Beta RR-50

kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.11.2012 9:08

Mikä helvetti siinä on että mopopuolella aina nimenomaan tässä betamiesten triidissä saadaan nauttia jatkuvasti näistä testosteronin tuoksuisista kukkotappeluista? Yleensä tälläinen sonta on kevaripuolella.

Heittäkää niitä jäitä hattuun ja ihan kaikessa rauhassa pojat,
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
ttomidi
Pyörä:
Beta RR Motard 50 TRACK 2012
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
29.8.2012 15:23
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut ttomidi » 2.11.2012 16:39

asiallista toimintaa moderaattorilta , kiitos!
ttomidi
Pyörä:
Beta RR Motard 50 TRACK 2012
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
29.8.2012 15:23
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut ttomidi » 3.11.2012 21:19

suosittelen lamin-x kalvoa ajovalon päälle ;)
kuvia galleriassa
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 4.11.2012 0:06

Tuleeks se kalvo siihe etuvalon etee vai sinne niiku lampun sisää? ja paljo sellane maksaa?

Jees nyt menee betalla keulaa ja hyvin ku on kuriton ;) tänää tuli vedettyä melkee kilventelineelle, en kehtaa vetää sille ku se joko menee paskaks tai sit tökkää ja pannutan joten laittelin siihe sellasen pienen palan muovia joka niiku pidens sitä lippaa 5cm :)
ttomidi
Pyörä:
Beta RR Motard 50 TRACK 2012
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
29.8.2012 15:23
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut ttomidi » 4.11.2012 1:40

Suoraan ajovalon päälle laitettavakalvo.
Myös tosi helppo asentaa ;)
Hintaa on suurinpiirtein parikymppiä , kannattaa käydä jostain autofiksaus liikkeestä kyselemästä tai tilaa netistä :D
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 4.11.2012 2:17

Se muovi ei oo kovinkaan pitkäikäinen ratkaisu, jotain peltiä sen pitäs olla.. Jos siis tarkoitus että se pysyisi vähän useemmankin raapaisun. Toki lumet kun tulee taas niin ei paljon keulaa nostella...

Ja motonetista löytynee jotain kalvoja, en oo ihan satavarma onko just tuota, mutta vastaava. En kyllä tiiä onko tosta kalvosta nyt loppujenlopuks muuta iloo, kun suojaa naarmuilta?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 4.11.2012 13:03

Joo siis ei ollu mikää suunniteltu juttu, tuli vaa yhel parkkiksel keulies mielee et tarvis jotai mihi raapasta ja sit kaveri anto palan pulloo ja teipattii kii, et mielessä ei ollu mikää pitkäaikainen ratkaisu.
ttomidi
Pyörä:
Beta RR Motard 50 TRACK 2012
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
29.8.2012 15:23
Re: RE: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut ttomidi » 4.11.2012 13:04

Gogge kirjoitti:Se muovi ei oo kovinkaan pitkäikäinen ratkaisu, jotain peltiä sen pitäs olla.. Jos siis tarkoitus että se pysyisi vähän useemmankin raapaisun. Toki lumet kun tulee taas niin ei paljon keulaa nostella...

Ja motonetista löytynee jotain kalvoja, en oo ihan satavarma onko just tuota, mutta vastaava. En kyllä tiiä onko tosta kalvosta nyt loppujenlopuks muuta iloo, kun suojaa naarmuilta?


kyllä saattaa motonetistä löytyä.
Kyllä sininen ajovalo on hienompi ku normaali , ei se minulla suojaamisen takia siinä ole ;)
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 4.11.2012 13:41

Sama efekti oikeastaan, jos vaihtaa polttimon joksikin xenon-lookiksi tmv. 5€ noin ja kannattaa hommata ihan suosiolla tehokkaampi..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Aap- » 4.11.2012 14:59

NaxHax kirjoitti:Jees nyt menee betalla keulaa ja hyvin ku on kuriton ;) tänää tuli vedettyä melkee kilventelineelle, en kehtaa vetää sille ku se joko menee paskaks tai sit tökkää ja pannutan joten laittelin siihe sellasen pienen palan muovia joka niiku pidens sitä lippaa 5cm :)

Vitut tommosia patentteja ku kilpee katuun! ;)
http://www.motot.net/galleria/kuva160073/
Kkimi_
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.4.2012 19:43
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Kkimi_ » 4.11.2012 17:17

Kirjotan nyt tylsyyttäni vaikka ketään ei kiinnostaisi. Modet poistakoon jos ei sovi tänne. Ajattelin vähän kertoa betastani.

Joo, eli tämän kaunokaisenhan kävimme ostamassa Tuusmotorilta helmikuussa. Aluksi kävimme pariinkin otteeseen kattomassa ennenkuin tein päätöksen. Parin kerran jälkeen tuli fiilis, että tää on se mopo minkä haluan. Kaupat tuli tehtyä sitten ja mopon hinnaksi tuli 3590€. Mopoa ei saanut heti mukaan. 15 helmikuuta käytiin sitten hakemassa Beta Tuusmotorilta ja sillon oli kyllä mahtava fiilis kun iskä toi pakettiautolla Betan kotiin. Mopo talliin ja sitten vaan odottamaan innolla kevättä.
Kuva
Kuva

No sitten koitti kevät. Kortin sain 17.4 ja tottakai heti oli lähettävä tien päälle samana päivänä. Se fiilis ja "vapaus" kun ekan kerran hyppäät pyörän selkään ja lähdet ajelemaan, vaikka kyseessä onkin vain mopo. No sitten siinä kevään mittaan, aika lyhyessäkin ajassa ajoin sen 500km eli sisäänajon. Edessä oli eka huolto mikä sujui niin kuin pitikin ja samassa vaihdettiin pääsuutinta isommaksi.

Siinä sitten vähän päälle 500km:n jälkeen alkoi kyllä toi vakiolla köröttely riittää. Aluksi sitä ei edes huomannut kuinka laiska tämä mopo on vakiona, mutta ajan myötä rupesi tympimään kun ei mihinkään kulkenut. Päätin sitten virittää, tai tässä tilanteessa piristää mopon kulkupuolta. Aluksi ostin Helge67 nimiseltä käyttäjältä peltikurin jossa oli 23mm kokonen reikä. Peltikuri ei oikein vastannut odotuksiani koska mopo kulki liikaa. Päätin sitten nakata peltikurin hyllylle ja taittaa kurin prikkaa. Kurin prikkaa taittamalla ja suuttimen vaihdolla sain betan kulkemaan about 60km/h joka oli juurikin se ihannenopeus jota hain. Myöhemmin kävin vielä ostamassa 10p rattaan eteen parantamaan kiihtyvyyttä.

Kesä meni ajellessa ilman mitään suuria vikoja, mitä nyt kerran kaaduin ja putkeen tuli naarmuja, ei sen pahempaa. Kesän loppussa mittarissa oli about 3200km. Mopo oli toiminut tähän asti todella hyvin ja ongelmitta, mutta sitten eräänä iltana Allrightin miitin jälkeen koko mopo pimeni. No vitutushan oli suuri juuri silloin, mutta ei auttanut kuin ajaa kotiin ilman valoja ja varata huolto. No sitten mopo vietiin huoltoon ja Tuusmotorin "asiantunteva" porukka rupesi sitten tutkimaan, että missä mättää ja 3 päiväähän siinä meni että he löysivät vian, nimittäin alakäämi oli palanut. Ei kuin alakäämiä tilaamaan maahantuojalta. Maahantuojallahan ei tunnetusti ole tälläsiä osia varastossa joten he joutuivat tilaamaan alakäämin italiasta asti. En nytten muista kauan osan saamisessa kesti, mutta mopo oli huollossa about 3 viikkoa :)

Random kuva kesältä
Kuva

Koitti syksy ja ajot vain väheni ja väheni, pikku hiljaa rupesi intokin ajamiseen mennä kun oli niin kylmää ja sateista jatkuvasti. Viimesen kerran ajoin tänä vuonna 1.11. Mittarissa on nytten reilu 4000km joka on mielestäni ihan suht paljon yheltä kesältä.

Tänään sitten pistin mopon talviteloille, vähän haikein fiiliksin, koska voi olla että ajot on ajettu betalla jos saan kevarin ensi vuonna.

Pari viikkoa sitten
Kuva
Kuva
Tänään
Kuva
Viimeksi muokannut Kkimi_ päivämäärä 1.3.2013 19:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gooby » 4.11.2012 17:26

Ihan hyvä ja mielenkiintoinen teksti, mutta varmaankin sopisi paremmin tähän topiicciin: viewtopic.php?f=19&t=83239 ;)
Kkimi_
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.4.2012 19:43
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Kkimi_ » 4.11.2012 17:59

No ajattelin kyllä totakin mut ajattelin kummiski pistää tänne :D
Pixs
Liittynyt:
25.3.2011 23:33
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Pixs » 4.11.2012 18:55

nuo 2012 betat on iha saatanan hienoja :)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut kossusukka » 4.11.2012 20:33

Aika jännä että tuusmotorilta joutuivat tilaamaan niin kaukaa käämit. Millanen alakäämistö noissa uusissa Betoissa on, kellään kuvaa? Ennen niissä ainakin oli ihan tavallinen Ducati 85W alakäämistö mitä saa tarvikkeena jokapuljusta pirun halvalla.

Tosin jos niissä vieläkin sama on, niin alkuperäinen tuskin uudelleen hajoaa ihan vähään aikaan ja jos hajoaa niin pyörässä jotain muuta vikaa on varmasti. Yleensä nuo orkkisosat kestää ihan tolkuttomasti pitempään kuin tarvikkeet.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista