DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

vantic
Liittynyt:
5.7.2017 11:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vantic » 8.10.2019 16:55

Suutin on liian pieni tai neula liian laihalla.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Georg » 16.10.2019 21:43

Nikilli kirjoitti:
Kulmasaha kirjoitti:-06 detsi tai siis malaguti xsm, niin akun piuhat kun laittaa kiinni, niin mittarissa alkaa välkkymään se 6 ja 12 teksti vaikka virtalukossa ei ole avainta. olen käsi näiden sähköhommien kanssa, mutta virtalukosta itse lähtisin hakemaan ongelmaa. olenko oikeilla jäljillä vai ihan väärässä suunnassa? Kiitos. sähköt siis on ducatin

Iha normaalii detsis toi, akun ku pistää kiinni nii aina näyttää noi 12 ja 6, jossaki kohtaa luki myös enduro ja ntard tai jotai vastaavaa.
Pistät avaimet paikallee ja valitset oikeen asennons (mopoissa 6) ja sillä onko enduro vai ntard on väliä, periaatteessa jos pistät väärin nii mittari heittää aika paljon.
Smoto vanteil pistät sen ntard ja enska vanteil enduro. :)
Edit: valintaa tehdessä avaimet paikallee ja modenappia painamalla valita oikea asetus


Ei pidä paikkaansa.

Nopeusmittarin optinen anturi mittaa jarrulevyssä olevien aukkojen määrää per mitattu ajanjakso. Mittari pitää siis asettaa käytettävän jarrulevyn mukaiseksi, eikä käytetyn vanteen mukaiseksi.

Enskassa jarrulevy muistaakseni 245mm, smotossa 265mm ja levyjen aukoissa eroja. Oman likan X-limitissä on smotovanteet, mutta enskan jarrulevy, joten mittari näyttää ihan päin berberiä 6P ntard-asetuksella. 6P nduro-asetuksella ollaan edes hiukan paremmin sinne päin, mitä todellinen nopeus mahtaa olla.

Käytännössä kuriton laitos tällaisen 100kg läskin alla näytti mittariin 107 km/h 6P ntard-asetuksella ja 73 km/h 6P nduro-asetuksella.

Todellinen nopeus taitaa silti olla noin 60 km/h, eli parhaimmillaankin nuo vinkuintialaiset mittarit ovat ERITTÄIN optimistisia..
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 17.10.2019 13:51

Nonniin, lisää tietoa saatiin uudesta näkökulmasta. Käydään pojan kans hakemassa uus akku vkl ja kokeillaan saada asetus valittua (vanha akku aivan loppu, niin ei vissiin sen takia antanyt valita asetusta), sitten melkein testaamaan noita nopeuksia, itse 70kg ja poika 90kg (huhhuh) niin katsotaan mitä nopeuksia tulee. 260mm levy taisi tässä olla
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 23.10.2019 6:42

Nyt toimii mittari, uus akku, niin alkoihan valoja tulemaan :D
Manki420
Liittynyt:
11.11.2018 2:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Manki420 » 2.12.2019 22:19

Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.
Nikilli
Liittynyt:
28.5.2019 19:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nikilli » 3.12.2019 15:25

Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 4.12.2019 8:35

Käyttäkää starttipilottia. ei tarvi joka kerta alkaa sitä tulppaa irroittelee ahtaasta tilasta. Toimii 100% varmuudella yhtähyvin kun bensa
Amatööribömberi
Liittynyt:
21.6.2019 1:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Amatööribömberi » 5.12.2019 0:43

Nikilli kirjoitti:
Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään

Joo testasin ja ei edes hörähtänyt, puristuksia on kyllä tosiaan jonkun verran, mutta ei suinkaan paljon. Pytyn tiivisteet vaihettu ja muut tiivisteetkin näyttäs olevan ihan kondikses. Mietin jos ois johtunut siitä ettei sitten antas kipinää paineen alla, mutta pari tulppaa käyty läpi ja ei mitään muutosta.
Nikilli
Liittynyt:
28.5.2019 19:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nikilli » 5.12.2019 19:47

Amatööribömberi kirjoitti:
Nikilli kirjoitti:
Manki420 kirjoitti:Mikä vois olla perseillää, kun detsi ei lähe polkemalla käyntiin. bensa kulkee, vasta vaihdettu uusi staattori ja kipinä on erinomainen? Voiko pytyn väljyys vaikuttaa? Syksyllä lähti työntämällä, mutta lumien tullessa oli menetetty peli.

Pistä pyttyyn bensa + 2 tahti sekotusta jollakin pipetillä yms.
Onko puristuksia ja onko tiivisteet kunnossa?
Lähteekö edes hurahtamaan vai eikö kuulu yhtään mitään

Joo testasin ja ei edes hörähtänyt, puristuksia on kyllä tosiaan jonkun verran, mutta ei suinkaan paljon. Pytyn tiivisteet vaihettu ja muut tiivisteetkin näyttäs olevan ihan kondikses. Mietin jos ois johtunut siitä ettei sitten antas kipinää paineen alla, mutta pari tulppaa käyty läpi ja ei mitään muutosta.

Mahtasko olla sit että tulppien kipinäväli ei ole oikea, ei saa bensaa, ei ole puhdasta bensaa?
Detsimies222
Liittynyt:
9.3.2020 23:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsimies222 » 9.3.2020 23:33

Moi kaikki! Asentelin tossa viikonloppuna detsiin dellorto 19mm bhbg kaasarin ja alipainehanan tilalle normaalin moposportin yleismallisen bensahanan. Bensatankkiin kiinni menevä hanan osa on täysin samaa kokoa, kuin vakio mutta silti sieltä välistä vuotaa vaikka kiristin sen letkukiristimellä todella tiukalle ja laitoin vielä ylimmääräisen kumisen O-renkaan väliin. Miten sen vuodon sais loppumaan? Ja sitten on vielä sellanenkin ongelma että kaasarin bensaletkun nippa on erikokonen kuin bensahanan nippa. Kiitän jos vastaat kysymykseeni ;)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.3.2020 0:03

Jos se hana on samanlainen kuin itellä oli joskus niin malli vaan on aivan susi. Siinähän on alkujaan o-rengas vaan ihan päässä? Nakkasin meneen ja tein alumiinista nipan. Välissä sopiva in-line hana.
Ptfe teippiä (eli sitä valkoista putkiteippiä) vois koittaa pyörittää hanan ympäri josko senverran tiivistäis. Jos haluat kikkailla.

Letkun vaan laittaa niin ohutta et istuu tiukasti pienempään ja venyttää toisen pään. Siinä hanassa on muistaakseni aika paksu lähdön nippa?
Detsimies222
Liittynyt:
9.3.2020 23:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsimies222 » 12.3.2020 18:06

Kiitos vastauksesta! Nyt sain putkiteipillä bensavuodon loppumaan, mutta nyt ilmeni taas aika iso ongelma mihin oma ymmärrys ei riitä. Nimittäin kytkin ei toimi ollenkaan. Vaikka minulla on kytkin pohjassa ja laitan ykkösen päälle, niin mopo nykäsee ja sammuu heti. Vaihdoin juuri uuden kytkin vaijerin ja laitoin castrollin vaihteisto öljyt sisään. Avasin kytkinkopan ja siellä näytti olevan kaikki kunnossa. Kytkin vaijerin säätö siitä ruuvista ei auta mitään. Osaisko joku auttaa mua tässä ongelmassa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 13.3.2020 9:42

Jos käyttöakseli on kunnolla pohjassa ja kytkinkopan puolella painelevy liikkuu kytkintä painaessa niin:

joko levyt liimautuneet yhteen tai
kruunu on niin pahasti hakkautunut että levyt kiilautuu jumiin kruunuun.
Detsimies222
Liittynyt:
9.3.2020 23:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsimies222 » 15.3.2020 18:54

Käyttöakseli on pohjassa, mutta painelevy ei liiku. Ihmetyttää, kun kytkimessä ei ollut mitään vikaa aiemmin.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.3.2020 12:43

Jopas on. Varmaan käytit jo sen akselin ylhäällä, olisko katkennut? Eihän ole revennyt siitä prässätystä liitoksesta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista