Derbien virittäminen

kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 3.9.2020 15:10

Eihän siinä nyt ois mitään järkeä, kun on jo rajoitettu cdi. Väleillä säätää nopeuden sellaiseksi kuin haluaa.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 4.9.2020 7:19

riippuu tietty tykkääkö ajellessa että mopo huutaa kuin hammaspora vai menee sivistyneesti pienillä kierroksilla... :D
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 4.9.2020 12:31

Jos virittää mopoaan, mutta haluaa huippunopeuden olevan lain rajoissa, niin se hinta siitä pitää maksaa, että mopo hieman huutaa huippunopeutta ajettaessa. Varsinkin, jos on rajoittamaton cdi.

Rajoitetulla cdi:llä kierrokset jää reiluun 9000rpm, joten meteli huomattavasti vähäisempää.

Ainakin itselleni mielummin pieni meteli, kuin se, että rötää ja pätkii kokoajan.
jamboa
Liittynyt:
4.6.2012 9:27
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jamboa » 4.9.2020 15:27

Vääntöä lisää!

Haaveissa olisi jonkinlainen maastokäyttöön soveltuva ajopeli. Vauhtia ei siis tarvitsisi olla edes 50:tä enempää, mutta vääntöä pitäisi olla ilman että kierrokset on tapissa...

Tällä hetkellä löytyy -07 aprilia SM 50, joka on kyllä vielä muttereina, mutta kyllä tästä olisi tulossa päristin -Aiemmin minulla oli DRD PRO 50 R joka kulki kivasti, mutta alavääntöä ei siinä ollut riittävästi puskissa rymyämiseen (eli kaikki kuristukset poistettuna ja takaratasta hieman kasvatettuna).

Moottorit kun näissä on samat, niin pohdin josko tilaisi 70cc tai 80cc sylinterin :| Kysymys kuuluukin, voiko tehoputkella ja isommalla kaasarilla olevaa um Rabasaa saada vääntämään alakierroksilla vai ovatko nämä käytännössä aina kierrospelejä?
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 4.9.2020 16:50

jamboa kirjoitti:Moottorit kun näissä on samat, niin pohdin josko tilaisi 70cc tai 80cc sylinterin :| Kysymys kuuluukin, voiko tehoputkella ja isommalla kaasarilla olevaa um Rabasaa saada vääntämään alakierroksilla vai ovatko nämä käytännössä aina kierrospelejä?

Jos oikeen vääntävän tekniikan haluaa, niin se ois varmaan sit Malossi MHR Team 80cc. Siihen sitten uudenmallin Giannelli ja lyhyehköt välit, niin luulisi vääntävän. :)
rompotti
Liittynyt:
2.9.2020 19:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut rompotti » 5.9.2020 16:28

kasikymppitapsa kirjoitti:
rompotti kirjoitti:terve! osaisko joku sanoa paljonko drd xtreme -12 kulkis tecnigasin alkukäyrällä ja rajoitetulla cdi:llä? olis vähän hinkua saaha kulkemaan lisää mutta ei kuitenkaan enempää kun 60 km/h.

Kokeile. Jos kulkee liikaa, niin laita lyhyemmät välitykset.

pitää kokkeilla. nopeuttahan saa lisää välejä vaihtamalla kun täysvakiohan toi mopo on mutta sitte sais putkesta lisää tehoa kuminpoltteluun sun muuhun. kiitti kuitenki!
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 6.9.2020 12:07

rompotti kirjoitti:
kasikymppitapsa kirjoitti:
rompotti kirjoitti:terve! osaisko joku sanoa paljonko drd xtreme -12 kulkis tecnigasin alkukäyrällä ja rajoitetulla cdi:llä? olis vähän hinkua saaha kulkemaan lisää mutta ei kuitenkaan enempää kun 60 km/h.

Kokeile. Jos kulkee liikaa, niin laita lyhyemmät välitykset.

pitää kokkeilla. nopeuttahan saa lisää välejä vaihtamalla kun täysvakiohan toi mopo on mutta sitte sais putkesta lisää tehoa kuminpoltteluun sun muuhun. kiitti kuitenki!

Vakiomopoon jos laittaa pidemmät välitykset niin hyvin todennäköisesti mopo ei jaksa vetää niillä.
Erkkipena31
Pyörä:
72cc monkey ja 80cc derbi
Liittynyt:
7.11.2019 22:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Erkkipena31 » 11.10.2020 23:31

moro,olisiko tuo 21mm pwk mitenkä wörtti narakun viiskypäselle, mk throwerille ja muuten kurittomalle? sopiiko suoraan??
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut vetko » 12.10.2020 0:47

Ei kannata noin isoa. ennemmin ajaa vakiokaasarilla ja sittenkun on kireempi tekniikka niin isompaa. Tehoa tulee vähän ylös, mutta kulutus lisääntyy. Ja ei mene vakioimuakulaan tai ainakaan ei kannata, koska kuristaa.
Erkkipena31
Pyörä:
72cc monkey ja 80cc derbi
Liittynyt:
7.11.2019 22:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Erkkipena31 » 12.10.2020 16:07

vetko kirjoitti:Ei kannata noin isoa. ennemmin ajaa vakiokaasarilla ja sittenkun on kireempi tekniikka niin isompaa. Tehoa tulee vähän ylös, mutta kulutus lisääntyy. Ja ei mene vakioimuakulaan tai ainakaan ei kannata, koska kuristaa.

no sit lyön tilaukseen ton 70cc ja suutinsarjan,minkälaista suutinsarjaa mun pitäs kahtella? (100-115 ja mitä näitä onka?)
Kona2457
Liittynyt:
17.11.2020 20:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Kona2457 » 17.11.2020 21:01

Mulla on 2019-vuosimallin Derbi Senda. Virejä siinä on nyt kuriton alkukäyrä, reikälevy otettu pois, 88 suutin ja 14-59 välit. Ei vakio cdi:n kanssa kuitenkaan kulje kuin vain n. 55 (mitattu gps). Tavoite olisi saada kulkemaan 60-65. Paljonko kulkisi jos vaihtaisi rajoittamattoman cdi:n ja välejä pienentäsi esim. 13-59 tai 12-59? Vakio cdi:hän kiertää n. 8000 rpm ja rajoittamaton n. 12000 rpm. Ja huutaisiko kuinka paljon kaasu pohjassa ajaessa? :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.11.2020 10:33

Lataa tämä ja saat ite arpoa sopivia välityksiä.

Supermoton takarenkaan kehän pituus on noin 1928 mm, muitta sillä ja antamillasi spekseillä tulee 62 km/h nopeudeksi.

Lopputulosta on tosin mahdoton laskurilla arvata, sillä vakiosylinterillä- ja putkella ei kyllä kierrä 6. vaihteella 12krpm.
r0aster
Liittynyt:
28.5.2020 16:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut r0aster » 18.11.2020 10:38

tehari vaan kiiinni ni kulkee
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 18.11.2020 14:29

Ei siitä teharista paljoa iloa ole, jos on rajoitettu cdi.

Kurittomalla putkella, reikälevyn poistolla, rajoittamattomalla cdi:llä ja suht pitkillä väleillä on mahdollista saada n.80km/h huippunopeus.

Joten hommaa se rajoittamaton cdi ja välityksillä säätää nopeuden itselle sopivaksi.

Siihen jos haluaa sitten lisää tenkua, niin on teharin aika.
derbimintiks
Pyörä:
derbi vm koneel viilattu 70cc, 21dellu, vl6, scr rl70,vocan kytkin, 14/50 115km/h
Liittynyt:
18.11.2020 17:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbimintiks » 18.11.2020 17:52

oisko järkevä setup putki:scr corse kytkin viis levynen voca välit 14-52 ja malossin läpät 21mm dellu tällä hetkellä sama setup viilatulla 50cc mutta haluis 70cc ku putki on ylimitoitettu. mites onko järkee 70cc airille kisasähköjä hommata?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista