Kun kerrot viastasi, kerro selvästi millaisessa tilanteessa vika ilmeni, oletko tehnyt mopoosi jotain patentteja jotka voisivat vaikuttaa asiaan ja mitä olet jo yrittänyt tehdä. Älä myöskään unohda kertoa kokoonpanoasi, eli mitä palikkaa olet moottoriin vaihtanut!
Lue myös viestin lopussa Linkit-kohdasta löytyvä Usein kysytyt kysymykset.
Tekniset tiedot (1981-1994)
Moottori: 49,9cm3, 1-sylinterinen, 2-tahtinen, ilmajäähdytteinen
Suurin teho: 1,5Hp@4500Rpm (1,1Kw)
Suurin vääntö: 2,75Nm@3500Rpm
Vaihteet: 4 (1-N-2-3-4) (Viides vaihde saatavilla "lisävarusteena")
Tankki: 3,5L josta varatankki 0,5L
Sylinterin halkasija x iskunpituus: 41mm x 37,8mm
Puristussuhde: 7,3:1
Kaasutin: Mikuni VM12SH (12mm, laippakiinnitteinen)
Rattaat (etu/taka): 13/35
Ketjut: 420 jaolla, 88lenkkiset
Voitelu: 3% polttoaineeseen sekoitettuna
Alakerran voitelu: 6,5dl kytkinlisäaineellista öljyä, valmistaja suosittelee 20W/40
Kytkin: Märkä, 3-levyinen
Tulppa: NGK BP6ES
Sytytysjärjestelmä: Vuosimallit 81-82: Kärjellinen sytytys, Vuosimallit 83->: Kärjetön CDI
Sähköjärjestelmä: 6V, ei akkua
Sytytysennakko: 17˚+-3˚ BTDC @ 6000rpm
Etupolttimo: 6V, 15W/15W Ba20d
Takapolttimo: 6V, 3w takavalo, 10w jarruvalo
Pituus: 1415mm
Akseliväli: 960mm
Leveys: 690mm
Maavara: 125mm
Paino: 67kg
Eturengas: 3.50-8", 1,25bar
Takarengas: 3.50-8", 1,75bar
Jarru edessä: 110mm rumpujarru
Jarru takana: 110mm rumpujarru
Etujousitus: Teleskooppihaarukka, 80mm jousto
Takajousitus: Kaksoisiskunvaimentimet
Tekniset tiedot (1994-1997)
Tässä listattuna vain eroavaisuudet, eli tiedot joita ei ole mainittu, ovat samat kuin vanhemmissa malleissa.
Puristussuhde: 7,0:1
Kaasutin: Mikuni VM14SH (14mm, laippakiinnitteinen)
Rattaat (etu/taka): 14/35
Voitelu: Tuorevoitelu
Tulppa: NGK BP6HS
Sytytysjärjestelmä: Kärjetön CDI
Nippelitietoa ja mittausarvoja remontteja varten
Moottorin laakerit
Kampiakselin laakeri (kytkimen puoli): 6204 NC3
Kampiakselin laakeri (magneton puoli): 6204 C3
Kytkinakselin laakeri: 6203 C3
Vetoakselin laakeri: 6303 C3
Moottorin stefat
Kampiakselin stefa (kytkimen puoli): 26x47x7,3
Kampiakselin stefa (magneton puoli): 20x37x8
Vetoakselin stefa: 21x40x6
Vaihdepolkimen akselin stefa: 12x22x7
Käynnistyspolkimen akselin stefa: -paikka varattu-
Kytkimen käyttövivun stefa: 10x17x5
Jotain muuta moottorista (maksimiarvot, arvojen paukkuessa osien vaihtoa suositellaan)
Kannen tiivistepinnan kierous: 0,05mm
Männäntapin halkaisija: 11,980mm
Männäntapin reijän halkaisija männässä: 12,030mm
Sylinterin ja männän välys: 0,120mm
Männänrenkaiden katoskohdan välys: 0,75mm
Vaihteensiirtohaarukan ja rattaassa olevan loven välys: 0,5mm
Kytkinlevyn paksuus: 2,6mm (normaalisti 2,9mm-3,1mm)
Kytkinjousten pituus (puristamattomana): 33,7mm
Sähköt
Ensiöpuolan vastusarvo: 90-140ohm
Valopuolan vastusarvo: 0-1ohm
Runko
Keulaan öljyä: 0,55dl/pumppu, iskunvaimenninöljyä
Keulan stefat: 26x37x10.5
Aiheeseen liittyviä linkkejä
Suzuki PV - Usein kysytyt kysymykset tietopankissa
Suzuki PV artikkeli tietopankissa
Runsaasti solifertietoutta, täältä löytyy myös räjäytyskuvat moottorille. (Ks. Suzuki moottorin varaosakuvasto)
Suzuki PV Sähkökaavio
PV:n moottorin virityssylinterit - artikkeli tietopankissa
Suzuki PV:n tehopakoputket - artikkeli tietopankissa
Suzuki PV:n alkuperäinen korjaamokäsikirja
Edellinen viestiketju luettavissa täällä.
Jos sinulla on jotain hyviä ehdotuksia tähän viestiin, kuten jotain mielenkiintoisia tietoja, huolto-ohjeita tai jotain muuta, joka sopisi tähän, ehdota ihmeessä! Myös tietopankin artikkeleita saa edelleen kehittää ja parannella.