Hyvin laiska. Pitäisi saada ohjeita viritykseen ja kuristusten poistoon.
Jarkko-77 kirjoitti:Ja toi imukaulan laipan kuva näköjään meni piloille, mutta joku asiaa tunteva varmaan tosta hokaa mikä on kyseessä.
Kaasuttimen pääsuutinta kannattaa tosiaan suurentaa kun putken kuristuksia on poisteltu, aloita vaikkapa 5 kokoa vakiota isommalla. Tietopankista löytyy lisää tietoa kaasuttimen säätämisestä. Tehoputkella saa paremman kiihtyvyyden, mutta tuohon malliin ei välttämättä löydy suoraan sopivaa tehoputkea. Muokkaamalla jonkun toisen mallin tehoputki saattaisi sopia ja jos innostusta riittää, putken voi tehdä itsekin. Täällä artikkeli aiheesta ja keskustelua asiaan liittyen.Jarkko-77 kirjoitti:Mittarin neula kävi tasaisella lähes 70 km/h. Mutta vääntöä pitäisi löytää jostain lisää. Matalilla kierroksilla todella laiska.
Kuten itse huomasit, kone oireilee tietyllä tavalla käydessään laihalla. Asian huomaaminen ilman aiempaa kokemusta taas on varsin haastavaa, pitäisi tietää miten 2T-moottori toimii ollessaan optimisäädöissä. Varmin toimintamalli olisi säätää kaasutin niin rikkaalle että mopo röpöttää, jonka jälkeen ottaa aavistus laihemmalle. Liian laihan seoksen huomaaminen on hankalampaa kuin liian rikkaan. Tästä syystä yleiset ohjeet suuttimen koon suurentamisesta esimerkiksi kuristusten poiston yhteydessä ovat mielummin ylä- kuin alakanttiin.Jarkko-77 kirjoitti:Moro,
Seoksen laihuus ja rikkaus, miten sen voi todeta, on vielä vähän hakusessa.
Ja tosiaan liian laihalla seoksella on kiinnileikkaantumisen vaara ilmeisesti, että sen puoleen tämä asia olisi hyvä olla kaikilla alan harrastajilla selvillä. Että tähän kaipaisin lisää opastusta.
10-piikkinen eturatas kuulostaa kovin pieneltä, itse lähtisin ehkä mielummin suurentamaan takaratasta. Kuulopuheiden mukaan kovin pieni eturatas kuluttaa ketjuja suhteellisen nopeasti. Suuntaa antavia tuloksia rattaiden vaihdon vaikutuksesta nopeuteen voi hakea vaikkapa Soliferian rissalaskurista.Jarkko-77 kirjoitti:Takarattaassa on vakiona piikkejä 47. Eturatas vakiona on 11 piikkinen. En ole vielä saanut 10 piikkistä. Kunhan sen saan, niin testailen vähän ja sitten edessä ehkä isomman takarattaan etsiminen. Kun noi huiput 70-75km/h löytyy nyt aika herkästi pääsuuttimen vaihdon jälkeen.
Aivan oikein, useiden mopojen huolto-ohjelmassa onkin ensimmäinen vaihteistoöljyn vaihto suositeltu tehtäväksi 500-1000km ajon jälkeen.Jarkko-77 kirjoitti:Uudessa koneessa tosiaan mieluummin öljyn-kuin-öljyn vaihto pari kertaa etuajassa kuin jättää nuukuuttaan tai vaikka rahapulassa tekemättä. Olkoon sitten mopo, auto tai ruohonleikkuri...
Öljynvaihdon ( moottori tai vaihteisto ) myötä sieltä poistuu ylimääräinen metallilastu ja semmonen moska ei sitten ainakaan haittaa osien yhteentoimivuutta.