Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

o5z1
Liittynyt:
11.11.2013 13:11
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut o5z1 » 11.11.2013 13:37

Joku vois kertoa että mistä saa derbi senda SM drd racing Limited editionii 2008, 65h takarattaan, olen ettinyt mutta en ole löytänyt..
mikopoika
Pyörä:
MH Furia Max, Hyena Evo
Liittynyt:
23.5.2011 22:03
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut mikopoika » 12.11.2013 0:15

Löydät sen vaikka emc24.fi sivulta. Onko kellään tietoa, että meneekö drd mallin linkkujousitus heittämällä normi senda malliin, vai eroaako runko?
IDask
Liittynyt:
2.9.2013 9:57
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut IDask » 12.11.2013 11:02

Onko derbi senda sm 50 2010 mallissa rajoitettu cdi?
kalle65
Liittynyt:
9.11.2013 11:40
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut kalle65 » 12.11.2013 23:03

Tällä hetkellä mulla 14-62 välit ja kulkee sen 74km/h ja kiihtyy jo aika reippaasti mutta kannastaisko muuttaa välejä johonkin suuntaan jotta menis suunnnillee 65
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 13.11.2013 10:22

Kyllä ärsyttää oma tyhmyyteni.

Ostetut ketjut liian lyhyet, niin totesin että eikös jos vaihdan rattaat pienempiin niin ketjuhan riittää silloin? Turhaa nyt uusia ketjuja ostaa kun rattaatkin vois jo vaihtaa :lol:

Mitkä on samalla suhteella ku 14/65? Eikös samoihin ominaisuuksiin pääse 12/55 rattailla? Suhdeluku on osapuilleen sama, 14/65=0,215 ja 12/55=0,218 tai jopa 11/55=0,2? Ketjut kuitenkin reippaat 4 lenkkiä liian lyhyet.

Ois ehkä hieman hienostuneemman näkönen kun ei ole sitä hemmetin isoa kiekkoa takana :D
Brääm Brääm ja baanalle :D
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.11.2013 18:42

http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php
tuolta kokeilemaan erilaisia välityksiä.

mitä luulette, et saanko 100km/h rikki viilatulla vakiopytyllä, gianellilla ja 12/48 välityksillä? :D
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 13.11.2013 20:41

No joo täydennänpä vielä kysymystäni, kyllä osaan laskea ilman laskuria huippunopeudet, mutta lähinnä ketjujen, rattaiden ja koneen käyttöikää ajatellen, vaikuttaako lainkaan?
Brääm Brääm ja baanalle :D
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.11.2013 20:57

ei niissä pitäisi olla mitään merkittävää eroa kestävyyteen tai ollenkaan.
(korjatkaa, jos olen väärässä)
razor15
Liittynyt:
16.10.2011 14:33
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut razor15 » 15.11.2013 23:36

Röpöttä puol kaasulla ja siitä eteenpäi. Ei jaksa kiertää loppuun asti röpöttämisen takia. Huiput n. 63km/h
Pääsuutin 85 (kokeiltu75), neula keskellä.
Viriä on Arrow, rajoittamaton cdi, 13/70.
Ennen kesälomaa kulki sen ~85 ja Pääsuutin oli 75. Nyt tuorevoitelu on otettu pois käytöstä ja seokset 3% luokilla.
Pitäisikö kokeilla vielä isommalla suuttimella vai pienemmällä? Vai neulan asentoa vaihtaa? Vai mistä kannattaisi lähteä säätämää? Olisiko kenelläkää kokemusta tai vinkkejä?:)
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 16.11.2013 21:06

Eikös se hyvä seos-suhde ollu 2,5% eikä 3%? Ja kannattaa vaikka ilmanputsari puhdistaa ja kaasutin myös.

Ilman kosteus vaikuttaa erittäin paljon, ja nyt on kyllä ainankin täällä päin suomea aamut kosteita olleet.

Aloittaisin kyllä putsaamisesta jos on aiemmin toiminnut tuolla seos-suhteella hyvin.
Brääm Brääm ja baanalle :D
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 17.11.2013 9:23

Kokeileppas vaikka kasikymppisellä suuttimella, pääsuuttimestahan se on kiinni kun täyskaasulla röpöttää. Ja tota öljyn määrää vois vähän pienentää, tosiaan tuo 3% on mopolle ehkä tarpeettoman suuri..
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 17.11.2013 11:35

Ja vielä semmoinen että katoppa CDI-boksin piuhat. Monet sekottaa röpöttämisen ja pätkimisen. Röpöttäminen pätkii ns. pehmeästi, kun taas sähköistä johtuva pätkiminen usein on ns. terävää. Toki riippuu aina kokoonpanosta, mutta näin ainankin Metran kanssa :)
Brääm Brääm ja baanalle :D
razor15
Liittynyt:
16.10.2011 14:33
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut razor15 » 17.11.2013 16:08

Eilen tuli kokeiltua rajoittavalla cdillä ja sillä toimii hyvin. Ei pätki tai mitää eli vika siis cdissä? Mitä pitäisi tehä tolle rajoittamattomalle cdille?

Viime kevään ei ollu mitää ongelmaa ja sit laitoin derbin osii ja nyt pätkii tolla rajoittamattomalla cdillä muttei rajoittavalla.
jamppa123
Pyörä:
Derbi X-Race sm -06
Liittynyt:
2.7.2010 14:24
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut jamppa123 » 17.11.2013 18:07

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/7173 vai https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/7172 mitä eroa nuila on siis kumpi on parempi l rohviili vai normaali mäntä?
ei riemulla rajaa, kun Derbillä kumi palaa
Mikke98
Liittynyt:
17.11.2013 14:04
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Mikke98 » 17.11.2013 21:34

Terve,

Onko tuota sylinteriä pinnoitettu mitenkään vai voiko hoonata? pitäisi olla kai vakio sylkkä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista