MahtiWee
- Pyörä:
- Rieju MRT Power Up
- Paikkakunta:
- ylöjärvi
- Liittynyt:
- 2.9.2012 19:10
Itellä kulkee Rieju 13/62 väleillä 65 mut kun huudattaa pienee alamäkee nii menee lähelle 70
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 6.12.2012 13:20
en kyllä jaksais koko putkea irrottaa
en tiiä miks se ei väänny..
Bange
- Liittynyt:
- 20.9.2012 19:14
ei mullakaan vääntyny
änkkä vaan irti oikeen puolen takakatteen alta ja sit viel alkukäyrä + muutama ruuvi ja suuttimen kimppuun
flimmeri
- Pyörä:
- Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
- Paikkakunta:
- tampere
- Liittynyt:
- 18.5.2012 22:22
Kyllä mä vaan oon sen suuttimen vaihtanu, että löysää vaan imukaulan ja ilmanputsari systeemin ruuvit ja kääntää kaasarin vinoon ja siitä vaan
Ei sitä putkea siinä tarvi ruveta irrottaa.
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 6.12.2012 13:20
niin mäki aattelinet se toimii mut ei onnistunu
ehk sit ajelen ryyppy pohjas nii kaua kunnes joku osaavampi tulis auttaa..
Bange
- Liittynyt:
- 20.9.2012 19:14
jos pistän ton isomman eturattaan niin vaihanko ny samal ketjut ja takarattaankin
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
riejujuunas kirjoitti:Suutinta tossa tänää yritin vaihtaa ja kaikki oli niinku pitiki et olin löysänny ne imukaulan ja ilmanputsaris kiristimet ja siin yritin vääntää sitä kenoo, mut ei väänny
ei sitten millään..
Siinä imukaulassa on sellaset pienet "väkäset" ja kaasarissa niiden väliin sopiva vastakappale. Eli kun käännät kaasaria, niin voimalla vaan, imukaulan kumitopparit antavat kyllä myöten. Itsellä oli samanlainen ongelma ensimmäisellä kerralla mutta hieman rohkeutta ja kyllähän se kääntyi
Sitten kun muutaman kerran on suuttimen vaihtanut niin nekin topparit siitä löystyvät eikä niiden olemassaoloa enää edes huomaa
Edit: Ryyppy pohjassa ei kannata paljoa ajella, käypi nimittäin silloin sen verran laihalla että voipi vaikka leipasta
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 6.12.2012 13:20
aamojj_ kirjoitti:riejujuunas kirjoitti:Suutinta tossa tänää yritin vaihtaa ja kaikki oli niinku pitiki et olin löysänny ne imukaulan ja ilmanputsaris kiristimet ja siin yritin vääntää sitä kenoo, mut ei väänny
ei sitten millään..
Siinä imukaulassa on sellaset pienet "väkäset" ja kaasarissa niiden väliin sopiva vastakappale. Eli kun käännät kaasaria, niin voimalla vaan, imukaulan kumitopparit antavat kyllä myöten. Itsellä oli samanlainen ongelma ensimmäisellä kerralla mutta hieman rohkeutta ja kyllähän se kääntyi
Sitten kun muutaman kerran on suuttimen vaihtanut niin nekin topparit siitä löystyvät eikä niiden olemassaoloa enää edes huomaa
Edit: Ryyppy pohjassa ei kannata paljoa ajella, käypi nimittäin silloin sen verran laihalla että voipi vaikka leipasta
Kiitos neuvosta sain sen vaihettua
laitoin sinne nyt 100 suuttime ja silti mittaristossa vilkuttaa et moottori kuumenis liikaa
millane ääni kuuluu jos mopo käy liian laihalla?
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Vilkuttaa että moottori kuumenis liikaa? Moottorin ylikuumetessa käsittääkseni moottorin merkkivalo palaa koko ajan. Oletko varma ettei 2-tahtiöljy ole loppumassa? Onko vilkkuminen säännöllistä-->vikakoodi? Kauan käytit moottoria kun valo alkoi vilkkumaan vai heti käynnistyessä? Koneen käydessä laihalla ja kaasua kääntäessä ääni on "boooooooooo" eikä tehoa ole ollenkaan. Vähän kuin kääntäisit virrat pois kesken ajon kaasu pohjassa. Laihalla käymisen kyllä oppii huomaamaan. Veikkaan että valon vilkkuminen johtuu jostain muusta. Oman riejuni moottorin merkkivalo vilkkui ja huollossa syyksi paljastui hajonnut moottorin lämpöanturi. Tutki siis vilkkumista: Jos valo palaa mopon ollessa kallellaan toiselle sivulle, kyseessä on öljyn vähäisyys. Jos valo vilkkuu säännöllisesti ja sillä on joku rytmi
esim. pitkä pitkä pitkä lyhyt pitkä pitkä pitkä lyhyt...., kyse on jonkun osan/anturin viasta. Jos valo palaa yhtäjaksoisesti moottorin lämmettyä kunnolla, tarkista jäähdytysnesteiden kierto (kuumeneeko syyläri) ja jos et osaa itse todeta vikaa, vie pyörä huoltoon.
PS. Edellistä viestiä ei tarvitse lainata...
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 6.12.2012 13:20
valo vilkkuu sillain 3 kertaa, että eka on pitkä sit toka on vähä lyhyempi ja vika on tosi lyhyt
eli onko se sitte joku sähkövika.. Mut se ei vilku koko ajan vaan aina välillä. Öljyä on ja jäähdytysnestettäki on paljon eli ei siitä ainakaa oo kiinni
pelottaa huudattaa alamäkee jos se leipoo ku siit äänest tulee semmone kuiva ja kiree tai semmone... Ymmärtääköhän kukaan mitä meinaan
Mut ei siitä kyllä tehot lopu vaan ku päästä kaasun 52km/h nii kuuluu semmost takatakatakataka ja ku laittaa ryypyn nii se ääni loppuu. Tarviiko seoksia muuttaa kun on suuttimen vaihtanu?
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Ei alamäkeen ajaessa leipomista niin tarvitse pelätä jos kone saa öljyä ja seos ei ole kohtuuttoman laiha (eli suutin pieni) Hölläät vain hieman kaasua alamäessä ja ryyppy on tarkoitettu vain käynnstykseen, siihen ei ajon aikana tarvitse koskea. Jos meinaat että kaasua höllätessä ääni on "rin-tin-tin..", se on 2-tahtimoottorin ominaisuus eikä siitä pidä huolestua. Se loppuu kyllä ryypystä mutta kuten sanoin siihen ei tarvitse koskea. Valon vilkkumisesta sen verran että todennäköisesti se meinaa jonkun näköistä sähkövikaa, itselläni tulee samantapainen koodi kerran, jos moottorin kierrokset laskevat niin alas, että kone meinaa sammua --> joltain anturilta loppuu virta ja vikakoodi laukeaa. Jos et saa itse vikakoodin syytä selville, ota yhteys maahantuojaan tai huoltoon.
riejujuunas
- Pyörä:
- Peugeot TKR Furious -11
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 6.12.2012 13:20
Kiitos, susta oli paljon apua!
nyt rieju kaipaa vaan enää kovaa ajoa
8ade8
- Pyörä:
- Ktm exc 125 -14
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 7.5.2009 17:48
Kuinka paljon kuria täytyy porata et pystyy gegee?
Ettei kuitenkaa kulkis yli 55.
Ei kellää olis ylimäärästä vakio putkea jossa on kuri?
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Ite porasin 1mm isommaks niin sain parhaimmillaan nostettua 4.vaihteella. Nyt kun on oppinu nostotekniikan kunnolla niin nousis ihan vakionakin. Ja ei kyllä kulkenu ku jtn +50
Rieju MRT 2011
- Liittynyt:
- 22.9.2012 18:15
Ei kuulkaa kannata nähä sellasta vaivaa edes että sitä kuria poraa vain yhden millin! ::D Jos poliisit pelottaa nii pitäkää kokonaan vakioina eikä tarvi aina paskahousussa ajella ja säikkyä jos poliisi vastaan ajaa niikuin joku pelle tuubaaja xUUBELz.
Itellä menee sen 65 keveesti ja alamäkee menee ~73
Jos sen kurin ottaa pois niin kannattaa se suutin joksiki 100 kokoseks vaihtaa ja ei tarvi isompaa jos osaa säätää vaa kaasarii ( neulaa ja seosta ). Sitä CDI:tä ei voi ohittaa muulla kuin porauksella (kokeiltu on) ja se kierrostin rajoitin missä on off nappi käy riejuihin jos osaa vain laittaa. Riejun välit on liian tiheät ja sen takia huutaa hirveästi, itellä vasta joskus 60-62 alkaa rajotin hakkaamaan koska 13/62 välittäjät. Ja se reikälevy pois sieltä ilmanputsarista! Toivottavasti oli apua kun tunnostaa aika paljon ongelmia kaikilla olevan nuiden YKSINKERTAISTEN virien kanssa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista