Vittumaisin hetki piikin päällä

j4nouns
Liittynyt:
14.9.2008 9:01
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut j4nouns » 23.6.2011 12:58

Pystyy heittää jos on syntynyt 95. Ja ei omista korttia. Eikä koskaa testannu ees sitä omaa ruoskaansa.. :lol:
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 23.6.2011 13:11

Ajellut aika paljonkin omalla ruoskalla, jos siitä lähdetään.
Pöö
´Late
Pyörä:
ee oo
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
13.4.2009 17:17
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut ´Late » 23.6.2011 13:38

Pasikiainen kirjoitti:Muaki vähän pelottaa noi perässä roikkujat, jos eivät tule ohi niin annan ite vähän kaasua ettei roiku porukka perseessä. On tilanne nimittäin se että mun Mito pysähtyy hiukkasen nopeammin kuin joku perusauto. Ei paina mitään, ja edessä on nelimäntänen Brembo niin pysähtyy kuin seinään... Törkkää autot perää :eek:

Kylmä väittäsin et se ABSi auto kummiski vähä nopeemmi pysähtyy ku voi polkasta jarrut huoletta pohjaa ilma et o pelko luisusta/alta lähtemisestä/endoista ainaki noista 100+ vauheista ;) ... Ite saan ainaki oman audin pysähtyy paljo nopeemmi ku kotkan eikä siinäkää iha heikkotehoset jarrut ollu.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Jesccc » 23.6.2011 14:17

´Late kirjoitti:
Pasikiainen kirjoitti:Muaki vähän pelottaa noi perässä roikkujat, jos eivät tule ohi niin annan ite vähän kaasua ettei roiku porukka perseessä. On tilanne nimittäin se että mun Mito pysähtyy hiukkasen nopeammin kuin joku perusauto. Ei paina mitään, ja edessä on nelimäntänen Brembo niin pysähtyy kuin seinään... Törkkää autot perää :eek:

Kylmä väittäsin et se ABSi auto kummiski vähä nopeemmi pysähtyy...


Kyl jarrutus matkan pitäis olla pidempi autolla ku pyörällä 8 D Sori offtopic

E: Näin ainakin autokoulussa sanottiin että pyörät pysähtyy nopeemmin.
Viimeksi muokannut Jesccc päivämäärä 26.6.2011 3:11, muokattu yhteensä 1 kerran
dremell
Pyörä:
Husqvarna SMS 125cc -10
Liittynyt:
18.3.2009 23:13
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut dremell » 23.6.2011 14:27

Miten ite taas muistelen että se on päinvastoin..
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut laazeri » 23.6.2011 14:35

Kyllähän se pyörä vaan nopeammin pysähtyy mikäli ei ihan ajotaidoton kuski roiku tangossa. Pystyyhän sen jo ihan maalaisjärjellä ajattelemaan kun pyörä painaa sen 100kg ja vähän päälle kun jokin perus auto päälle tonnin. Molemmilla vauhtia 80 ja kummatkin tekee äkkijarrutuksen hallitusti niin kyllä se pyörä vaan nopeammin pysähtyy.
andddi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
13.10.2008 20:11
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut andddi » 23.6.2011 15:13

dremell kirjoitti:Miten ite taas muistelen että se on päinvastoin..

Sovitaan että auto painaa +1000kg, pyörä sen +100kg, eli auto painaa 10 kertaa enemmän kuin pärrä, kumman luulet pysähtyvän ensin? :roll:
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 23.6.2011 15:59

http://www.youtube.com/watch?v=nO2G5IBh35Q

Mutta kun ei. Jos 80km/h vauhdista perusauto pysähtyy nopeammin kuin Ducatin moottoripyörä. Tässäkin se painoero on iso, ei ihan kymmenkertainen kuitenkaan. Autossa on siis ABS-jarrut ja pyörässä ihan tavalliset tosin tehokkaat jarrut.

On totta, että moottoripyörä kykenee teoriassa pysähtymään nopeammin, mutta kun kontaktipinta tiehen on niin pieni, että pito menetetään ennen kuin pystytään tekemään mahdollisimman tehokas jarrutus.
Jos ette usko, että kontaktipinta on pieni, niin voi käydä itse vilkaisemassa sitä rengasta ja tulla kertomaan kuinka iso alue on kosketuksissa maahan. Autossahan tuo vastaava alue per rengas on jo kaksinkertainen ja kun renkaita on vielä neljä niin kontaktipinta on nelinkertainen tai ylitse. Tämä tietenkin pyörä/autokohtaista.

Mutta sitten kun ollaan kaupunkinopeuksissa, esim 40km/h, niin pyörähän pysähtyy kuin seinään jos verrataan autoon.
Mopo oli ja mopo meni :(
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut LaneKit » 23.6.2011 16:05

OT: Testattu et oma skode mis eessä 180mm levy ja rumpu takan pysähtyy nopeemmi 80km/h->0 ku oma nasse ja ykskää tollane perusrassi, en tiiä miks :lol:

Mut asiaa, yks pv vitutti ku olin ajamas kaupunkii ni kiekat 10k yhtäkkii vaa sammu ja booa, rullasin tien laitaa kytkin pohjas ja kirosin jo et viikonloppu pilal ja 500e remppa taas vaihteeks :(

Oliki nasses loppunu bensa, 12l sataa kilsaa :lol: Hyvi suunniteltu pärrä ku ei oo bensamittarii eikä valoo :roll:
-RiXu-
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
14.3.2010 14:28
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut -RiXu- » 23.6.2011 18:20

eikö nsr:ssä ole varatankki? Ja se vituttaa kun loppuu bensa noin, luulee jo että jotain hajosi :)
husse
Shetken
Pyörä:
Suzuki S1 Honda NSR125 -98
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 21:33
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Shetken » 23.6.2011 18:30

-RiXu- kirjoitti:eikö nsr:ssä ole varatankki? Ja se vituttaa kun loppuu bensa noin, luulee jo että jotain hajosi :)


Onhan siinä, 2.8 litran. Mutta yhteensä tankilla on kokoa 13 litraa.
Ostakaa Näsäriin takaratas: http://www.motot.net/talli/osat/id25957/
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut AAte » 23.6.2011 19:37

laazeri kirjoitti:Kyllähän se pyörä vaan nopeammin pysähtyy mikäli ei ihan ajotaidoton kuski roiku tangossa. Pystyyhän sen jo ihan maalaisjärjellä ajattelemaan kun pyörä painaa sen 100kg ja vähän päälle kun jokin perus auto päälle tonnin. Molemmilla vauhtia 80 ja kummatkin tekee äkkijarrutuksen hallitusti niin kyllä se pyörä vaan nopeammin pysähtyy.


Ootko ikinä tehny 100km/h:sta äkkijarrutusta autolla? Entä pyörällä?

Autolla onnistuu varmasti nopeampaa, ku ajatteluaikaa on 0,01 sekuntia. Et sä siinä ajassa valitettavasti kerkeä optimoimaan etu- ja takajarrun jarrutussuhdetta samalla tavalla, ku autolla lyödä jarru pohjaan. :D Samalla hetkellä siinä on se paniikki ja shokki ku jarruttaa.

Kokemusta autolla oikeassa hätäjarrutustilanteessa (120km/h tai alle). En ois omilla taidoilla onnistunu samanlaiseen varmuuteen moottoripyörällä. (pienenestä asti crossimopo, sitten mopo, kevari ja nyt moottoripyörillä) Tosin pyörällä, jolla itse ajan on ABS-jarrut. Honda Transalp 700.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Naked » 24.6.2011 0:22

Ympäri, todella kituva ajo kaverille ja autolla sairaalaan.
Jalka murtu ja polvesta alaspäin auki. :s Onneks pieni murtuma vaan.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut MSJD » 24.6.2011 1:45

On niissä pyörissäkin abseja ja yhteisjarruja. Mutta tällähetkellä vittumaisin on, kun ajoin mettässä semmosta 5km/h ja pyörä sammu yhtä äkkii ja kone oli ihan vitun kuuma (ilmajäähy nelari) ja aattelin, että nyt leipos, mutta loppuki vaa normitankilta bensa :D
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55
Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

ViestiKirjoittanut Ogww » 24.6.2011 13:27

andddi kirjoitti:
dremell kirjoitti:Miten ite taas muistelen että se on päinvastoin..

Sovitaan että auto painaa +1000kg, pyörä sen +100kg, eli auto painaa 10 kertaa enemmän kuin pärrä, kumman luulet pysähtyvän ensin? :roll:

Kun ottaa huomioon, että auton kontaktipinta tiehen on varmaan monikymmenkertainen(4 rengasta, jotka osuvat koko pohjaltaan tiehen vrt. 2 rengasta jotka ottavat maahan korkeintaan parin neliösentin alueelta. Tosin ei mitään hajua millasta kokoluokkaa ero oikeasti on, kunhan heitin jtn), autossa on todennäköisemmin absit kuin pyörässä ja autolla muutenkin helpompi jarruttaa, niin kumman luulet pysähtyvän ensin? Lisäksi ota huomioon että harva pyörä on kuskin kanssa 100kg, samankokoisilla kuskeilla lukemat olisivat esim. 180kg ja 1080kg.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797