En menisi yleistämään että viritetty mopo olisi aina turvallisuusriski, mutta ikävä kyllä liian monesti viritetyn mopon kuskina on reikäpää joka ei piittaa omasta sekä muiden turvallisuudesta. Monesti myös mopon huolto jää vähemmälle, taikka se on muuten sen mallinen että se luo itsessään turvallisuusriskin.
En näe siinä mitään pahaa jos asiallisesti ajavalla, liikennesäännöt hallitsevalla henkilöllä on reilustikin viritetty mopo, jos vain kulkupeli vain soveltuu kyseisiin vauhteihin, kuten useat uudet supermotot/uusendurot. Se näen jo liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi kun joku pudottelee polvet suussa, runko solmussa, rumpujarrullisella PV:llä sata markkaa lasissa miten sattuu, huomioimatta muita.
Ongelma onkin juuri siinä että pelkkä teoriakoe, jonka pääsee sokkonakin läpi, ei riitä todistamaan että on pätevä kuski ajamaan hiukan lujempaa kulkevalla pelillä. Voisin sallia mopoille 65km/h nopeusrajoituksen jos kortin saaminen edellyttäisi ajokoetta, sekä mopoa joka soveltuu tällaisiin nopeuksiin ilman mukinoita.
En näe siinä mitään pahaa jos asiallisesti ajavalla, liikennesäännöt hallitsevalla henkilöllä on reilustikin viritetty mopo, jos vain kulkupeli vain soveltuu kyseisiin vauhteihin, kuten useat uudet supermotot/uusendurot. Se näen jo liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi kun joku pudottelee polvet suussa, runko solmussa, rumpujarrullisella PV:llä sata markkaa lasissa miten sattuu, huomioimatta muita.
Ongelma onkin juuri siinä että pelkkä teoriakoe, jonka pääsee sokkonakin läpi, ei riitä todistamaan että on pätevä kuski ajamaan hiukan lujempaa kulkevalla pelillä. Voisin sallia mopoille 65km/h nopeusrajoituksen jos kortin saaminen edellyttäisi ajokoetta, sekä mopoa joka soveltuu tällaisiin nopeuksiin ilman mukinoita.