Matila^
- Liittynyt:
- 4.11.2012 15:03
Mikähän mahtaa olla derbin sähköissä tuo pieni musta osa, kylessä lukee leonelli art-080
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
This is a timer is used to switch the lights on the dashboard for a short time when you put the contact without having started.
Eli tuo on siis ajastin, joka pitää mittarin varoitusvaloja hetken aikaa päällä sen jälkeen kun virrat on kytketty päälle.
peugeot50cc
- Liittynyt:
- 9.12.2012 23:09
nonii kertokaas mikä vikana ku mittarissa ei kierrokset eikä nopeus eikä kilometrit toimi? bensa valo toimii oikee mutta pitkienvalojen merkkivalo palaa koko ajan? ja mikä piuha on ruo keltanen jossa violetti raita? tulee cdi boksin viereen mutta mulla seon poikki että johtuuki siitä? mutta en löytäny mihin se menis
kyseessä derbi drd racing -05
miksu.97
- Liittynyt:
- 17.5.2013 11:17
peugeot50cc kirjoitti:nonii kertokaas mikä vikana ku mittarissa ei kierrokset eikä nopeus eikä kilometrit toimi? bensa valo toimii oikee mutta pitkienvalojen merkkivalo palaa koko ajan? ja mikä piuha on ruo keltanen jossa violetti raita? tulee cdi boksin viereen mutta mulla seon poikki että johtuuki siitä? mutta en löytäny mihin se menis
kyseessä derbi drd racing -05
Kelta violetti = kirrosluku anturin johto. Kieritetään Cdi boksin ja Tulpanhatun väliselle johdolle. Ja saattaa olla mittarissa jotain vikaa jos tollain temppuilee. Eli kannattaa etsiä käytettyy mittaria jostain.
Pekkavaltteri
- Liittynyt:
- 21.6.2013 18:04
Tota noin niin.... Ostin tossa eilen Derbi Senda Sm -03, siihem oli vaihettu sähköt. Akun vieressä ihan saatanasti johtoja jotka menee etuosaan tyyliin lamppuun ja virtalukkoon yms. Sit siinä ei toimi pitkät ollenkaan, pitkien/lyhyiden katkasimesta vaan sammuu valot. Tööttikään ei toimi, vilkkuja ei oo ja luultavasti niille ei oo ees vedetty sähköjäkään. Mitähän helveettiä ton kans tekis
No1
- Liittynyt:
- 16.12.2011 23:27
jos pitkien polttimo on palanu ja sentakia lyhyet sammuu kun vaihdat pitkät?
Pekkavaltteri
- Liittynyt:
- 21.6.2013 18:04
Onko sit se lyhyt ja pitkä valo samassa polttimossa?
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
On.
Brääm Brääm ja baanalle :D
eetu.rönkä
- Liittynyt:
- 5.10.2013 20:53
Derbin pytyn kannessa on paikka sille kuumuuden tunnistin johdolle, jos oikein olen ymmärtänyt? Mitään johtoa ei siinä ollut kun ostin mopon, mutta nyt on mopo täysin osissa niin ajattelin, että kannattaako siihen johto pistää?
Auttaako se jotain? jos auttaa niin mihin se johdon toinen pää tulee kiinni sähkösarjassa?
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Se on siis termostaatti, joka säätelee vedenkulkua syylärissä. Aika olennainen vekotin. En muista mihin toinen pää liitetään, sähkökaaviosta taitaa selvitä.
Brääm Brääm ja baanalle :D
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Termostaatti on siellä kannen sisällä, letkun suuaukossa ja kannen päällä oleva juttu uudenmallisissa on nimenomaan se ylikuumenemisen lämpöanturi, joka aktivoituu jos kone meinaa keittää ja sytyttää mittaristoon varoitusvalon. Termostaatti ei mitään johtoja tarvitse toimiakseen, vaan toimii ihan lämpövaihtelun vaikutuksesta. Jos johto on irti siitä(mikä on aika yleistä, heppoinen ku se on), niin sitä kyl ei mitkään hommajipot kotikonstein takasin tule saamaan eli uus anturi pitäis saada jos ei haluu tinkii tästä hienosta ominaisuudesta. Vanhanmalliset koneet on sit asia erikseen
Jukeboxi
- Pyörä:
- (EX) Derbi Senda DRD Pro '06, Suzuki PV '91, Honda NSR 125 '03, Husaberg TE 125 '12
- Liittynyt:
- 4.1.2014 20:20
Kellään tietoa ongelmasta, kun Derbin kierroslukumittarissa "palkit" näkyy välillä kun painaa kaasua, kaikki muu toimii ihan normaalisti
Viimeksi muokannut Jukeboxi päivämäärä 30.1.2014 21:17, muokattu yhteensä 1 kerran
eetu.rönkä
- Liittynyt:
- 5.10.2013 20:53
hessuhopotin kirjoitti:Termostaatti on siellä kannen sisällä, letkun suuaukossa ja kannen päällä oleva juttu uudenmallisissa on nimenomaan se ylikuumenemisen lämpöanturi, joka aktivoituu jos kone meinaa keittää ja sytyttää mittaristoon varoitusvalon. Termostaatti ei mitään johtoja tarvitse toimiakseen, vaan toimii ihan lämpövaihtelun vaikutuksesta. Jos johto on irti siitä(mikä on aika yleistä, heppoinen ku se on), niin sitä kyl ei mitkään hommajipot kotikonstein takasin tule saamaan eli uus anturi pitäis saada jos ei haluu tinkii tästä hienosta ominaisuudesta. Vanhanmalliset koneet on sit asia erikseen
Kyl mä siihen uuden ostasin, kuhan tietäsin minne sen toisen pään liittää eka
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
No voi sun perkele, hölmö minä kun kehotan sähkökaaviota katsomaan. Toki siitä näkee mihin sen liittää mutta ei siitä näe minkä näköinen se liitin on. Katson kuhan kouluun lähden ja muokkaan sitten tätä viestä
Nonniin! Elikkäs siitä pitäisi suhtkoht suoraan pytyn yläpuolelta löytyä sellainen vaalea liitin, jossa on Kelta-vihreä johto ja Kelta-musta-punainen johto.
Brääm Brääm ja baanalle :D
--jonn--
- Liittynyt:
- 8.9.2011 17:12
Missä vois olla vika kun kääntää ohjaustankoa oikeelle tai vasemmalle ni valot+mittari sammuu ja ku kääntää takas keskelle ni toimii? Samoin kun tänään koitin sammuttaa mopoa ni vaikka virtalukko oli off-asennossa derbi ei sammunut ennenkuin käänti tangon oikealle.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista