Monkey viritys ja tekniikka

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.11.2012 23:39

Ja se on paskin nimenomaan sen takia, kun kiinnitys jää helposti vuotamaan, joten ei saa säätöihin. Eli ei se vaikuta onko se mnaki vai ruohonleikkuri, eikä se kaasari ole paska, vaan pitää laittaa siihen kiinnitykseen sopiva, hyvä tiiviste ja sopivasti tiivistemassaa, ettei ole imuvuotoa. Sen takia Dellulla paska maine mankissa, kun kaikki vaan iskee kiinni eikä tajua tiivistää liitosta.

Vastaväitteitä?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 2.11.2012 1:43

komppaaan reetua,kaasarin saa just niin hyviin säätöihin kun haluaa jos vaan on tiivis liitos.lortossa mitään vikaa oo.
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 2.11.2012 17:28

Sepä se, säätöihin saa ja tehoa lähtee jos jaksaa kiinnitykset hoitaa kunnolla.
ssacu
Pyörä:
Skyteam Monkey 08 110cc EX: KTM EXC 125
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
16.1.2011 18:40
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ssacu » 7.11.2012 20:35

onks kellää tietoo et mikä nokka tos skyteamin 110cc koneessa on? ;o et saaks siihen kireempää :P
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 7.11.2012 22:31

Ota irti ja mittaa laakerien koot, siitä sit ettimään.
J-P 00
Liittynyt:
18.10.2012 14:31
Re:

ViestiKirjoittanut J-P 00 » 10.11.2012 23:51

Eksu21 kirjoitti:Osaisko joku sanoa että mikähän on manassa säädöistä, tai muuten väärin? mopo meni ennen n 55 ja keulia lähti :=) nytten se menee n 35 ja melko laiska ja vääntöä ei oikeen oo :S säädöt on tarkistettu ja ohitin on laitettu ja silti menee aika huonosti :O

kato venttiilien välykset
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 16.11.2012 14:46

Mistä löyty ohjeet/kaaviota jinkun cdi poksin asentamiseen hondaan?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 16.11.2012 19:42

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =15&t=6832
Jos tuosta saisit jotain irti.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 18.11.2012 12:27

keetsy kirjoitti:http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewtopic.php?f=15&t=6832
Jos tuosta saisit jotain irti.
Kiitos tuo auttoi :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
¤Hemuli¤
Pyörä:
ex HM CRM 125
Liittynyt:
1.12.2010 19:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ¤Hemuli¤ » 20.11.2012 0:31

Manki ei lähe käymään, tuli semmosena vaihdossa. Kipinää tulee, kaasari saa bensaa, kuitenkaan ei edes lupaile tai yskäse vaikka kuinka potkii ja työntää. Viime omistaja ehkä jotain lampun kanssa säätänyt --> sähkövika? Mut silloi ei kait pitäis tulla kipinää, vai?Mist kannattas alotta? Magneettoa avaamaan? Niin ja akku ei ole kytkettynä mutta sen ei pitäisi kait vaikuttaa tähän? Ja joo aito mankin kone on, vm 90 jotain se missä on cdi sytytysjärjestelmä kait. Eka manki minulla on nyt niin en niistä paljon osaa.
Nelitahtiteidenmahti
Pyörä:
Masai DB 50 -07, Gilera runner SP -99 EX: Piaggio Nrg mc2 -98, Yamaha dt -04
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
29.11.2011 20:56
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nelitahtiteidenmahti » 20.11.2012 10:39

¤Hemuli¤ kirjoitti:Manki ei lähe käymään, tuli semmosena vaihdossa. Kipinää tulee, kaasari saa bensaa, kuitenkaan ei edes lupaile tai yskäse vaikka kuinka potkii ja työntää. Viime omistaja ehkä jotain lampun kanssa säätänyt --> sähkövika? Mut silloi ei kait pitäis tulla kipinää, vai?Mist kannattas alotta? Magneettoa avaamaan? Niin ja akku ei ole kytkettynä mutta sen ei pitäisi kait vaikuttaa tähän? Ja joo aito mankin kone on, vm 90 jotain se missä on cdi sytytysjärjestelmä kait. Eka manki minulla on nyt niin en niistä paljon osaa.
Itselläni kopio hondan koneen kanssa sama vika itsellä, antoi kipinää ja bensaa tuli kyllä, ei luvannut pätkääkään. Marssin lähimpään fixus liikkeeseen tulppaa noutamaan ja sillä vaivaisellä viidellä eurolla selvittiinkin. Eli vaihdappa vaikka vaan piruuttas se tulppa ja tsekkaa puristukset samalla 8)
¤Hemuli¤
Pyörä:
ex HM CRM 125
Liittynyt:
1.12.2010 19:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ¤Hemuli¤ » 20.11.2012 15:57

Tosta on hyvä aloittaa :D kiitän!
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 20.11.2012 16:47

Seuraavaks sitten säädät venttiilinvälykset ja katot että nokkaketjun ajoitus on kohdallaan. Ohjeita löytää ainaki googlettamalla.
Tsekkaa pv proju!
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keetsy » 20.11.2012 17:32

Tämän jälkeen tarkistat/putsaat kaasarin.

E: Ylläoleviin löytyy ohjeet Monkeyt.netistä.
¤Hemuli¤
Pyörä:
ex HM CRM 125
Liittynyt:
1.12.2010 19:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ¤Hemuli¤ » 22.11.2012 21:08

nyt moottori hyrrää mankissa! :D magneetossa piili vika loppujen lopuksi! Nyt vaa säädöt kohilleen ja valot pelaamaan ni pääsee rakentelemaan varsinaista, toista manki projektia :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista