Haatsi kirjoitti:Ehkä tässä on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin.
Mikäli käsitin oikein tuota lainausta lukiessani on testattu husqvarna leikannut kiinni tai jotain kun kerran puhutaan konerempasta yms. Onhan se ihan kaikilla tiedossa että jos poliisi jotain hajottaa testauksessa niin poliisi sen myös korvaa, jollei hajoamisen syy johdu esim puutteellisista kevarin varusteista yms.
Sitten taas jos mietitään että mitä poliisi hyötyy siittä että testaa kevytmoottoripyörää liikenteessä? Ei se ole ihan sama asia kuin mopoissa että kun se kevari kulkee yli 65km/h niin verot tulee. Poliisilla ei ole tieliikenteessä ajamalla mitään keinoa todeta että kevytmoottoripyörässä on yli 11kw. Ei sitä ihan perstuntumalla pysty sanomaan. Ainoastaan ulkoisia merkkejä, esim 144cc pytty, tehoputket yms. Mutta eipä niistäkään suoraan voi mitään sanoa vaan penkkiin se on vietävä.
Enpä ole itse koskaan kuullutkaan että poliisi alkaisi testata kevaria liikenteessä, kyllä ne aina penkkiin viedään. Tämä vain ihan siittä syystä että testauksella ei voi saavuttaa mitään. Jarrut yms voi testata ihan hyvin vaikka kevari ei ole edes käynnissä, ainoa testauskohde missä kevarin tulee olla käynnissä on paljonko siittä lähtee ääntä.
No on noita tullu paljon luettuu ja kuultua että kilvet lähtenny testaamalla vain, ja kyllä tääläkin päin suoraan testaavat. Vaikkeivät ilmeisesti saisi? Ja epäilemättä tyhmäkin poliisi tajuaa, vaikka esim. mun hussesta kun putket kiiltää ja kannet kultaset ja kiekkamittarit ja muut löytyy että ei varmasti ole papereiden tehoissa. Mutteivät siti saa käydä testaamassa tai kierrätellä paikallaan. Ainoastaan suoraan penkkiin?
Ja eihä poliisi voi kieltää tälläisen tilanteen kuvaamista jos vaikka gopro olisi sattunnut mukaan? omaan käyttöön vain tottakai olisi menossa. Tuonkin kuvaamisen taitaa monet kieltää..