DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Pruutti
Liittynyt:
24.10.2019 1:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pruutti » 20.3.2020 0:47

Moi! Laiton joku aikaa sitteen riejuun detsistä otetut moricin sähköt. Niissä ilmeni vikaa että antaa kipinää ensimmäisellä ja toisella polkaisulla, mutta sitten kipinä loppuu. Parin sekunnin odottelun jälkeen tulee taas parin polkaisun ajan kipinää. Staattori, puola, tulpanjohto, tulpanhattu ja puola vaihdettu. Cdi testattu toimivaksi toisessa detsissä. Tappokatkaisijat yms pois päältä. Osaisko joku neuvoa mistä lähtisin vikaa hakemaan? Luultavasti johtosarjasta, kun ei noita sähköosia oikein enempää oo, mutta mikä siellä voisi olla pielessä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.3.2020 10:50

Lähtisin liikkeelle putsaamalla maadoituspisteet.

Samanlaisen vian kanssa tullut joskus ihmeteltyä. Vikaa ei koskaan löytynyt.
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 31.3.2020 23:41

Moro. Miten vaihdetaan deeteeseen jarruvalokytkin taakse ku ei itellä oo ollu semmosta ja nyt tarttes laittaa? Oon yrittäny ettii netistä mutta ei mitää löydy ja ku en ees tiiä miltä semmonen näyttää vakiona. Oisko kellään ohjeita ja linkata jotai kytkintä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 1.4.2020 9:12

Se kuulu olla jarrusylinterin banjopultissa, sen lie joku vaihdanut tavalliseksi.
Eli tällainen. En ole ihan varma onko tässä oikea kierre, mutta uskoisin.
Eli ruuvaat pultin irti ja laitat tuon tilalle, uusilla mukana olevilla tiivisteillä. Sit jarrun ilmaus ja johdot kiinni.
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 1.4.2020 9:20

Malagutisti kirjoitti:Se kuulu olla jarrusylinterin banjopultissa, sen lie joku vaihdanut tavalliseksi.
Eli tällainen. En ole ihan varma onko tässä oikea kierre, mutta uskoisin.
Eli ruuvaat pultin irti ja laitat tuon tilalle, uusilla mukana olevilla tiivisteillä. Sit jarrun ilmaus ja johdot kiinni.






Kiitos paljon
Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 15.4.2020 13:56

Tuleeko Puolalle muita johtoja kuin maajohto joka haarautuu kahteen ja yksi johto puolan pohjaan kiinni. Uskaltaako kokeilla kipinää?
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 15.4.2020 15:17

Ylpeä detsinomistaja kirjoitti:Tuleeko Puolalle muita johtoja kuin maajohto joka haarautuu kahteen ja yksi johto puolan pohjaan kiinni. Uskaltaako kokeilla kipinää?


En ole ihan varma nyt en pääse katsomaan kun ei ole mopo kotitallissa. Kattelen ku pääsen taas räpeltämään
Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 15.4.2020 16:34

Uskaltaako kokeilla? Voiko kärähtää tai jotain?
Kaekopoeka
Liittynyt:
29.4.2020 14:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kaekopoeka » 29.4.2020 14:51

Mihin tuo detsin vakioputkesta lähtevä hukkaputki pitäs kytkeä, jos ei ole sitä vakioilmanputsaria. Pitäskö se johtaa patentilla tarvikeputsariin?

Vai antaa olla tukittuna?
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 5.5.2020 21:25

Mikähän on detsissä ku 1 vaihteella liukuu eteenpäin mutta kun laittaa lisää kierroksia niin ei liu'u? Öljyt on vaihdettu ja pajalla käskin tarkistaa kytkinlevyt ja vaihtamaan jos tarvitsee. Ei tarvinnut vaihtaa. Osaako kukaan sanoa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.5.2020 9:21

Mitkä öljyt? Ei irroita kunnolla ja siksi liukuu. Myös kytkinkruunun hakkaumat voi aiheuttaa.
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 6.5.2020 9:35

Malagutisti kirjoitti:Mitkä öljyt? Ei irroita kunnolla ja siksi liukuu. Myös kytkinkruunun hakkaumat voi aiheuttaa.



Okei. Mitäs sitten pitäisi tehdä, jos se johtuu tuosta?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.5.2020 9:58

No ihan ekana että mitä öjyä sinne nyt on laitettu????

Hakkaumat voi viilata pois. Ne erottaa jo ihan täyttökorkkia avaamalla.
Laurisuominen
Liittynyt:
22.3.2019 22:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laurisuominen » 6.5.2020 10:33

Malagutisti kirjoitti:No ihan ekana että mitä öjyä sinne nyt on laitettu????

Hakkaumat voi viilata pois. Ne erottaa jo ihan täyttökorkkia avaamalla.




Okei. Öljyistä ei oo tietoa. Vein mopon pajalle koska olen vain kuullut että kytkinlevyjä ei kannata vaihtaa jos ei ole kokemusta. Kuulemma ei niitä tarvinnut vaihtaa, ja sanoi perään että vaihtoi öljyt. Pitää varmaankin tänään käydä kysymässä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.5.2020 16:51

Joillain öljyillä tahtoo kytkin pitää liikaa. Vaijeria vois koittaa kiristää ellei jo ole liian tiukalla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista