tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Sylinteriä kyllä voi hioa hoonauksen tavoin, mutta tässä täytyy olla tarkkana vetämästä sylinteriä kieroon. Käytä 400 tai 600 vesihiomapaperia runsaan nesteen (vesi/WD40) kanssa, ja hio tasaisesti sylinteriä käden ympärillä pyörittäen salmiakit sinne, n. 5 kierrosta. Oikea hooni on tottakai parempi.
Millä tavalla ne kampurat menevät rikki? Joku laakeri vai kiertari vinoon vai miten? Oothan aina muistanu varmistaa että pyörii hyvin asennuksen jälkeen (napauttaa jännitykset pois) ja aina uudet laakerit yms.?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Aina oon vaihtanu laakerit, ja poistanu jännityksen. Ekana vakiokampurassa meni kiertokanki jumiin, muissa tullut pystyklappia ja samalla hajottanut m-renkaat. Noh, tilasin nyt kunnon osat, josko ei enää hajota kampuraa. Konekkin on pyörinyt normaalisti siihen asti kunnes alkaa kuulumaan kolina koneesta.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Jos jollain on ylimääräsenä hyväkuntoinen UM rabasan kytkinkruunu & ensiöratas tai vaikka koko alakerta/kone ni pistäkää viestiä. Koittanut kaikki purkaamot katsella läpi ja mistään ei tunnu löytyvän
En kehtaa ruveta uutta ostamaan kun maksaa ihan tähtitieteellisiä summia. Oma kytkinkruunu alkaa olemaan ihan loppu joten ei uskalla ajella kun ihan pakolliset ajot, silti päivä päivältä menee vaan huonompaan suuntaan = eli kohta varmaan hajoaa lopullisesti.
V1ltsu-
- Liittynyt:
- 2.7.2016 23:00
Derbi ei jaksa vääntää ylämäkeen kunnolla jostain syystä, ei pitäis olla väljä konekkaan vielä kun 8000 vasta ajettu... malli on siis derbi drd racing -08 vuosimallia ja putkena enox. Suutin on 95 kokonen eli ei ainakaan liian pieni pitäis olla. Missä vika?
--EDIT--
Joo eli kävin kokeilemassa vähän pidemmän lenkin ja huomasin että alkaa pätkiä tasasella viimeistään 3. Vaihteella. Alamäkeen toimii ihan normaalisti ja tasasellakin liikkeelle lähtiessä toimii hyvin kunnes vaihtaa kolmoselle.. mietin tässä että voiko johtua joko siitä, että käy liian rikkaalla, tai onko mahdollista että kytkin ei irrota vaan ajossa ottaa kokoajan vähän kiinni?
apua tarttis nopeasti
kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi vastata
Janizer
- Liittynyt:
- 7.8.2016 16:31
Kannattaa kattoa ainaki kytkimen säädöt ekana ja onhan sulla rajottamaton cdi? Itellä pätki välillä huonon tulpan takia
V1ltsu-
- Liittynyt:
- 2.7.2016 23:00
On rajoittamaton cdi
kytkimen säädöt ei pitäis olla vituillaan kun toimi hyvin vielä vakioputken kanssa.
Janizer
- Liittynyt:
- 7.8.2016 16:31
Ootko suutinta vaihtanu sen jälkee ku laitoit enoxin?
Nilesti
- Liittynyt:
- 29.10.2016 21:02
Derbi yskii putkesta ja röpöttää samalla ja ei jaksa enään vetää 4 vaihteella.
Ja tulppa oli vaalea
Mikä vikana?
V1ltsu-
- Liittynyt:
- 2.7.2016 23:00
Suuttimia kokeiltu 88-105
DerbiSenda05
- Pyörä:
- Derbi Senda
- Paikkakunta:
- Muhos
- Liittynyt:
- 11.9.2016 2:43
Miten tuo käynnistysakseli kuulus mennä tuonne?Omasta mielestä oon laittanu sen iha oikein ja asennuksen jälkeen toimii käellä pyörittämällä iha hyvin ,mutta heti ku polkasee kunnolla nii poljin jää pohjaan ja sitte lyö tyhjää.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
DerbiSenda05 kirjoitti:Miten tuo käynnistysakseli kuulus mennä tuonne?Omasta mielestä oon laittanu sen iha oikein ja asennuksen jälkeen toimii käellä pyörittämällä iha hyvin ,mutta heti ku polkasee kunnolla nii poljin jää pohjaan ja sitte lyö tyhjää.
Just edellisellä sivulla video akselin asennuksesta. Edes jonkunsortin oma-aloitteisuus ei olisi pahitteeksi.
DerbiSenda05
- Pyörä:
- Derbi Senda
- Paikkakunta:
- Muhos
- Liittynyt:
- 11.9.2016 2:43
johnnyw kirjoitti:DerbiSenda05 kirjoitti:Miten tuo käynnistysakseli kuulus mennä tuonne?Omasta mielestä oon laittanu sen iha oikein ja asennuksen jälkeen toimii käellä pyörittämällä iha hyvin ,mutta heti ku polkasee kunnolla nii poljin jää pohjaan ja sitte lyö tyhjää.
Just edellisellä sivulla video akselin asennuksesta. Edes jonkunsortin oma-aloitteisuus ei olisi pahitteeksi.
Laitan sen just niiku videolla näytetään ,mutta siltikään se ei toimi oikein.
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Mikähän meni pieleen
Kasasin koneen vaihdoin lohkot+vaihderumpu, kampiakseli, laakerit yms. Muut osat vanhasta koneesta. 3-5 vahteita vaihtaessa pitää polinta liikauttaa ensin hieman alaspöin ja sitten ylös, muuten lyö tyhjää. vaihteisto kasattu oikein, kaikki prikat kohillaan (tai ainakin samalla lailla kuin ennen
)
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Ootko siis jo kasannu pyörän ja ajaessa on tollanen? Vai onko kone viel pöydällä, ilman öljyjä kenties? Ihan normaalilta kuulostaa kasauksen jälkee ennenku on öljyjä ja kone käynnissä, muussa tapauksessa takas auki, siel on joku jumissa/väärin...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Juu, ajanu jonku puol viikko tuommosena. Meinaa vaa välillä hävettää ku millää löyvvä isompaa vaihetta ja sitte saapi risteyksissä taas ettii pienempää
välillä jos kunnolla polkassee ni vaihe menee normaalisti alas. Sitä oon vaan miettiny että mistäpäi ettis vikaa.
Voisikko vika olla siinä vaihepolkimen systeemissä mikö tulee vauherumpuun?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista