Iltaa!
Aloitan uuden keskustelun kaksitahtisista, koska tuossa nelitahtisia käsittelevässä ketjussa ei näytä löytyvän vastauksia ja jos otsikossa oleva taikasana, kaksitahti herättäisi mielenkiintoa muitakin kohtaan.
Alla kopioituna edelliset viestini, ei tarvitsisi kirjoittaa kahdesti samoja pakinoita.
Toivotaan että saataisiin tämäkin pikkukiinalainen vielä liikkumaan.
Aloitan uuden keskustelun kaksitahtisista, koska tuossa nelitahtisia käsittelevässä ketjussa ei näytä löytyvän vastauksia ja jos otsikossa oleva taikasana, kaksitahti herättäisi mielenkiintoa muitakin kohtaan.
Alla kopioituna edelliset viestini, ei tarvitsisi kirjoittaa kahdesti samoja pakinoita.
Toivotaan että saataisiin tämäkin pikkukiinalainen vielä liikkumaan.
Iltaa.
Olisiko joku nuorempi tietoinen mikä mahtaa tällaista Solifer ST 50 kaksitahti härveliä riivata.
Jos jollakin lojuisi sähkökaavio nurkissa, olisin siitä hyvin kiitollinen!
Noin 3-6krpm välillä rajoitin alkaa pätkimään käyntiä (joka toinen sytytyspulssi puuttuu!), kuitenkin 6-10krpm välillä toimii ja vetää aivan normaalisti.
Samalla alakierroksilla on voima aivan hukassa, tämmöinen langanlaiha 80kg painava säätäjä joutuu juoksemaan vauhtia ennakkoon ennenkuin mopo jaksaa alkaa vetämään.
Perinteiset imuvuodot, stefat, kaasarin ja putken tukkoisuus ja muut on selvitetty heti kättelyssä, ainot löytynyt vika on kiertokangen alapään laakerin väljistyminen joka kyllä menee vaihtoon jos tähän moottoriin löytyy valmista tiiviste sarjaa, ei enää kehtaisi alkaa leikkaamaan uusia tiivisteitä vaikka sitä on tullut tehtyä mailman tappiin asti.
Muita pikkuvikoja ovat heikko latausteho, pari kilometriä ennen pysähtymistä on sammutettava valot, tai mopo ei jaksa käynistyä sähköstartilla.
Akun tyhjentyessä myöskään polkeminen ei näy auttavan, kipinää ei tule.
Ennen minun pajalle tuloa mopo on ollut pelkän huonon käynnin takia Siilinjärven Pienkone Ekspertillä huollossa, heidän toimesta on uusittu imukaula, CDI unitti ja staattori, sekä vaihdettu suutin hiukan liian isoksi, alkuperäisen ollessa 95, he olivat vaihtaneet sen 105 kokoon jolloin mopo ei jaksanut kiertää ollenkaan ja oli erittäin rikkaalla.
Vaihtelin alkuperäisen suuttimen takaisin ja neulan keskimmäiseen loveen, tällöin mopon käynti normalisoitui siihen mitä se nyt on.
Kokeilin myös vanhaa ja uutta CDI unittia ristiin, sama tulos molemmilla.
Staattori on ilmeisesti vaihdettu jostakin toisesta mottorista (Minarelli AM6?) koska johdotus on muutettu.
Korjasin myös heidän tekemät teippipatentit johdotuksesta oikeaan liimasukkaan.
He olivat myös polttaneet putken paisuntakammiosta karstat toholla jolloin katalysaattori oli tukkeentunut irronneesta karstasta ja myös ilmeisesti vaurioitunut?
Anteeksi pitkä ja sekava viestini, toivottavasti joku nuorempi osaisi auttaa näiden uusien sähköhelvettien kanssa.
Minun aikaan mopoissa oli vain kolme johtoa ja se riitti mainiosti..
Vuosimallista ei ole varmuutta, omistajan mukaan "parivuotta vanha".
Ja kone ei ole nelitahti, vaan Generic merkkinen AM6 minarellin kopio.
Korjasin eilen loputkin Pienkone Experttien tekemät teippiviritykset.
Käyntiin ei mitään vaikutusta.
Olisiko jollakin tietoa käykö Minarelli AM6 koneen tiivistesarja tähän koneeseen?