DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 7.4.2013 12:47

Ite ilmasin näin eilen justii molemmat jarrut kevarista:
1. Säiliö täyteen
2. nippa auki, nipasta letku jarruneste purkkiin sillain, että se on siellä pinnan alapuolella.
3. Sitten vaan vemppaa kahvaa/polinta ja lisäilee nestettä säiliöön ko tyhjentyy.
4. sitte ku jarrutuntuu hyvältä nippakiinni ja letku pois
JUHSS
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JUHSS » 7.4.2013 13:07

Mikä mittaristossa vikana kun ei toimi? Oikealla puolella olevat valot palavat mutta näyttö ja vasemman puolen valot ei sano mitään. :eek:
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 7.4.2013 14:51

Tarkista sulake ja paineleppa sitä modenappulaa siittä kaasukahvan luota.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
ssamppah
Liittynyt:
7.4.2013 15:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ssamppah » 7.4.2013 23:12

Oisko kellään mitään hajua, että miten mopon savutksen saa loppumaan. Itse omistan MBK x-limitin ja savuttaa kyllä aika lailla. Putki on vaihdettu ja öljytkin, keinot rupeavat kyllä loppumaan. Niin miettisin et jos jollain ois jotain neuvoja miten sen sais loppumaan. Tällä hetkellä täys-synteettinen tuoreöljyvoitelu, niin auttaako jos vaihtaa teboilin 2T bike öljyyn ? Ja tietääkö kukaan mistä mahtaa johtuu, kun valo ei toimi. Kaikki on vaihdettu. Kun kytkee johdot kiinni niin mittarin merkkivalo sammuu.
Krizuh
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.10.2012 22:32
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Krizuh » 7.4.2013 23:23

Mikäs on mopossa vialla kun pienenkin lenkin jälkeen on mopo ihan kuuma, normaalisti näin ei ole.. sama ku kaasua antaa ja kokeilee pakokaasua niin on ihan tulikuumaa joka ei ole ennen noin kuumaa ollut, vaan sellaista missä käden vielä voi pitää mutta tuo polttaa jo :s
Jippeyee
Pyörä:
Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.10.2011 17:44
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jippeyee » 8.4.2013 21:35

En tiedä onko tulpissa mitään eroa mutta mulla dt:ssä BR9ES
Jarrut on vauhdin surma!
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 8.4.2013 23:40

Eti sähköistä vikoja, vaiha tulpanjohto ja hattu muussa tapauksessa jos ei ala toimimaan.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 8.4.2013 23:44

Nonii, mittaristo ollut poissa toiminnasta koko talven.. en usko että pakkasesta hajonnut,joku piuha sielä kai mennyt.. ensin se pätki ja aina kun starttasi mopo niin piti aina uudelleen valita end tai smotard uudelleen.. sitten se teki sitä pari viiikkoa ja lopulta ei ole sanonut enää mitään. Syönyt pari 3 sulaketta talven aikanakin..
Vilkkujen valo pelaa eli vilkuttaa normaalisti mittaristossa vihreää mutta moottorin vikavalo palaa aina n pari sekuntia kun laittaa virrat avaimesta o.O olen katsonut mittariin johdot ja siellä on pari osumaa ottanutta (h4 polttimovirityksestä sulanut, on siis ottanut liitokseen missä polttimon ja liittimen metallit kiinni toisissaan) mutta ne eivät kumminaan ole poikki, mutta voiko se silti olla se vika vaikka ei olekaan poikki koko johto?? kiva lähteä setvimään mittariston 20 eri johdosta kun vielä suojakumit kaikkien päällä jnejne.. eikä ole virtakynää
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 9.4.2013 7:26

.... Tottakai se haittaa, että ne ottaa siellä yoisiinsa kiinni! Teippaa ne johdot nyt,. Akkuski voi olla sökö.
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 9.4.2013 8:55

^^jaani^^ kirjoitti:.... Tottakai se haittaa, että ne ottaa siellä yoisiinsa kiinni! Teippaa ne johdot nyt,. Akkuski voi olla sökö.

Siis ei siellä ne piuhat toisiinsa ota tai mihinkään runkoon... ku siihen ne on ottanu siihe mun lamppuviritelmäää mis h4.. ne on vähä kärsineen näköösiä pari johtoo
ut ei kumminkaa poikki. Voiko akku olla sökö vaikka vilkut kumminki pelaa normaalisti? O.

Niin ja tänä aamuna meinasin lähteä kouluun ja lämmittelin sitä siinä jonkun aikaa niin yhtäkkiä se vain sammui :o painoin tulpanhatun kunnolla mutta kun yritän käynnistää niin ei edes yritä käyntiin vaan lyö vain joka polkaisulla takaisin.. parikertaa yritti käyntiin mut sammui saman tien.. tulppa?johto?häiriönpoistaja? Vai säädöt vituillaan
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 9.4.2013 14:53

kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis --> http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts
Jippeyee
Pyörä:
Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.10.2011 17:44
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jippeyee » 9.4.2013 15:13

Se kysyy sitä Endr tai Motard juttua kun ottaa akusta miinuksen pois,että oiskohan sulla huonosti akussa virrat kiinni vai piuha katkennut venytyksestä jostain kohtaa?
Jarrut on vauhdin surma!
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 9.4.2013 19:19

Ongelmana on siis että en ole varma onko tuorevoiteluni käytössä kun en ostohetkellä sitä tajunnut kysyä :roll:
Siinä öljysäiliössä siis johon laitetaan 2-tahti öljyt on ilmeisesti kahdelle letkulle paikka? kun minulla siinä ainakin on vain yksi letku kiinni ja se ?toinen letkunpaikka? näyttää siltä kuin se olisi sulattamalla tukittu http://www.youtube.com/watch?v=ge0jlKXx ... e=youtu.be tuossa video niistä, tuossa 0:04 näkyy siis se joka näyttää olevan tukittu ja siitä ei lähde mitään letkua ja 0:06 kohdalla näkyy se letku joka menee öljypumppumpun kautta kaasariin. Kuuluuko siis siitä toisestakin kohdasta lähteä joku letku vai mikä merkitys sillä siinä on? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista