DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 9.4.2013 20:37

tarttis nyt pikasta neuvoo tähän kun päivittäisesssä ajossa että pääsee liikuukkin kunnolla,,, kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis --> http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts
horokoira
Liittynyt:
22.6.2012 1:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut horokoira » 9.4.2013 20:53

Onko kellää semmosta ongelmaa että ei lataa akkua ja kun laittaa jännitteen säätimen kiinni lyö kipinää koneen kiinnikkeistä :lol: 2 kertaa alkanu palaanki vielä sen takia kun alkaa bensa palaan koneen päällä :nolo:
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 10.4.2013 7:13

laita uus akku, millä starttilaturilla nää lataat sitä?
sooT
Liittynyt:
29.1.2012 15:19
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sooT » 10.4.2013 9:18

Olen kysynyt tätä aiemminkin, mutta mikä mittarissa olisi kun ei pala muutakun moottorinvikavalo? Mittariston liitin on katsottu. Voiko akun lataus auttaa, vaiko jännitteensäätimen vaihto? (Missä siatsee?) Samaan viestiin nyt samalla rengaspaineet... eli noin 2-2,2? Vai onko mahdollisesti mittari sökönä ja pitäisi lähteä ostamaan sigmaa? (Mikä olisi halpa hyvä sigma? Saisi näyttää mieluiten yli 100km/h nopeuksia ;) )
thah
Liittynyt:
8.8.2008 11:29
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut thah » 10.4.2013 13:14

Nyt tarvittaisiin apua Yamaha DT -09 kanssa. Mopossa on jokin vikana. Kun kylmiltään käynnistää ja lähtee ajamaan, niin toimii ihan normaalisti. Mutta kun on hetken ajanut ja mopo on lämmennyt, se hyytyy. Se ei anna enää kaasua, ja kierrokset alenevat koko ajan. Mopo menee mateluvauhtia eteenpäin. Kun mopon sammuttaa hetkeksi ja käynnistää, se toimii taas hetken normaalisti, mutta hyytyy taas nopeasti.
Saakohan mopo liikaa bensaa? Ryyppy ei ainakaan auta asiaa. Mopon kuri poistettu, mutta MORIC on päällä. Kokeilin ohittaa MORICIn, mutta se vain pahensi asiaa. Laitoin rajoittimen siis takaisin päälle.
Oisko kellään mitään tietoa mistä on kysymys?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 10.4.2013 13:18

Joo luultavasti saa liikaa bensaa, kokeile pienempää suutinta ja tarvittaessa seosruuvin säätöä.
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 10.4.2013 14:58

Hei kattokee pliis toi video ja kertokaa mikö propleenana.
TheTumppi
Liittynyt:
18.3.2013 15:49
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TheTumppi » 10.4.2013 16:24

nii jos otan tankin pois pitääkö varoa etei bensat valu mäkee? oon vasta saanu pari viikko sit detsin nii en oikee tiärä ku erellises mopos oli suljettava hana :D
TheTumppi
Liittynyt:
18.3.2013 15:49
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TheTumppi » 10.4.2013 16:31

kallaves kirjoitti:tarttis nyt pikasta neuvoo tähän kun päivittäisesssä ajossa että pääsee liikuukkin kunnolla,,, kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis --> http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts



nii sattais olla seokset perseillää
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 10.4.2013 16:39

Wildzuria kirjoitti:Ongelmana on siis että en ole varma onko tuorevoiteluni käytössä kun en ostohetkellä sitä tajunnut kysyä :roll:
Siinä öljysäiliössä siis johon laitetaan 2-tahti öljyt on ilmeisesti kahdelle letkulle paikka? kun minulla siinä ainakin on vain yksi letku kiinni ja se ?toinen letkunpaikka? näyttää siltä kuin se olisi sulattamalla tukittu http://www.youtube.com/watch?v=ge0jlKXx ... e=youtu.be tuossa video niistä, tuossa 0:04 näkyy siis se joka näyttää olevan tukittu ja siitä ei lähde mitään letkua ja 0:06 kohdalla näkyy se letku joka menee öljypumppumpun kautta kaasariin. Kuuluuko siis siitä toisestakin kohdasta lähteä joku letku vai mikä merkitys sillä siinä on? :)


Voisiko joku jolla on tuorevoitelu käytössä edes katsoa montako letkua sieltä öljysäiliöstä lähtee? :)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 10.4.2013 16:46

Öljysäiliöstä lähtee yksi letku öljypumpulle, öljypumpusta taas lähtee toinen letku kaasarille. Eli öljypumpusta kaks letkua ja säiliöstä yks.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 10.4.2013 17:35

TheTumppi kirjoitti:nii jos otan tankin pois pitääkö varoa etei bensat valu mäkee? oon vasta saanu pari viikko sit detsin nii en oikee tiärä ku erellises mopos oli suljettava hana :D
Uudemmassa DT:ssä on alipaineella toimiva bensahana. Jos hana on toimiva, bensat pysyvät kiltisti tankissa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 10.4.2013 20:35

uskaltaako tota seosta pyöritellä miten laihalle, jos tuo pätkiminen johtus rikkaudesta, eli nytten leo ruiskii öljyy päästäsä eli ´voiko laitella about 2-3 kiekkaa auki ilman leipomisen pelkoa ? täl hetkel about 1,5
HusQmies
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut HusQmies » 10.4.2013 21:38

Mikäköhän on 06 Dt:ssä kun oli viime keväällä oli käyntiongelmia(eli pätki ja nyki kunnes sammu) selvisin puolan vaihdolla. Kesän jälkeen leikkasi kiinni, joten vaihdoin männän ja käynnistin. kävi ihan hyvin kunnes tuli täsmälleen samoja vikoja kuin silloin kun puola oli rikki. Noh... ostin uuden puolan, ei auttanut. Kaasari putsattu ja kokeiltu eri tulpilla. Apuja! :nolo:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista