Endo94 kirjoitti:Keskuudessamme on ilmeisesti asiantuntija. Hyvä että korjaat näitä faktoja, mutta mietimpä tässä vain vieläkin monttu levällään 1). En tiedä minkälaisin Derbejä kasaat, mutta kyllä se vain niin on että tehtaalta lähtiessä ei ole kaiken maailman kuristuksia. Ne on sinne jälkikäteen tungettu, jotta saataisiin menemään tuo 45km/h. 2) Väitätkö että tässä ajetaan nollakokemuksella? Se on minulle se ja sama miten 10% prosentin jarrutehon rengaspidon jousituksen kuluma on vittu balansissa kitkan kanssa, mutta niin se vaan menee että kokemus taitaa olla mopon sarvissa päätekijä. Yhtään vahinkoa en ole aikaseksi omalla kokemuksella saanut kuin itselleni (talvella rönyämiset, ympärikeulimiset jne.) Eikä mopo missää tilanteessa vakiona tai kuristamattomana ole niin ratakireä että sillä tarvisi olla mm. jousituksessa niin optimaalinen vakaus jarruttaessa, koska kuski on todennäköisesti taitamaton, ja joko A) on menokkinsa kanssa kumossa B) lyö jarrut lukkoon, jolloin mopo liikkuu renkaat lukossa tienpinnalla. Eikä näissä mopoissa ABS. Kiitos ja anteeksi, pääset taas varmaan korjaamaan faktojasi ps. aivan varmasti on ollut jossain Euroopan maassa 65km/h nopeus, mutta nykytilanteesta en sitten tiedä. Ja KYLLÄ, vaikka esim. juurikin Espanjassa mopo meneekin esim. 70, ei tarkoita että se olisi laillinen nopeus. Siellä ei vaan välttämättä valvota niin tarkasti, kuin Suomessa
EDIT: ''Hattua saa nostaa poliiseille, kun jaksavat ratsata näitä isin pikkuperkeleitä virimopon sarvista.'' Miksi poliisin tarvisi ratsata? Ajan ulkonäöllisesti täysin vakiolla skootterilla, peilit vilkut ja kaikki. Ainoastaa nopeus on nostettu tehdassuunniteltuun ja meneenkin hikiset 65km/h. Vakio rullat ja kaikki, jarruissa riittää aivan selvästi tehot, vaikka Kymco onkin. PS. Minun ukko ei maksa, osallistu eikä tiedä mopoista yhtään mitään. Sitä ei kiinnosta eikä se välitä. Ainoa ohje minkä häneltä sain: Itse maksat hölmöilys. Onko tarvinu maksaa? Ei. Yleistät mopoilijoita. Ei kaikilla ole paalikuntoisia paskoja, toiset pitävät huolta eivätkä pilaa teinituningilla. Ja mitä ikään tulee, siirryn piakkoin autokorttiin. Ja ei, ei myöskään isäni ja varmuudeksi nyt äitinikään tule maksamaan yhtää mitään.
Kuten jo sanoin, tehtaalta tulleita Derbin uusenkoja kasaan luovutuskuntoon. Mihinkään ei ole mitään osia vaihdettu, poistettu ja lisäilty. Jokainen on tehtaalta tullessaan kulkenut 45 km/h. Jos herralla on omakohtaista kokemusta asiasta, johon perustat lauseen "kyllä se vain niin on että tehtaalta lähtiessä ei ole kaiken maailman kuristuksia. Ne on sinne jälkikäteen tungettu, jotta saataisiin menemään tuo 45km/h." niin haluaisin ilomielin kuulla siitä.
En ole väittänyt kenenkään puhuvan nollakokemuksella. Jokusen kymppitonnin olen itse näillä vehkeillä ajanut ja jopa 45 km/h vauhdissa alustalla on vaikutusta. Siinä missä herkkä etujousitus nielee töyssyt ja kuopat, pintakova pomppii töyssystä toiseen. Kun jarrutetaan voimakkaasti, tämä pintakova vetää yleensä herkemmin lukkoon. Vastaavasti mutkassa kallistettaessa altalähteminen on todennäköisempää. En väitä näin käyvän normaalissa ajossa, mutta ääritilanteissa jousituksen vaikutus kasvaa ja yleensä ääritilanteet ovat sellaisia, milloin sattuu. Kun soppaan lisätään vielä puolta suurempi nopeus, niin tadaa. Useimmissa menopeleissä alusta on hyvä, mutta
Olisi kiva, jos toisit kuitenkin esille tämän Euroopan maan, missä näin on ollut. Nykytilanteen näet täältä.
Miksi poliisien pitäisi rattijuoppoja ratsata? Miksi poliisit edes jaksavat vaivautua rikollista toimintaa vastaan? Siihen voit miettiä omassa mielessäsi vastausta.
Yleistinkö?Yleistät mopoilijoita. Ei kaikilla ole paalikuntoisia paskoja, toiset pitävät huolta eivätkä pilaa teinituningilla.
sillä mopojen joukossa on myös näitä romuja, joille paras paikka olisi paalain.
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!