Solifer - Kaikki mallit

Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut Jönsky » 27.10.2010 9:52

Elikkä tänne keskustelua kaikista Solifereista.
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 2.12.2010 12:22

Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?

PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.
Hiltune
Pyörä:
Suzuki TS -00
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
22.6.2007 13:58

ViestiKirjoittanut Hiltune » 2.12.2010 16:50

Ei se taida vielä nuilla vireillä niin kovaa mennä. Ja muista ettet laita liian pitkiä välyksiä tai muuten se ei vaihda vaihdetta.
http://www.moottorit.net
! Katso ilmoitukseni !
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 2.12.2010 16:51

Esajuppeli kirjoitti:Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?


Kaksi keskipakoiskytkintä löytyy. Toimivat siis samalla periaatteella, kun esim. moottorisahan kytkin. Useimmissa skoottereissa on variaattori, joka eroaa toiminnaltaan täysin keskipakoiskytkimestä.

Esajuppeli kirjoitti:PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.


Ei ehkä ihan tuosta vaan mutta melko pienellä vaivalla mahdollista. Sylinteri on itsessään aika kuristava, joten siitä ei hirveästi revitä. Oma ex-exportti kulki giannellin yleisteharilla ja madalletulla kannella n.55km/h tasaisella. Vääntö oli hyvin heikko. Asiaan varmasti olisi auttanut n.14mm kaasari. Lisäksi automaattivaihteisto vaihtoi 2:lle liian alhaisilla kierroksilla, joten kiihtyvyys oli mitä oli...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 16.1.2011 20:02

Esajuppeli kirjoitti:Mitenkä tuossa Solifer Export Automatissa toimii vaihteisto? Soliferian sivuilla lukisi, että olisi kaksi keskipakoiskytkintä. Osaako kukaan selittää tarkemmin? Toimiiko kuten skootterissa?

PS. Saako tuommoista Automatia kulkemaan helposti noin 60km/h? Vaihtamalla esim. putken/isomman kaasarin.


Ei sitä kannata lähteä sen kummemmin virittelemään, alakerta ei kestä. Nimenomaan tuo kakskytkin järjestelmä on automaatti tomoksen heikko lenkki. Virittäessä alkaa kytkin luistamaan, joten en suosittele kauheana panostamaan viritysosiin. Tietenki joku säätösuutin siihen vakio encarviin on ihan suositeltavaa, mutta esim sylinterin viilaamista tai vaihtoa parempaan en suosittele.
Vanhan moottorin kulutusosien uusimisella saa vedot ihan mallilleen ja sitte ku vielä laittaa sen säätösuuttimen niin pitäs kulkea ihan tarpeeksi. Kannen laskukin vois olla ihan hyväksi ja sytytys ennakkoa lisäämällä vois saavuttaakkin sen 50-55 km/h. Välitykset tais kans muistaakseni olla melko pitkät tossa Exportissa vakiona, joten isompaa rissaa taakse niin se saattaa saavuttaakkin koneen täyden potenttiaalin maantiellä.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 29.1.2011 22:38

Tuo on siis sama mopo, kun automaatti Solifer: http://www.youtube.com/watch?v=m9LbdnVS ... re=related :)

Tuossa sama masina, kun SM:ssä: http://www.youtube.com/watch?v=-XoENZbmLug
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Buuhiz-
Pyörä:
Yamaha DT
Paikkakunta:
perniöcity
Liittynyt:
28.12.2008 20:01

ViestiKirjoittanut -Buuhiz- » 18.3.2011 23:03

Meillä on tuollainen Solifer SM82, jonka kaivoin tänään esille. putsasin kaasarin ja pistin uudet bensat, lähti ekalla käymään. Kummallinen vika vaan, kun on käynyt noin 5-10 sekuntia, se sammuu yhtäkkiä, boobooboo ja siihen sammuu. Kipinää ja bensaa tulee kyllä. Tulppana NGK:n BP6HS. Mikä siis mahdollisesti vikana?
Stuntriding Is Not A Crime!
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 18.3.2011 23:25

Kaikki sytkäosat vaihtoon, eli sytytyspuola, konkka ja kärjet.
super1
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
16.7.2004 0:09

ViestiKirjoittanut super1 » 28.3.2011 19:30

Ainakin tulppa vaihtoon. Ite olen todennu Boschin tulpan parhaaksi Tomokseen. NGK:t ja Densot ei ole mulla ainakaan kestäny.
Genehamu
Pyörä:
Generic Trigger X 50
Liittynyt:
5.7.2010 2:38
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut Genehamu » 1.7.2011 20:23

Eikös noissa solifereissa oo tuo NGK B7HS ? serkulla on solifer sm kasivitosessa se.. ja meijän sollessa kans.
Hartsa__
Pyörä:
rieju spike -09
Paikkakunta:
Pertteli
Liittynyt:
16.1.2006 18:34
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut Hartsa__ » 26.8.2011 16:40

Mites tuo sytytys ennakko säädetään kun en oikeen ymmärrä muuta kun että kipinän pitää tullaa 2mm ennen yläkolon kohtaa....
Myynnissä Mankin ja PV:n osia!
kysykää yv:llä!
solifer sm 86
Pyörä:
solifer sm ja jincheng manki
Paikkakunta:
vieremä
Liittynyt:
6.3.2011 23:08
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut solifer sm 86 » 31.8.2011 22:06

Siinäpä sitä:Soliferian tietopankki
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 31.8.2011 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Korjattu linkki.
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)
Solifer TS 50 S
Liittynyt:
25.9.2011 10:09
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut Solifer TS 50 S » 25.2.2012 15:08

Moro! Eli tietäskö kukaa mitkä on vakio välitykset solifer ts 50 s:älle?? Solifer sm:ämmässä on 10/35 nii onko tos samat vai?
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 15.4.2012 21:08

Tänää raahasin tallista Solifer Exportin vm. 65. Otin pytyn ja männän irti. Mäntä oli ohipuhaltanut tummunu joka sivulta. Sylinteri on vissiin kerran porautettu joskus kauan sitten. Elikkäs mistä saisi uusia mäntiä ja sylintereitä? Ton sylinterin vois kyllä porauttaa tai hoonauttaa niin sais toiminta kuntoisen. Mites onko normaalia että nuo iskee kipinää jonku 1s välein ku pyörittää konetta eikä jatkuvasti. En pyörittänyt mitään himo vauhtia polkemalla vaan käellä tasaisesti.
solifer sm 86
Pyörä:
solifer sm ja jincheng manki
Paikkakunta:
vieremä
Liittynyt:
6.3.2011 23:08
Re: Solifer - Kaikki mallit

ViestiKirjoittanut solifer sm 86 » 19.4.2012 19:29

voimakoneelta löytyy kaikenlaista exportti ja muita solikka osia: http://www.elisanet.fi/voimakone/solifer.htm
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista