DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 19.6.2019 20:26

1. Mittariston säätäminen

Missä tämä nappi sijaitsee mistä valitaan sitten se oikea Mode?

Missä tyyppi kilpi tarkalleen on?
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 20.6.2019 3:04

http://www.motot.net/wiki/Yamaha_DT_/_MBK_X-Limit_2004-

siellä mittariston säätöä.
montturacingyt
Liittynyt:
9.7.2019 0:01
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut montturacingyt » 9.7.2019 0:08

mikä on vikana vaihettiin mbk xlimit mopoon 30% jäykemmät kytkinjouset ja kun vaihdon jälkeen painoi kytkintä kuului kova rasahdus ja kytkin ei enää irroita. 8o
sen jälkeen vaihettiin kytkinlevyt joka ei vaikuttanut. Nopeita vastauksia kiitos kun pitäisi päästä ajamaan. :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.7.2019 9:19

Liikkuuko painelevy kahvaa painettaessa? Sen näkee öljyntäyttöreiästä.

Olisko vanha vaijeri väsähtänyt ja katkennut?
montturacingyt
Liittynyt:
9.7.2019 0:01
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut montturacingyt » 9.7.2019 13:30

Painelevyt ei liiku ja vaijeri ei oo katkennu.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.7.2019 8:02

No sitten vaihtoehdot on tuo katkennut vaijeri tai sitten (epätodennäköinen) että käyttöakseli olis katkennut.
Vaijerihan voi olla vain osittain poikki ja sen takia venynyt niin ettei se enää vedä käyttöakselia kunnolla.
montturacingyt
Liittynyt:
9.7.2019 0:01
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut montturacingyt » 12.7.2019 19:39

Eli käyttöakseli oli ehjä eli kytkin vaijerio vaihtoon mutta miksei kytkin irroita kun akselia kääntää kädellä?
JoonasSavilaakso
Liittynyt:
16.7.2019 20:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JoonasSavilaakso » 16.7.2019 20:55

Onko näissä um ja vm derbin moteissa erinlaiset runkolaakerit?? Ois kiire asialla. :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.7.2019 21:33

Miten helvetissä tuo liittyy detseihin :D.

Samat laakerit, 6204 C3.
JoonasSavilaakso
Liittynyt:
16.7.2019 20:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JoonasSavilaakso » 16.7.2019 21:36

Aa sori tuli vähä väärälle palstalle kiirees. Kiitti kummiski :D
veetiprkl
Liittynyt:
31.10.2018 21:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut veetiprkl » 18.7.2019 0:06

Mikä voi olla vikana? Virrat kun laittaa päälle niin mittari välkyttää eri asetuksia ja sitten kun painaa mode nappia niin mittari sammuu noin sekuntin päästä. Kokeiltu kaverin toimivaa mittaria saman ikäisestä yamahasta. Myös eri cdi kokeiltu.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.7.2019 7:12

Akku?
Nikilli
Liittynyt:
28.5.2019 19:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nikilli » 21.7.2019 16:02

Juu elikkäs ostin tuossa lähiaikoina 70cc airsalin ja 21mm kaasuttimen, noh sain paikalleen kummatkin ja aluksi kävi hyvin ja aijjoin lähteä sisään ajamaan.

Kerkesin ajamaan noin 10m ennenkuin mopo sammui jonka jälkeen vein takaisin tallille ja rupesin kokeilemaan eri pääsuuttimia ja joka kerta ennenkuinnkokeilin uutta pääsuutinta otin tilpan irti ja puhfostin sen paine ilmalla ja vähän aikaa poljin että lähtisi sylinteristä ylimääräiset bensat.

Menin sitten nukkumaan ja kun aamulla tulin takaisin ka yritin käynnistää uudestaan ei sanonu kone mitään ja kaasuttimesta tulvi bensaa ilmpanputsarin kautta (alkoi noin 10sekunttia sen jälkeen kun lopetin polkemisen)

Eli mikä voisi olla syynä, olen kokeillut eri pääsuuttimia (105-90) olen vaihdellut neulan kohtaa.

Mopossa on siis alipaine hana joten siitä ei pitäisi tulla bensaa kun ei ole käynnissä/ei polje mutta silti tulee, alipaine hana on kunnosda koska kun irroittas bensaletkun sieltä vuotaa vain bensat jota on letkussa.

Onko kohokammio paskana yms? Ei kyllä saisi olla koska ihan uusi kaasutin...
topihatakka
Liittynyt:
9.8.2019 17:03
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut topihatakka » 9.8.2019 17:10

Mikä olis detsissä vikana ku ei saa kipinää. Tulpan oon vaihtanut samoin puolan ja staattorin, vauhtipyörän kiila on paikoillaan ja cdi testattu toimivalla. Sähköt käyty läpi kaikki maadotukset kanssa. Pitääkö tässä alkaa oikeesti ostelemaan toista sataa maksava sähkösarja? Ihme homma ku kone rempa jälkee lähti käyntii 30sekunnin ajan toimi ja sit sammu ja kipinä hävis. Kesällä aina tykkäsi syödä tulppia kanssa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.8.2019 19:20

Moric vai Ducati?

Edit; vissiin moric.

Tsekkaa vaikka aluksi akku että on virtaa. Jos akku on tyhjä ja latauspuolella on häikkää niin nuo ei pelaa.

Joskus oon ihmetellyt yhtä jossa oli vastaava ongelma. Antoi ekalla polkaisulla kipinän ja sitten oli mykkä. Ei selvinnyt vika.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista