Ei tuo 2 kiloeuroa mikään mahdoton budjetti ole. Ilmeisesti sulla on haussa enduromallinen pyörä? Tohon 2000€ budjettiin suosittelen sitten ostamaan silleen vähän halvemman pyörän, että tulee varattua se 200-300€ huoltoon heti alkumetreillä. Käytetyt pyörät tuppaavat usein paljastumaan ei-niin-huolletuiksi. Usein uuteen käytettyyn pyörään vaihdettavia on tupet, jarru- ja kytkinkahvat, öljyt, ketjut/rattaat, akku jne...
Jos smotoa halajat niin suosittelen tuossa hintaluokassa katsomaan myös Yamaha DT:tä. Oikeasti "hyvät" alle 2000€ husset on aika kiven alla, tosin näin syssymmällä sellainen voi alihintaankin löytyä. Ehdottomasti vuosimalli ja mittarilukema eivät kerro kaikkea, itse ostaisin vanhemman ja paremmin huolletun uuden ja raiskatun sijaan. Nimenomaan 2006 hussessa oli viimeinen hyvä vuosimalli, ennen TPS:ää ja muita sähköhelvettiuudistuksia.
Männänvaihdolle pyörästä riippuen se 8-10tkm on mukava väli. Ketjut ja rattaat menee noin 5-10tkm välein, jarrupalat kerran kesässä, öljyt 2000km välein, akku parin vuoden välein ja putsari välillä. Isommalle (500-800€) alakertaremontille se 25-30tkm alkaa olla rajana, yli 25k ajettua remppaamatonta en ostaisi, rempatun kyllä.
Ei haittaa vaikket osaisi huoltaa kun ostat. Nämä kyllä oikeasti toimii ihan samalla tavalla kuin mopot, isompana vaan. Huolloissa käyttäminen on hullua, mutta tekemällä ja apua kysymällä opit kyllä helposti itse.
Mut vinkkinä, nyt syksyllä pyörät on halpoja eli kaupoille vaan. Älä kuitenkaan pärinöissäsi osta ekaa mitä meet kattoo, vaan pidä vaik se sääntö että väh. kerran käyt vilkasee ennenku pois meet hakemaan. Huoltohistoriasta kanssa vaadi kuitit nähtäväksi, ilman niitä jätä ostamatta.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/