GileraVieRahat
- Liittynyt:
- 27.11.2016 19:25
Mul ois gilera smt -07 ja dellorto phva 17,5 eli vaihoin kaasarin ns ala "kupin" tiivisteen jonka jälkee kaasu hirttää tyhjä käynnil ja ajaessa se on normaali ja se imukaula joka menee kaasarista koneeseen on katottu
Janizer
- Liittynyt:
- 7.8.2016 16:31
Katoppa kaasuvaijeri ettei se oo menny mistään väärästä paikasta
GileraVieRahat
- Liittynyt:
- 27.11.2016 19:25
Juu avasin sen ja kaasu vaijeri toimi hyvi ja en löytäny muuta mut alipaineelta ku tulee bensaletku ja tätä toista en tiiä ni se oli iha kovettunu ja halkeillu oisko se voinu tehä sen ?
V1ltsu-
- Liittynyt:
- 2.7.2016 23:00
Se toinen letku on alipaineletku, joka männän aiheuttaman alipaineen avulla avaa alipainehanan ja alkaa tulemaan bensaa kaasariin, jos se on halki niin se imee ylimäärästä ilmaa koneeseen siitä halkeemasta--> kierrosten leijumista. Näin ainakin ite ajattelisin asian. Kokeile nyt vaihtaa se letku ekana niin saattaa korjaantua.
GileraVieRahat
- Liittynyt:
- 27.11.2016 19:25
Vaihoin sen letkun ja nyt se huuvattaa kierroksii vaa ku pyörä liikkuu ja painaa kytkime pohjaa mut ku paikoillaa ni Vapaalla ni melkei normi mut se johtuu ku tyhjäkäynti ei oo säädöis
Janizer
- Liittynyt:
- 7.8.2016 16:31
Säädä kaasari niin ei sitte pitääsi kierroksien leijua
GileraVieRahat
- Liittynyt:
- 27.11.2016 19:25
Eile se kaasu hirtti lopullisesti
D
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Mikäköhän on vialla, kun derbi pätkii yläkierroksilla eikä piikkiä tule, eikä kierrä 6t rpm jälkeen enempää? Suuttimen vaihdoin 80:stä 90:neen ja nyt pysyy jotenkin käynnissä ilman ryyppyä. Oon ajanu vaan pari kilsaa täyden konerempan jälkeen. Öljyä on tankissa noin 5.5%, eli vaikuttasko se asiaan?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Jos joudut hakemaan tyhjäkäynnin pääsuutinta suurentamalla, on kaasarin säädöt pahasti pielessä. Lisäksi noin suuri öljymäärä alkaa jo kiusata tulpan toimintaa, vähennä öljyä yli puolet.
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
Morjesta! tuli semmone ongelma, että derbin koneremontin jälkeen ei enää kipinää tule. mittarilla katsoin että magneetolta tulee virta puolaan, mutta puolasta ei irtoa enää virtaa tulpanjohdolle. onko siis vain luovutettava ja ostettava uusi puola vai onko vanhalle jotain tehtävissä? vai onko vika kumminkaan vain puolassa? Mopedi siis derbi senda x-race -04
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
notreal911 kirjoitti:Jos joudut hakemaan tyhjäkäynnin pääsuutinta suurentamalla, on kaasarin säädöt pahasti pielessä. Lisäksi noin suuri öljymäärä alkaa jo kiusata tulpan toimintaa, vähennä öljyä yli puolet.
Mitä neuvoisit kaasarin säädöstä? Kevääseen mennessä ainakin tukin turhat nipat siitä. Ja öljyn määrän seuraavalla tankkauksella puolitan. Jossain vaa neuvottiin tollasta suhdetta ekalle tankille.
derbi 34 kirjoitti:Morjesta! tuli semmone ongelma, että derbin koneremontin jälkeen ei enää kipinää tule. mittarilla katsoin että magneetolta tulee virta puolaan, mutta puolasta ei irtoa enää virtaa tulpanjohdolle. onko siis vain luovutettava ja ostettava uusi puola vai onko vanhalle jotain tehtävissä? vai onko vika kumminkaan vain puolassa? Mopedi siis derbi senda x-race -04
Kokeile eka vaihtaa tulpanhattu- ja johto jos auttais. Entä tulppa? Jos noi on kunnossa nii sitte uutta puolaa. Iteltä puuttu magneeton kiila, mut sulta ei varmaa ku sähköö kulkee.
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
Kokeilin jo mittarilla ettei virtaa tule edes ulos siitä mihin tulpanjohto tulee puolalta, eli kokonaan ilman koko tulpanjohtoa. Kai se on vain tilattava uusi puola ja samalla uusi tulpanjohto
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Tomi-50 kirjoitti:notreal911 kirjoitti:Jos joudut hakemaan tyhjäkäynnin pääsuutinta suurentamalla, on kaasarin säädöt pahasti pielessä. Lisäksi noin suuri öljymäärä alkaa jo kiusata tulpan toimintaa, vähennä öljyä yli puolet.
Mitä neuvoisit kaasarin säädöstä? Kevääseen mennessä ainakin tukin turhat nipat siitä. Ja öljyn määrän seuraavalla tankkauksella puolitan. Jossain vaa neuvottiin tollasta suhdetta ekalle tankille.
Pari tarkentavaa kysymystä:
Mikä kokoonpano pyörässä on? Kaasutin ( koko? ), sylinteri ( 50cc? ) paisari ( vakio, tyhjennetty vai tehari? ).
Nuo mainitsemasi kaasarin "ylimääräiset" nipat, onko ne nyt tukkimatta eli auki?
Jos suht normi kokoonpanolla menossa, 3% riittää ensitankille, senjälkeen 2-2,5% on ihan riittävä jatkuvaan käyttöön jos tuoreöljyvoitelu poistettu ilmeisesti käytöstä.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Ok, eli tässä setuppi:
-Motorforce 19mm kaasari (phbg)
-Airsal 50cc
-E-noxin kokoputki
-8-lämpöarvon iridiumtulppa
-pipercrossi
Myös alakertaan vaihettu kampuraa, laakereita ja myös kytkimestä koria lukuunottamatta kaikki, mutta nää ei vaikuta tohon hirveesti.
Joo eli ne kaasarin nipat on auki (2kpl) ja sen lisäks imukaulas 1kpl paljaana. Mietin keinoja millä tukkis ne parhaiten.
Laittasinko vaa litran pari bensaa tankkii nii menis about kohilleen suhteet?
Ja näissä siis luultavasti vika huonoon käyntiin?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Kaasarin säädöt menee persiilleen jos imukaulaan on avoimia nippoja, tuki sellaiset ensitöiksi. Laita vaikka lyhyt muoviletkun pätkä jonkä pään olet kuumentanut sytkärillä ja purista sitten sulanut pää pihdeillä littanaksi niin toinen pää on tukossa. Seuraava tulppa voisi olla lämpöarvoltaan 9. Inrium ei aina sovellu vaikka hyvä onkin, kannattaa testimielessä koittaa "tavallista" NGK BR9ES.
Sekoitamalla "raakaa" polttoainetta saman verran tankkiin kuin mitä siellä on ennestään saat puolitettua nykyisen öljyseoksen.
Jos nippojen tukkimisen jälkeen edelleen yläkierrokset kateissa rupea pienentämään pääsuutinta kunnes löytyvät. Jos alkaa booata, meni suutin liian pieneksi... Etsi yläkierroksia lämpimällä koneella, Jos ei tahdo onnistua, tarkista että ryyppy sulkeutuu kunnolla.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista