isieimaksa kirjoitti:eli tosiaan oisin ehkä kemmua hankkimassa, mutta tietoa ei ole oisko se sitten 2tahti vai nelari. Jotain kattonu noita exc:eitä mutta ne on aika kalliita ja pitäs huoltaa ja oon kans kattonu noita yamaha wr ni niitä ei tarttes huoltaa oikeen. Mitää muuta ehdotuksia?
ja juuh tiiän oon aika jonne näis asioissa et tietoa ei oikee ole.
No siis EXC on kisapiikki niin se vaatii huoltoa muita pyöriä enempi, on kalliimpi ja kuluttaa enempi, mutta osat on taas hyviä ja kulkua löytyy (en omista kotkaa mutta olettais ainakin kisapiikistä tollasta ja mitä oon foorumeita lueskellu ja kavereilta kuullu).
Kannattaa noita "katulaiskoja" kattella jos haluaa 2t ja ei oo suuria määriä rahaa laittaa pyörään. Yhden ehottama husse voisi olla hyvä tai aprilia SX/RX/MX voisi myös olla harkinnan arvoinen. Yamaha dt125 on pyörä josta itse kuullu paljon hyvää ja oli itellä harkinnassa kunnes ostin Suzuki ts125r:n, joka on muuten ollut myös hyvä pyörä.
4 taheista ei oo kokemusta juurikaan. Ehkä minarelliin koneella oleva voisi olla hyvä (yammu, husse, rieju, beta...). Kevari monkey voisi olla semmonen jota kannattais harkita.
Summa summarum: mitä enempi tehoja moottorin kokoon nähden, sitä enempi huoltoa, mutta sitä hauskempi ajaa. Ja kevari ikähän on 2 vuotta niin voihan kevaria vaihtaa. Sulla todennäköisesti on jo kevari ku itellä jäi tää vastaus vähän myöhäseks, mutta tätä foorumia lukee loppupeleissä aika moni (ainakin oletan).