee niin tk-suutin, ilmaruuvi ja neulan korkeus vaikuttavat.

Kuinkahan isoa suutinta pitäisi kokeilla, nykyinen se 92 ja löytyy 95 ja 98
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 28.8.2020 18:38

No kokeile, tässä välissä olisit jo testannut molempia.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 28.8.2020 18:42

Malagutisti kirjoitti:No kokeile, tässä välissä olisit jo testannut molempia.

kokeilin molempia 95 kävi paremmin mutta se pätkii kun antaa tyhjäkäynnistä täyskaasulle noin puoleenväliin asti kierroksista, tämän jälkeen antaa hyvin kierroksia ilman pätkimistä ja silloin kun kone on lämmin. pitäisikö ja miten tuota ilmaruuvia säätää?
rompotti
Liittynyt:
2.9.2020 19:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut rompotti » 2.9.2020 19:09

terve! osaisko joku sanoa paljonko drd xtreme -12 kulkis tecnigasin alkukäyrällä ja rajoitetulla cdi:llä? olis vähän hinkua saaha kulkemaan lisää mutta ei kuitenkaan enempää kun 60 km/h.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 3.9.2020 10:58

rompotti kirjoitti:terve! osaisko joku sanoa paljonko drd xtreme -12 kulkis tecnigasin alkukäyrällä ja rajoitetulla cdi:llä? olis vähän hinkua saaha kulkemaan lisää mutta ei kuitenkaan enempää kun 60 km/h.

Kokeile. Jos kulkee liikaa, niin laita lyhyemmät välitykset.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 3.9.2020 11:45

ja jossei sekään piisaa niin laita nappirajoitin kiinteänä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista