Ihasproblem kirjoitti:Hieno väite hermanni, yleistäppä vielä lisää nelareista! Niitä kun, usko tai älä, on muitakin runkomalleja kuin enduro. Kyllä ihan oikeesti! Tottakai kisaenska on korkeampi pyörä, mutta eivät ne mitenkään "enemmän moottoripyörän näköisiä" ole.
Väitteeni voin todistaakin. Ajeleppa Kotarilla kymmentä motoristia vastaan, monenko veikkaat moikkaavan? Aika harva morottaa, koska luulevat mopoksi
Vaikka ajolinja olisi oikea niin silti näin käy. Otetaan sitten verrokiksi vaikka, joku nelarikyykky tai naku. Voin oikeasti luvata, että suurempi osa morottaa sinua liikenteessä. Ja kuvitella, sehän on nelari
! Ei se tahtimäärä vaikuta mihinkään, mitenkään, koskaan, kun puhutaan siitä onko jokin pyörä "enemmän" moottoripyörä. Ei siis se pyörän korkeus, vaan se minkä vaikutelman se jättää nopealla vilkaisulla.
Omakin pyörä on kertaallen ollut parkissa Kawasakin ER-5:n vieressä ja fyysisiltä mitoiltaan ovat hyvin lähelle samaa luokkaa. Moni on haukkunut minun pyörääni lelun kokoiseksi, mutta harva kuitenkaan 500cc Kawaa leluksi haukkuu. Harva Bemari on myöskään viivoille lähtenyt, kun ei ole erottanut onko kyseessä moottoripyörä vai ei. Tuttujen smotoja ollaan kyllä haasteltu...
Otetaan nyt vielä kantaa tähän keskusteluun myös. Mistä täällä edes tapellaan? Nelari on luumu? Kaksitahti kuullostaa paremmalta? Ööh? No kyllä, nelari on hitaampi kuin 2t, senhän tietää jokainen. Välittääkö siitä jokainen? Ei, en minä ainakaan. Jos ajamisen hauskuus on kiinni siitä kulkeeko oma mopo koviten en voi kun nauraa, oikeasti, olette melko koomisia tapauksia
.
Nelari/kaksitahdin äänet rumat? Mielipideasia. Itse en tykkää yliampuvista suoraputkisista nelareista tai sitten shorty-änkällisistä Husseista. Liika on liikaa myös äänen kanssa. Kun Jan-- tuossa sanoi, että melkein naurua pidättelee, kun kaverit revittelevät putkiviritteisiä nelareita olen samaa mieltä. Onhan se kiva kun laitteesta lähtee ääntä, mutta "paljon melua tyhjästä"-sanonta kertoo kaiken.
Vice versa. Sama pätee myös näihin 2t mopoilijoihin, jotka vinguttavat joka paikassa, aina, ihan vain näyttääkseen kuinka se suvun sponsoroima penisjatke kulkee
älkää nyt jaksako vetää palkoa nenään, kuvaus ei liity mitenkään tahtimäärään.
Clutch vanha Detsisi kuullostaa kyllä ihan hyvältä, nykyään kaverin pikkuveli sen omistaa