Jönsky
- Pyörä:
- Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
- Paikkakunta:
- Kerimäki
- Liittynyt:
- 24.6.2008 17:44
Elikkä tänne keskustelua kaikista Solifereista.
Esajuppeli
- Pyörä:
- Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 21.2.2010 12:31
Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?
PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.
Hiltune
- Pyörä:
- Suzuki TS -00
- Paikkakunta:
- Lieksa
- Liittynyt:
- 22.6.2007 13:58
Ei se taida vielä nuilla vireillä niin kovaa mennä. Ja muista ettet laita liian pitkiä välyksiä tai muuten se ei vaihda vaihdetta.
specialisti
- Pyörä:
- Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 9.2.2005 20:57
Esajuppeli kirjoitti:Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?
Kaksi keskipakoiskytkintä löytyy. Toimivat siis samalla periaatteella, kun esim. moottorisahan kytkin. Useimmissa skoottereissa on variaattori, joka eroaa toiminnaltaan täysin keskipakoiskytkimestä.
Esajuppeli kirjoitti:PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.
Ei ehkä ihan tuosta vaan mutta melko pienellä vaivalla mahdollista. Sylinteri on itsessään aika kuristava, joten siitä ei hirveästi revitä. Oma ex-exportti kulki giannellin yleisteharilla ja madalletulla kannella n.55km/h tasaisella. Vääntö oli hyvin heikko. Asiaan varmasti olisi auttanut n.14mm kaasari. Lisäksi automaattivaihteisto vaihtoi 2:lle liian alhaisilla kierroksilla, joten kiihtyvyys oli mitä oli...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Braindead
- Pyörä:
- Tunturi City Puch vm. ??
- Paikkakunta:
- Raahe
- Liittynyt:
- 8.7.2006 21:31
Esajuppeli kirjoitti:Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?
PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.
Ei sitä kannata lähteä sen kummemmin virittelemään, alakerta ei kestä. Nimenomaan tuo kakskytkin järjestelmä on automaatti tomoksen heikko lenkki. Virittäessä alkaa kytkin luistamaan, joten en suosittele kauheana panostamaan viritysosiin. Tietenki joku säätösuutin siihen vakio encarviin on ihan suositeltavaa, mutta esim sylinterin viilaamista tai vaihtoa parempaan en suosittele.
Vanhan moottorin kulutusosien uusimisella saa vedot ihan mallilleen ja sitte ku vielä laittaa sen säätösuuttimen niin pitäs kulkea ihan tarpeeksi. Kannen laskukin vois olla ihan hyväksi ja sytytys ennakkoa lisäämällä vois saavuttaakkin sen 50-55 km/h. Välitykset tais kans muistaakseni olla melko pitkät tossa Exportissa vakiona, joten isompaa rissaa taakse niin se saattaa saavuttaakkin koneen täyden potenttiaalin maantiellä.
specialisti
- Pyörä:
- Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 9.2.2005 20:57
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Buuhiz-
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- perniöcity
- Liittynyt:
- 28.12.2008 20:01
Meillä on tuollainen Solifer SM82, jonka kaivoin tänään esille. putsasin kaasarin ja pistin uudet bensat, lähti ekalla käymään. Kummallinen vika vaan, kun on käynyt noin 5-10 sekuntia, se sammuu yhtäkkiä, boobooboo ja siihen sammuu. Kipinää ja bensaa tulee kyllä. Tulppana NGK:n BP6HS. Mikä siis mahdollisesti vikana?
Stuntriding Is Not A Crime!
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Kaikki sytkäosat vaihtoon, eli sytytyspuola, konkka ja kärjet.
super1
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 16.7.2004 0:09
Ainakin tulppa vaihtoon. Ite olen todennu Boschin tulpan parhaaksi Tomokseen. NGK:t ja Densot ei ole mulla ainakaan kestäny.
Genehamu
- Pyörä:
- Generic Trigger X 50
- Liittynyt:
- 5.7.2010 2:38
Eikös noissa solifereissa oo tuo NGK B7HS ? serkulla on solifer sm kasivitosessa se.. ja meijän sollessa kans.
Hartsa__
- Pyörä:
- rieju spike -09
- Paikkakunta:
- Pertteli
- Liittynyt:
- 16.1.2006 18:34
Mites tuo sytytys ennakko säädetään kun en oikeen ymmärrä muuta kun että kipinän pitää tullaa 2mm ennen yläkolon kohtaa....
Myynnissä Mankin ja PV:n osia!
kysykää yv:llä!
solifer sm 86
- Pyörä:
- solifer sm ja jincheng manki
- Paikkakunta:
- vieremä
- Liittynyt:
- 6.3.2011 23:08
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 31.8.2011 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Korjattu linkki.
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)
Solifer TS 50 S
- Liittynyt:
- 25.9.2011 10:09
Moro! Eli tietäskö kukaa mitkä on vakio välitykset solifer ts 50 s:älle?? Solifer sm:ämmässä on 10/35 nii onko tos samat vai?
kiiwi_h
- Pyörä:
- Keeway hurricane
- Liittynyt:
- 3.11.2010 18:48
Tänää raahasin tallista Solifer Exportin vm. 65. Otin pytyn ja männän irti. Mäntä oli ohipuhaltanut tummunu joka sivulta. Sylinteri on vissiin kerran porautettu joskus kauan sitten. Elikkäs mistä saisi uusia mäntiä ja sylintereitä? Ton sylinterin vois kyllä porauttaa tai hoonauttaa niin sais toiminta kuntoisen. Mites onko normaalia että nuo iskee kipinää jonku 1s välein ku pyörittää konetta eikä jatkuvasti. En pyörittänyt mitään himo vauhtia polkemalla vaan käellä tasaisesti.
solifer sm 86
- Pyörä:
- solifer sm ja jincheng manki
- Paikkakunta:
- vieremä
- Liittynyt:
- 6.3.2011 23:08
voimakoneelta löytyy kaikenlaista exportti ja muita solikka osia:
http://www.elisanet.fi/voimakone/solifer.htm
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista