Maalaus

Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 17.3.2011 12:08

Joo, ne vaan myllytti peltiä, joten mites muovin kanssa , rupeeko maali lohkeilee ?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 17.3.2011 17:09

Tietääkö joku mistä saa tilattua/ostettua kirkasta kuumakestolakkaa? ei viittis easylle tehä tilausta yhen lakkapurkin takia :roll:
Mersumies on erimies.
riku_1
Pyörä:
KTM SX250
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
10.2.2007 13:58

ViestiKirjoittanut riku_1 » 17.3.2011 18:34

paikallisesta maalikaupasta?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 18.3.2011 19:33

muutaman kaupan kävin koluamassa läpi ja jokaisesta löytyy vain normilakkaa :x Mikä tämä sinolin pyyhkiminen on kun kuulema kestää kiilto pitempään ja antaa suojaa kiillotettuun pintaan? Oisin kärkkäiseltä jo purkin ostanut mutta en tienny kumpaa kun oliko polttoneste (sininen) ja polttogeeli (punanen) niin osaako joku antaa vähän lisätietoa :)

Eihän tuo sinänsä ole kovin iso homma pari kertaa viikossa pestä putki ja vetää uudet polishit päälle, mutta parempi ois jos vähän pitemmän kestoajan sais jotenkin :roll:
Mersumies on erimies.
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 19.3.2011 11:53

itse olen ainakin ihan sitä nestettä käyttänyt, se punanenkin kyllä varmaan toimii :)
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Jöördis
Pyörä:
Ei oo
Liittynyt:
15.8.2008 23:48

ViestiKirjoittanut Jöördis » 20.3.2011 12:53

Joo mutta se sinolin juju on siinä että sulkee alumiinin huokoset jollain tapaa jolloin hapettumista ei pääse tapahtumaan, tai se hidastuu. Pelti yms osille se on edelleen yhtä tyhjän kanssa vaikka täällä joku muu toista väittää. Pelti yms ruostuville osille metal polishit tai muut vahat antavat suojaa korroosiota vastaan.
Jebis
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
7.3.2008 16:45

ViestiKirjoittanut Jebis » 23.3.2011 17:00

Mitä veikkaatte, et miten kestäis ihan normi kiiltävän musta 2k maali noissa miton vanteissa? Ku nykyset maalattu pulverissa mut maalauksest jo sen verra aikaa et maali paikoittai vähä kärsiny ja haalistunu.

Edit: Niin siis ruiskulla ihan meinasin tota 2komponentti maalia ruiskia. :)
Viimeksi muokannut Jebis päivämäärä 23.3.2011 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 23.3.2011 18:09

E: eipä enää mitään, pitää opetella lukemaan paremmin :D
Viimeksi muokannut Shatter päivämäärä 23.3.2011 19:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Mersumies on erimies.
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 23.3.2011 18:54

eihän se missään puhunu et ois spreitä? :idea:
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 24.3.2011 15:04

Mitä kaikkea esim takahaarukasta tarvii suojata ennen hiekkapuhallutusta? Mietin siis lähinnä että pitääkö kaikki rasvattavat pinnat suojata vaikka kierretangon ja prikojen avulla?
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 24.3.2011 18:39

itse ainakin suojasin jotenkii tuolleesti
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43

ViestiKirjoittanut AapoV » 26.3.2011 14:00

Nyt ois näsärin etukatteet maalaukseen menossa.. Olen pakkeloinut, ja hionut 280 paperilla, ja vielä ainakin 1200 paperilla hion kertaalleen (välissä 800 jos jaksaa). Maalikaupasta on haettu kunnon maalit, pohjamaali, sekä akryylipintamaali ja lakka. Oisko mitään vinkkejä? Toimintasuunnitelma ois nyt veden kanssa noilla vesihiomapapereilla hioa hyvä pinta siihen, pyyhkiä pölyt yms pois jollain rätillä (mahdollisesti pyyhkästä tinnerillä rasvat yms veke? maali on tinneriohenteista), ja sitten pistää maalit ja lakat ihan normaalisti. Kärsiikö kynäruiskulla maalata noita? (isommassa ruiskussa kauhea työ putsata) Kannattaako vanhat maalit ottaa pois? :roll:

EDIT: tietopankissa sanotaan ettei muoville saa laittaa tinneriä...? :s
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 26.3.2011 15:44

kyllä sitä varmaan voi käyttää muoviinkin jos on tosi pieni määrä kyseessä, vastuuta en ota joten tee mitä haluat. tinneri nimittäin meinaa sulattaa muovin ja siitä tulee semmosta puuroa :roll:
Mersumies on erimies.
Jöördis
Pyörä:
Ei oo
Liittynyt:
15.8.2008 23:48

ViestiKirjoittanut Jöördis » 26.3.2011 17:27

Ostakaa poijjat sitä silikoonin pesuainetta kun maalaatte osasia! Rautakaupasta löytyy esim. Kiillon valikoimista. Ei meinaan tarvia läträtä minkään tinnerin yms. kanssa ja lähteepähän se silikoni ja kaikki muu paska kaikista varmimmin pois.
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02

ViestiKirjoittanut comanche888 » 26.3.2011 17:47

AapoV kirjoitti:Nyt ois näsärin etukatteet maalaukseen menossa.. Olen pakkeloinut, ja hionut 280 paperilla, ja vielä ainakin 1200 paperilla hion kertaalleen (välissä 800 jos jaksaa). Maalikaupasta on haettu kunnon maalit, pohjamaali, sekä akryylipintamaali ja lakka. Oisko mitään vinkkejä? Toimintasuunnitelma ois nyt veden kanssa noilla vesihiomapapereilla hioa hyvä pinta siihen, pyyhkiä pölyt yms pois jollain rätillä (mahdollisesti pyyhkästä tinnerillä rasvat yms veke? maali on tinneriohenteista), ja sitten pistää maalit ja lakat ihan normaalisti. Kärsiikö kynäruiskulla maalata noita? (isommassa ruiskussa kauhea työ putsata) Kannattaako vanhat maalit ottaa pois? :roll:

EDIT: tietopankissa sanotaan ettei muoville saa laittaa tinneriä...? :s

Putsaa hiontapölyt tärpätillä äläkä tinnerillä. Maalin voit ohentaa tinnerillä, ite maalasin derbin katteet ruiskulla tinneriin ohennettuna ja hyvää jälkeä tuli.