Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut vanadium » 6.4.2012 17:47

dome96 kirjoitti:Moro!

Onko vaikea modata hussen takakatteet ja lippa vanhanmallin detsii/limittiin.
Esim. onko penkkiä leikattava ja jne.
Siinä kuva miten meinasin pistää itselleni jos saisin neuvoja/apuja
http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/12 ... aafc61.jpg
kiitos :)

Takahäkki vaatii muokkausta että penkinjatke istuu kunnolla. Helpoin tapa taisi olla pätkästä laikkakoneelle penkin jälkeen takahäkistä loput pois ja hitsata sirompaa häkkiä perään. Penkkiä kannattaa kaventaa reilusti,vakiona penkki tosi leveä ja hussen katteet melko kapeat :) Myös sivukatteille joutuu hitsailemaan runkoon uudet kiinnikkeet. sivukatteet vaativat pientä modailua että saa istumaan hyvin.

jami94 kirjoitti:joo, oli löysällä kone :D toinen kysymys, paljonko kulukee 70cc airsalilla, isommalla kaasarilla ja muilla hilppeillä? välit on 13-52.


Putkesta,kaasarista ja kaikesta muusta riippuen 95-110km/h.
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Mömmis » 6.4.2012 19:44

WaiGou kirjoitti:Tietääkö kukaan onko näissä muuttunu moottori yhtään verrattuna uuempiin am6 koneisiin? :nolo:
Ku tuossa tulossa -99vm x-limitin kone joka o leiponu, nii kiinnostas tietää meneekö -03vm ja ylöspäin pytyt heittämällä vai että pitääkö alkaa metsästämää jostain siihe sopiva pytty? :roll:

Moottorina toimii siis Minarellin AM6. Kone eroaa vanhemmista 98-03 moottoreista siten, että koneen kytkin- ja magneeton koppa on erilainen, sekä näissä uudemmissa koneissa kiertokangen alapäänlaakeri on suurempi, mikä parantaa kestävyyttä
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
jami94
Liittynyt:
25.3.2010 19:21
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut jami94 » 8.4.2012 11:46

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=707-SA70
Sakkohan tuommosta pitenkään kiinni tähän vahemman mallin detsiin?
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Mömmis » 8.4.2012 12:52

Ei.
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Liittynyt:
26.6.2010 21:35
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut xxxxxxxxxxxxxxxxx » 8.4.2012 20:04

Joo, alkaa tossa sexlimitissä olemaan toi penkki aika... ajan hampaan syömä. Onko kukaan verhoillu itse uudestaan? Apu olisi erittäin tarvittavaa (esim. materiaalit, saumat?)

Tähän voisi myös kysyä tämmöstä; mitäs tulppia te tässä käytätte? Entäpä lämpöarvoja? (Koneena itelläni joku genericin am6, ei pitäisi perustekniikaltaan erota oikein mitenkään)
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Mömmis » 8.4.2012 21:17

Verhoilijalla jos käytät hintaa tulee paikasta riippuen 50-200e. Itse saat tekonahan n.20e ja sitten se semmonen rautanitoja mikä on tehokkaampi (oikea nimi ei tule nyt mieleen) niin sillä laitat sen kiinni.
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Mömmis » 10.4.2012 15:19

Tietääkö kukaan millaisella modauksella derbin iskari menee vanhempaan limittiin/detsiin?
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
H3NKK@
Liittynyt:
31.10.2010 22:07
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut H3NKK@ » 10.4.2012 15:33

Mömmis kirjoitti:Tietääkö kukaan millaisella modauksella derbin iskari menee vanhempaan limittiin/detsiin?


menee suoraan kuhan laittaa muutaman prikan väliin,itselläni on derbin takaiskari detsissä.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Liittynyt:
26.6.2010 21:35
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut xxxxxxxxxxxxxxxxx » 10.4.2012 17:20

Itsellä meni ihan heittämällä kiinni, ilman minkäälaista modaamista.
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ernski » 11.4.2012 6:25

Aleksitus kirjoitti:Joo, alkaa tossa sexlimitissä olemaan toi penkki aika... ajan hampaan syömä. Onko kukaan verhoillu itse uudestaan? Apu olisi erittäin tarvittavaa (esim. materiaalit, saumat?)

Tähän voisi myös kysyä tämmöstä; mitäs tulppia te tässä käytätte? Entäpä lämpöarvoja? (Koneena itelläni joku genericin am6, ei pitäisi perustekniikaltaan erota oikein mitenkään)


itellä br8es (iridium) ollu vakion sekä kurittoman putken kanssa ja viri cdi,muute vakio
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
jami94
Liittynyt:
25.3.2010 19:21
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut jami94 » 11.4.2012 11:24

E i kellään ois myydä vasentatakakatetta ja takalippaa?
sapuli
Pyörä:
Mbk X-Limit
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
20.8.2009 18:09
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut sapuli » 11.4.2012 16:00

limitistä meni kaasuvaijeri pokki :| . näissä on semmonen vaijeri mikä haarautuu tankin alla öljypumpulle ja kaasarille. jos tilaan esim spareweeliltä vaijerin niin tuleeko mukana tuo koko vaijeri mikä myös haarautuu.
vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut vanadium » 11.4.2012 20:49

Aleksitus kirjoitti:Joo, alkaa tossa sexlimitissä olemaan toi penkki aika... ajan hampaan syömä. Onko kukaan verhoillu itse uudestaan? Apu olisi erittäin tarvittavaa (esim. materiaalit, saumat?)

Tähän voisi myös kysyä tämmöstä; mitäs tulppia te tässä käytätte? Entäpä lämpöarvoja? (Koneena itelläni joku genericin am6, ei pitäisi perustekniikaltaan erota oikein mitenkään)


Nahkaksi kannattaa kangaskaupasta käydä ostamassa keinonahkaa. Näissäkin hieman eroa,kannattaa mainita myyjälle mihin käyttöön on tulossa. Penkin saa verhoiltua yhdellä palasella ilman sen kummempia saumoja. Vinkkinä mainitsen,että nahkaa kannattaa lämmittää varovasti esim. kuumailmapuhaltimella tai hiustenkuivaajalla,venyy paremmin ja ei tule niin herkästi ryppyjä. Myös kunnon nitojan tuohon tarvitsee,että niitit tarttuvat penkin muovirunkoon.

Tulppana menee perus Br8es.
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Ernski » 11.4.2012 23:30

sapuli kirjoitti:limitistä meni kaasuvaijeri pokki :| . näissä on semmonen vaijeri mikä haarautuu tankin alla öljypumpulle ja kaasarille. jos tilaan esim spareweeliltä vaijerin niin tuleeko mukana tuo koko vaijeri mikä myös haarautuu.


tulee mut noi tarvikelaatuset vaijerit ei välttämättä kauaa kestä ku itel kesti 2 päivää ja haarottimen sisältä vaijerista lähti nuppi irti :)
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
donggikonggiman
Liittynyt:
29.10.2009 14:07
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut donggikonggiman » 16.4.2012 11:23

meneekö tähän kyseiseen mopoon esim. paiolin keula suoraa vai pitääkö muokata ? Tai joku muu mikä on vähä (kestävämpi) kuin vakio ? :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista